تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 18 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799722539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رييس كل گمرك خبرداد:آغاز به كار سامانه جامع گمركي از ابتداي هفته آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: رييس كل گمرك خبرداد:آغاز به كار سامانه جامع گمركي از ابتداي هفته آينده
مسعود كرباسيان درباره جزييات طرح سامانه گمرك الكترونيك، افزود: در گام بعدي در نظر است ضمن پياده سازي سيستم ارزش بر روي پورتال گمرك، امكان دسترسي اظهار كنندگان به سوابق ارزش اظهاري كالاي خود نسبت به تنظيم اظهارنامه و پرداخت توام به صورت الكترونيك، سرعت انجام كار بدون لزوم مراجعه حضوري به گمرك تا حدود زيادي افزايش يابد.

وي ادامه داد: به علاوه با برقراري ارتباط سيستمي گمرك با انبارها و بنادر ضمن اتوماسيون فرآيندهاي اجرايي، امكان زمان سنجي انجام كار براي گمرك و به تبع آن خدمت گيرندگان فراهم خواهد شد.

وي گفت: جهت اطلاع رساني كامل به تمام فعالان تجاري دستورالعمل و شيوه نامه استفاده از سامانه مذكور به همراه شماره تلفن پشتيباني از سامانه، در پورتال گمرك جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته و فرم هاي ثبت نام به منظور اخذ شناسه و رمز ورود صاحبان كالا به سامانه و انجام كليه مراحل فوق الذكر فراهم مي باشد.

كرباسيان تصريح كرد: در زمان اجراي آزمايشي و اجراي سراسري سامانه هاي مذكور، تيم كارشناسي فن آوري اطلاعات و ارتباطات در جهت راهنمايي كامل صاحبان كالا و همكاران گمرك با هدف اطمينان از راه اندازي روان و مطمئن سامانه در محل گمرك هاي اجرائي و ستاد مركزي حضور خواهند داشت. در اين زمينه كارشناسان فني بخش گمركي و فن آوري اطلاعات و ارتباطات پاسخگويي و راهنمايي هاي لازم را معمول خواهند داشت.

وي در پاسخ به اين پرسش كه جايگاه گمرك در برنامه هاي دولت يازدهم كجاست؟ گفت: هم مي توانم به اين پرسش شما يك پاسخ احساسي دهم و از سوي ديگر مي توانم با كمي تامل توضيحي منطقي مطرح كنم اما با در نظر گرفتن حالت دوم بايد بگويم با توجه به عنايت ويژه دولت يازدهم به مباحث اقتصادي و دغدغه هايي همچون رفع موانع توليد،سرمايه گذاري و اشتغال و ايجاد تحرك اقتصادي و بهبود فضاي كسب و كار و همچنين ابلاغ برنامه صد روزه توسط وزارت امور اقتصادي و دارائي به سازمان ‏هاي درگير زنجيره تامين تجارت خارجي و ابلاغ دو مصوبه اخير هيات وزيران براي رفع چالش‏ هاي اقتصاد ملي، گمرك نيز به عنوان يكي از سازمان‏هاي اصلي زنجيره تجارت خارجي بهبود شرايط كار و پياده سازي روش هاي مدرن را در دستور كار قرار داده است.

كرباسيان درباره مدرن سازي گمرك و وضعيت آن در ساير گمرك ها، اظهار داشت:در حال حاضر وظايف گمرك هاي جهان بسيار فراتر از وظايفي نظير تامين درآمد و حمايت از صنايع و توليدات داخلي بوده و طيف وسيعي از الزامات ملي و بين المللي از جمله امنيتي و سلامت جامعه را شامل مي شود.

وي ادامه داد: گمرك ايران نيز با توجه به روند روبه شتاب جهاني شدن و تحولات اخير در سطح ملي و بين المللي در زمينه مناسبات تجاري و لزوم حركت به سمت گمرك الكترونيك، تلاش مي نمايد تا همسو با رويكرد برنامه‏هاي توسعه، رشد اقتصادي كشور و سند چشم انداز بيست ساله كشور در كنار سايردستگاه ها، ضمن ارائه تسهيلات لازم به خدمت گيرندگان، موجبات رضايتمندي آنها را نيز فراهم نمايد.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: گمرك از يك سو مسوول اجراي مقررات و قوانين گاه محدودكننده حاكم بر تجارت خارجي است و از طرف ديگر بايد در جهت ساده سازي رويه ها و تشريفات گمركي مطابق با استانداردهاي جهاني و سياست هاي سازمان جهاني گمرك عمل كند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه اجراي همزمان اين دو مهم چگونه ممكن است؟ گفت: دستيابي به اين اهداف به ظاهر متضاد در جهت كنترل و ارائه تسهيلات تنها با راه اندازي سامانه هاي پيشرفته اطلاعاتي حاصل مي شود. بدين منظور سامانه جامع گمركي به منظور شفاف سازي فرآيند تجارت خارجي و ترخيص گمركي و اعمال كنترل هاي دقيق در عين حال ارائه تسهيلات و ساده سازي و روان سازي عمليات گمركي در دستور كار اين سازمان قرار دارد.

به گفته وي، همچنين عرضه خدمات قابل ارائه در گمرك به صورت الكترونيكي براي آنكه گمرك بتواند نقش بايسته خود را در رشد و توسعه اقتصادي كشور بطور شايسته اي ايفا كند، لازم است تحولات چشمگيري را در حوزه‏هاي فرآيندها، سيستم ها و روش ها، منابع انساني و ساختار، تجهيزات و سخت افزار، قوانين و مقررات ايجاد كند.

وي درباره اينكه تاثير ملموس راه اندازي اين سامانه بر روان سازي امور گمركي و ساز و كارهاي اقتصادي چيست؟

، اظهار داشت: تحقيقات انجام شده نشان مي دهد توقف يك روز محموله‏هاي تجاري در گمرك باعث ايجاد هزينه‏هاي پنهان معادل يك درصد ارزش آن مي شود، لذا گمرك به دنبال آن است تا با ارائه سريعتر خدمات گمركي، افزايش تعدد انبارهاي اختصاصي تحت كليد گمرك براي شركت‏هاي توليدي، ارائه خدمات گمركي در خارج از اماكن گمركي و خارج از ساعات اداري (ارزيابي و ترخيص سيار)، ساده سازي رويه ها، ادغام و اصلاح فرآيندها و حذف تشريفات زائد، موجبات كاهش هزينه‏ هاي توليد و در نتيجه افزايش توان رقابت پذيري توليدكنندگان را فراهم نمايد كه خود اشتغال پايدار را در پي خواهد داشت.

رييس كل گمرك ايران تصريح كرد: به علاوه گمرك ايران در راستاي اجراي بند ج ماده 46 قانون برنامه پنجم موضوع ارسال و دريافت الكترونيكي استعلامات بين دستگاهي، عرضه خدمات قابل ارائه به صورت الكترونيكي، تهيه نقشه جامع دولت الكترونيك، تدوين دستورالعمل به منظور قراردادن اقدامات پايه اي مكاني بر روي زيرساخت ملي داده هاي مكاني و همچنين روان سازي تجارت از طريق توسعه زيرساخت منسجم تكنولوژيك (ICT و گمركي) را به عنوان برنامه هاي كوتاه مدت مدنظر قرار دارد و در راستاي ايجاد گمرك الكترونيك و از طريق پورتال گمرك ايران كه در آن عرضه خدمات به صورت الكترونيكي صورت خواهد پذيرفت، سامانه هاي اظهار از راه دور جهت تبادل اطلاعات بين گمرك و ذينفعان و اظهار الكترونيكي كالا و سامانه (سيستم) پرداخت الكترونيك توسعه يافته و مجوزهاي الكترونيك راه اندازي مي شود.

وي در پاسخ به اين پرسش كه اگر بخواهيد كمي بيشتر از جزئيات سامانه جامع گمركي بگوييد، مهمترين ويژگي هاي اين سامانه را چه مي دانيد؟، اظهار داشت: با راه اندازي اين سامانه كه بارزترين ويژگي آن امكان اظهار الكترونيكي كالا و به صورت برخط در هر زمان و در هر نقطه كه امكان دسترسي به اينترنت فراهم باشد، مراجعات مكرر و غير ضرور واحدهاي توليدي، تجار و واردكنندگان كالا و فعالان اقتصادي به گمرك حذف و يا به حداقل ممكن كاهش خواهد يافت. بدين منظور صاحبان كالا بدون نياز به حضور فيزيكي در اماكن گمركي و مراجعات مكرر به اين سازمان قادر خواهند بود به صورت كاملا الكترونيكي و از محل كار خود اظهارنامه مربوطه را به گمرك ارائه كنند. در همين راستا صاحبان كالا از وضعيت اظهار فعلي و نيز اظهارنامه هاي قبلي خود كاملا مطلع گشته و به اطلاعات و سوابق اظهارنامه هاي قبلي خود دسترسي خواهند داشت.

وي گفت: يكي از اساسي ترين مزيت هاي اين سامانه امكان پرداخت الكترونيكي در زمان اظهار برخط بوده كه ضمن رعايت كامل نكات امنيتي با توجه به ارتباط برخط سازمان گمرك و بانك ملي انجام اين فرآيند را در كوتاه ترين زمان ممكن فراهم مي آورد. همچنين فراهم سازي امكان ورود به سامانه گمركي از طريق سامانه ثبت سفارش در آينده نزديك و پس از يكپارچه سازي سامانه هاي مذكور قابل پيش بيني است.

وي درباره امكان احراز هويت الكترونيكي و اعمال مديريت ريسك آنگونه كه در نمونه هاي توسعه يافته موجود توسط اين سامانه ، تصريح كرد: در اين سامانه كليه مراحل احراز هويت و ماده 7 گمركي به صورت الكترونيكي و در همان زمان اظهار به صورت كاملاً غيرمحسوس انجام مي پذيرد و اعمال مديريت خطر(Risk Management) و انتخاب مسير (Selectivity) به عنوان فرآيندي در جهت سرعت بخشيدن به مكانيزم ترخيص كالا در عين دقت كامل بر كالاهاي پرخطر و هدايت اظهارنامه ها به مسيرهاي سه گانه قرمز، زرد و سبز در لحظه اظهار فراهم بوده و صاحبان كالا در همان زمان نسبت به اين موضوع مطلع مي گردند.

وي ادامه داد: از ديگر مزيت هاي اين سامانه تعيين كارشناس پرونده و ارزياب به صورت الكترونيكي و همزمان با تعيين مسير اظهارنامه صورت پذيرفته و زمان مراجعه صاحب كالا به گمرك در جهت انجام مراحل نهايي اظهار اعلام مي گردد و همچنين در صورت موافقت و تأييد صاحبان كالا، امكان ارزيابي غيابي و بدون حضور ايشان فراهم مي شود.

وي در پاسخ به پرسشي ديگر درباره مشكل تجار در خصوص زمانبر بودن اخذ مجوزهاي ساير نهادهاي همكار يا موازي با گمرك و همفكري با ساير نهادها، گفت: در اين سامانه كليه مجوزهاي مورد نياز جهت ترخيص كالا از طريق ارتباط سامانه گمرك با ساير سازمانهاي ارائه دهنده مجوزها و اسناد ضروري ترخيص به صورت برخط و الكترونيكي قابل اخذ بوده و كليه مباحثي كه اشاره كردم در همان لحظه اظهار الكترونيكي صورت مي پذيرد و در نهايت، با انجام اين مهم و قابليت هاي ذكرشده در عين اعمال كنترل هاي ضروري گمركي به صورت كاملاً غيرمحسوس ساده سازي و تسريع در امر اظهار و ترخيص و روان سازي عمليات گمركي همزمان صورت مي پذيرد.
3131

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن