تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820966260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزار و 100مدرس آموزش خانواده در خراسان رضوي فعاليت مي كنند/ تقويت و مشاركت اوليا و مربيان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هزار و 100مدرس آموزش خانواده در خراسان رضوي فعاليت مي كنند/ تقويت و مشاركت اوليا و مربيان
مشهد - خبرگزاري مهر: رئيس گروه انجمن اوليا و مربيان اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: هزار و 100مدرس آموزش خانواده در اين استان كار آموزش خانواده هاي دانش آموزان را بر عهده دارند.

حسين عبداللهي سه شنبه در حاشيه نخستين مجمع نمايندگان معلمان ناحيه 7 آموزش وپرورش به خبرنگار مهر اظهار كرد: اين مدرسين از ميان معلمان فرهيخته انتخاب و برخي از دستگاهها نيز طي قراردادي با اين نهاد، در اين بخش همكاري دارند.

وي تصريح كرد: انجمن اوليا و مربيان باهدف ترويج آموزش، 270 عنوان كتاب منتشر ودر بيشتر مدارس استان اقدام به تشكيل كتابخانه پيوند نموده است تا به صورت غير حضوري مباني تربيتي را ارائه دهد.

وي با اشاره به اين كه خراسان رضوي 19 مركزمشاوره خانواده فعال در استان و 11 مركز جديد و در حال تاسيس دارد؛ تصريح كرد: اين مراكز با مشاوران زبده در كاهش مشكلات خانواده به افزايش سطح اطلاعات با محور آموزش و مشاوره مي پردازد.

عبداللهي افزود: به منظور استفاده از توان فكري و خلاقيت معلمان، هر ناحيه با دعوت از منتخبين شوراي دبيران مدارس،اقدام به انتخاب نماينده در هر مقطع نموده و اين منتخبين با تشكيل جلسات قطبي و استاني و4 كارگروه تخصصي،عمراني،آموزشي و پرورشي اداره كل را راهنمايي و در خصوص مسائل رفاهي معلمان تلاش مي كنند.

رئيس گروه انجمن اوليا و مربيان اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: كارگروههاي تخصصي با افزايش روحيه همكاري، زمينه سازي تعامل جمعي و الگو گيري دانش آموزان را رقم مي زند.

عبداللهي بيان كرد: انجمن اوليا و مربيان در جشنواره تجارب و نو آوري با افزايش ميزان مشاركت اوليا و مربيان، زمينه پژوهش و استفاده از نظرات و استعدادها، تعميم طرحهاي برتر و انتقال آن را ايجاد وخراسان همه ساله در اين طرحها در كشور پيشرو بوده و آثار در كتابهاي شميم پيوند و ايده هاي برتر به چاپ رسيده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد: هدف نظام تعليم و تربيت، تربيت عبد صالح و وصول به حيات طيبه بوده و مدرسه تجليگاه حيات طيبه با مشاركت كانون خانه و مدرسه است.

وي تقويت و مشاركت اوليا و مربيان در همه زمينه ها را يادآور شد و افزود: گسترش ارتباط كانون مقدس مدرسه و خانه با حضور نماينده اوليا در انجمن مدرسه و از سوي ديگر معلمان نماينده در شوراي مدرسه و كارگروه ماده 18 ويژه سرويسهاي دانش آموزي مي تواند راهبردهاي اساسي تربيتي ارائه مي دهد.

همين خبر حاكي است: سرپرست اداره ناحيه 7 آموزش و پرورش در اين مراسم خطاب به نمايندگان معلمان گفت:نياز به خرد جمعي و مشاركت فكري در فرايند تعليم و تربيت دانش آموزان بسيار مهم و حياتي است.

رضا رفسنجاني افزود: نمايندگان معلمان در آموزشگاهها، ميراث دار سياستهاي روساي ادارات و مديران مدارسند.

وي تاكيد كرد:اگر امروز هم و غممان در تعليم و تربيت سرمايه گزاري فكري و فرهنگي دانش آموزان باشد فرداي جامعه را خواهيم ساخت.ما در نظام جمهوري اسلامي به دنبال جامعه اي مبتني بر اخلاقيم.

وي با بيان اين كه شروع سال تحصيلي در اين اداره برپايه ايمان و اخلاق آغاز شده است،تصريح كرد:ارزيابي ها نشان مي دهد در سنوات گذشته برخي از مديران در جاده علم شتاب كردند و عملكرد تك بعدي داشتند.

وي با بيان اين كه مدرسه محل اشتباه دانش آموزان است،ذكركرد:معلمان بدانند اگر اجازه اشتباه و تصحيح را به دانش آموزان ندهند،در آينده و در جامعه دچار اشتباه خواهند شدو ممكن است اصلاح گري وجود نداشته و سر از كانونهاي اصلاح و تربيت در بياورند.

وي نمايندگان معلمان را مشاوران امين در كنار مديران نسبت به نوع تعليم و تربيت دانست.

كد خبر: 2192797

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۹ - ۱۴:۱۹

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن