تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819827350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران آماده ارتقا سطح روابط و همكاري با كره شمالي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ايران آماده ارتقا سطح روابط و همكاري با كره شمالي است
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ، با بيان اينكه ايران آماده ارتقا سطح روابط و همكاري با كره شمالي است، گفت: امروز دو كشور براي افزايش اقتدار بايد تلاش كنند.

به‌گزارش خبرگزاري مهر، محمدحسن ابوترابي فرد امروز (يكشنبه 17 آذر) در حاشيه اجلاس بين‌المجالس آسيايي در ديدار با كيم وال سو نايب رئيس مجلس كره شمالي، گفت: ديدار شما و هيات پارلماني كشور دوست و برادر كره شمالي كه در دوران سختي در كنار ما بود، بسيار مسرت‌بخش و خوشحال‌كننده است، از طرف ديگر ديدگاه‌هاي مشترك دو كشور درباره مسائل بين‌المللي و نظام حاكم در جهان موجب ارتباط نزديك دو كشور ايران و كره شمالي شده است.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه كره شمالي با رهبران شجاع در طول تاريخ سياسي خود، هميشه به عنوان يك كشور معتدل روبه‌روي نظام سلطه و آمريكا ايستاده است، افزود: با توجه به اينكه در جهان امروز كشورهاي اندكي از اين موضع ستودني برخوردارند، جايگاه كره شمالي، جايگاه برجسته و ممتازي است.

وي با اعلام اينكه ايران در آغاز شكل گيري نظام جمهوري اسلامي با تهاجم آمريكا و مزدوران او مانند صدام حسين روبه‌رو بود، يادآور شد: در آن دوران يكي از كشورهاي همراه با ملت ايران، كشور كره شمالي بود، از طرف ديگر ما نقش رهبر و دولت كره شمالي را در آن دوران فراموش نمي‌كنيم.

ابوترابي‌فرد با تأكيد بر اينكه امروز دو كشور ايران و كره‌شمالي براي افزايش اقتدار بايد تلاش كنند، افزود: بدون ترديد افزايش اقتدار اقتصادي، رفاه مردم و رضايتمندي مردم دو كشور نقش مهمي در اقتدار دولت‌ها ايفا مي‌كند.

وي با بيان اينكه ايران آمادگي مناسبي براي ارتقا سطح همكاري با كره شمالي دارد، تصريح كرد: دو كشوري كه در مورد مسائل سياسي كلان امروز جهان نگاه مشترك دارند، بايد بالاترين سطح روابط را داشته باشند.

نايب رئيس مجلس، ادامه داد: همكاري دو كشور ايران و كره‌شمالي در نهادهاي سياسي مانند مجمع جهاني آسيايي نقش مهمي در كارايي اين نهاد خواهد داشت، ما بايد اين نهاد را به يك نهاد قدرتمند در مقابل آمريكا و نظام سلطه تبديل كنيم كه اين موضوع نياز به همفكري و تلاش كشورهاي مقتدر و قدرتمند قاره آسيا دارد.

در اين ديدار كيم وال سو نايب رئيس مجلس كره شمالي با بيان اينكه خوشبختانه روابط بين دو كشور ايران و كره شمالي در حال گسترش بوده و هر دو كشور در صحنه بين‌المللي همكاري خوبي دارند، گفت:‌ قطعا ايران و كره شمالي در سنگر مشترك بوده و در مبارزه بر عليه آمريكا و امپرياليسم همرزم هستند، از اين‌ رو بايد در آينده اين همكاري‌ها گسترش بيشتري پيدا كند.

نايب رئيس مجلس كره شمالي، با اعلام اينكه توسعه روابط ميان دو كشور ايران و كره‌شمالي مورد تأكيد و توصيه رهبر فقيد كره و رهبر جديد كره بوده و است، تصريح كرد: كشور كره شمالي تمام تلاش را براي بهبود وضعيت زندگي مردم خود مي‌كند كه اين موضوع محيطي آرام و برخورداري از صلح را مي‌طلبد اما آمريكا تحركات خود را برعليه كشور ما گسترش داده و كره‌شمالي در حال مبارزه با انگليس و آمريكا است.

وي با تأكيد بر اينكه رهبر كره شمالي، ايران را كشوري مستقل و مقتدر مي‌داند و اعتقاد دارد بايد روابط با كشور ايران افزايش يابد، گفت: ايران قطعا با ظرفيت‌هاي خود مي‌تواند زمينه سرمايه‌گذاري در كره‌شمالي را فراهم كند، در هم اين راستا به طور حتم مجلس كره شمالي براي افزايش روابط دو كشور تلاش خواهد كرد.

كد خبر: 2192919

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۹ - ۱۵:۴۳

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن