تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819509986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به همت دايره العمارف بزرگ اسلاميگراميداشت بزرگترين كتاب‌شناس ايراني برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به همت دايره العمارف بزرگ اسلاميگراميداشت بزرگترين كتاب‌شناس ايراني برگزار مي‌شود
شب «محمد تقي دانش پژوه» ـ بزرگترين كتاب شناس ايران در جهان علم و دانش ـ برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرنگار تاريخ خبرگزاري فارس، شب «محمد تقي دانش پژوه» با حضور استاد سيد عبدالله انوار، نوش آفرين انصاري، كامران فاني، اكبر ايراني، فريبا افكاري، محمد دانش پژوه و قدرت الله پيشنماز‌زاده برگزار مي شود.

و در اين شب سخنرانان دربارۀ وجوه گوناگون زندگي استاد دانش پژوه سخن خواهند گفت.

محمد تقي دانش پژوه متولد 1290 در آمل است كه تحصيلات خود را نزد پدرش كه يكي از مجتهدان و تحصيل كردگان نجف بود به پايان رساند و در قم و در تهران نزد آيات عظام مرعشي نجفي ، ميرزا ابوالفضل گلپايگاني، ميرزا هاشم آملي، ميرزا مهدي آشتياني و سيد محمد مشكوة به تكميل تحصيلات خود پرداخت و در 1320 از دانشگاه تهران ليسانس گرفت و در دانشگاه به همراه ايرج افشار، زرياب خويي و منوچهر ستوده به خدمتگزاري فرهنگ ايران پرداخت.

از دكتر دانش پژوه 50 اثر در حوزۀ تأليف و تصحيح و 300 مقاله به يادگار مانده است. دكتر دانش پژوه در 27 آذر 1375 در تهران چشم از جهان فروبست و كتابخانه شخصي خود را به مجموعه كتابخانه زنده ياد مينوي اهدا كرد. افتتاح كتابفروشي آينده وابسته به بنياد موقوفات، با حضور دكتر سيد مصطفي محقق داماد، رياست شوراي توليت بنياد موقوفات افشار از ديگر برنامه هاي جانبي اين شب خواهد بود.

شب محمد تقي دانش پژوه با همكاري مؤسسه فرهنگي هنري ملت، دايره العمارف بزرگ اسلامي، بنياد موقوفات دكتر محمود افشار، گنجينه پژوهشي ايرج افشار و ميراث مكتوب برگزار مي شود.

اين مراسم روز چهارشنبه 20 آذرماه سال جاري ساعت 17 در كانون زبان فارسي به نشاني خيابان ولعيصر، سه راه زعفرانيه، خيابان عارف نسب، شماره 12، برگزار مي شود.

انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن