تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819664269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وهابيت به دنبال ريشه كن كردن مكتب اهل بيت(ع) است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وهابيت به دنبال ريشه كن كردن مكتب اهل بيت(ع) است
ورامين - خبرگزاري مهر: امام جمعه ورامين با اشاره به عدم وجود بارگاه براي ائمه بقيع گفت: وهابيت به دنبال ريشه كن كردن مكتب اهل بيت(ع) است.

آيت الله سيد مرتضي محمودي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبي(ع) اظهار داشت: روز هفتم صفر بر اساس روايتي روز شهادت امام حسن مجتبي(ع) است و مراجع عظام تقليد نيز اين روز را به مناسبت شهادت دومين امام شيعيان به اقامه عزا مي پردازند.

ماه صفر ماه حزن و ماتم و عزاي اهل بيت(ع) است

امام جمعه ورامين افزود: از طرفي روز هفتم صفر سالروز ولادت امام موسي كاظم(ع) هم هست، امامي كه بارگاه ملكوتي اش در كاظمين ملجا و پناه بسياري از مسلمانان و ارادتمندان اهل بيت است.

وي ادامه داد: بر اساس منابع و كتب تاريخي براي ولادت امام موسي كاظم(ع) نيز چند تاريخ را ذكر كرده اند كه بيشتر بزرگان و علما اواخر ذي الحجه را سالروز ولادت امام هفتم مي دانند.

محمودي اضافه كرد: ماه صفر ماه حزن و ماتم و عزاي اهل بيت است و همه ارادتمندان امامان معصوم سعي دارند تا از برگزاري مراسم شاد خودداري كنند، به همين خاطر توجه به ابعاد شخصيتي و معرفتي امام كاظم در روز هفتم صفر بسيار خوب و به جاست اما بايد سعي شود كه از برگزاري مراسم جشن خودداري گردد.

اين مسئول عنوان داشت: در مورد شهادت امام حسن مجتبي(ع) نيز دو قول و تاريخ ذكر شده است كه يكي روز 28 صفر است كه بنا بر اسناد تاريخي اين قول ضعيف بوده و روز هفتم صفر بر اساس نظر علما و بزرگان سالروز شهادت امام مجتبي(ع) است.

امام حسن(ع) از مظلومترين امامان شيعه است

نماينده ولي فقيه در شهرستان ورامين بيان داشت: امام حسن(ع) از مظلومترين امامان شيعه است كه حتي در خانه و كنار همسرش نيز مظلوم بود و سرانجام نيز توسط همسرش به شهادت رسيد.

وي يادآور شد: مظلوميت و غربت امام حسن(ع) به حدي بود كه حتي امام حسين(ع) نيز در مصيبت و مظلوميت امام مجتبي (ع) اشك ماتم ريخت.

محمودي تأكيد كرد: درباره زندگي امام حسن مجتبي(ع) مطالعات كمي در بين جامعه صورت گرفته است و برخي با ابعاد شخصيتي و سياسي و اجتماعي آن حضرت آشنايي ندارند كه اين امر براي يك شيعه و مسلمان شايسته نيست.

رييس شوراي فرهنگ عمومي ورامين گفت: بايد انسان در مدارس و در سنين نوجواني و جواني، با فرهنگ و مكتب اهل بيت آشنا شود و آن را چراغ راه خود قرار دهد تا در زندگي دنيوي به بيراهه كشيده نشود.

وي افزود: امام حسن مجتبي(ع) داراي اخلاق و صفات نيكو و برجسته اي بودند كه هر انسان آزاده و منصفي را مجذوب خود مي كرد و اين براي دستگاه جبار حكومت قابل قبول نبود.

اين كارشناس مذهبي ادامه داد: در زمان آن حضرت بني اميه با تبليغات خود اذهان مردم را مسموم كرده بود، به گونه اي كه برخي افراد به نيت ترور شخصيتي آن حضرت از شام به مدينه مي آمدند و با كينه و عصبانيت به امام توهين مي كردند ولي امام مجتبي (ع) با گشاده رويي از آنان مهمان نوازي و غريب نوازي مي كردند و به اين صورت اخلاق عملي اسلام را به مردم نشان مي دادند.

دشمنان اسلام سعي در ايجاد انحراف بين شيعيان دارند

محمودي اضافه كرد: ائمه معصومين در زندگي و رفتار خود طوري عمل مي كردند كه پيروانشان در آينده بدانند كه در برابر مصائب، مشكلات و حوادث روزگار بايد چه كار كنند و چه قدمي بردارند.

امام جمعه ورامين عنوان داشت: امروز در بين پنجاه و هفت كشور اسلامي تنها كشور اهل بيت، جمهوري اسلامي ايران است كه ما بايد به خاطر داشتن اين نعمت بزرگ، خدا را سپاسگزار باشيم.

وي بيان داشت: امروز دشمنان اسلام با فرقه سازي سعي در ايجاد انحراف بين تفكرات شيعه دارند و وهابيت در اين زمينه زاييده استكبار جهاني است كه دشمني و عناد ديرينه با اهل بيت و شيعيان دارد.

محمودي تأكيد كرد: هرچه وهابيت سعي در منزوي كردن شيعيان در جهان دارد، ما شاهد گسترش فرهنگ اهل بيت در اقص نقاط جهان هستيم كه اين هم از معجزات امام معصوم است.

اين مسئول گفت: وهابيت به دنبال ريشه كن كردن مكتب اهل بيت است و در اين راه از ابزارهاي مختلف استفاده مي كند اما قطعا با بيداري و بصيرت شيعيان در اين راه نيز شكست خواهند خورد.

كد خبر: 2192448

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۹ - ۱۳:۰۳

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن