تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820342103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگل هيركاني ذخيرگاه مهمي براي گونه هاي مورد تهديد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: جنگل هيركاني ذخيرگاه مهمي براي گونه هاي مورد تهديد
مسئول پروژه بين المللي مديريت چند منظوره جنگلهاي هيركاني براي حفظ تنوع زيستي گفت: منطقه اكولوژيكي جنگل هيركاني ذخيره گاه مهمي براي گونه هاي مورد تهديداست.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساري؛ عموزاد در جلسه پروژه مديريت چندمنظوره جنگلهاي هيركاني افزود: اين طرح در نظر دارد تا حفاظت از تنوع زيستي را در جنگل خزان كننده پهن برگ خزر ارتقاء دهد و در نظر دارد تا چارچوب هاي سياستي ملي و محلي موجود را كه بركاربري اراضي در جنگل هيركاني خزر (به مساحت تقريبي 1/8 ميليون هكتار) نظارت دارند، تقويت كرده و نقش و حقوق جوامع محلي را در مديريت جنگل پررنگ تر كرده و راه و روش هاي مديريتي بهتر را به كار گيرد.

وي تصريح كرد: اين طرح موجب تغيير نگرش از مديريت بخشي به مديريت چند منظوره و كاهش فشارناشي از هم افزايي كاربري هاي مختلف و متضاد خواهد شدكه با انجام اين طرح، ساز و كارهاي نظارتي و سياستي مورد نياز براي جريان سازي حفاظت از تنوع زيستي در برنامه ريزي هاي مربوط به كاربري اراضي ديده شده و ظرفيت هاي سازمان هاي اصلي و اثر گذار در اجراء روش هاي بهتر مديريت و برنامه ريزي ارتقاء مي يابد.

مسئول پروژه بين المللي مديريت چند منظوره جنگلهاي هيركاني گفت: هدف اصلي طرح عبارت است از"استقرار يك سيستم تصميم گيري مشاركتي و دانش مرتبط با آن، براي مديريت مجموعه اي از كاربري هاي مختلف سرزمين در چشم انداز جنگل هيركاني، كه منجر به حفظ كاركردهاي زيست محيطي، انسجام زيستگاهي و انعطاف پذيري زيست بوم ها در سطح چشم انداز شود". طرح پيشنهادي به نحوي طراحي شده است تا موانع موجود براي استقرار رويكرد جديد مبتني بر چشم انداز را در مديريت تنوع زيستي از ميان بردارد.

عموزاد گفت: هدف طرح، استقرار يك سيستم تصميم گيري مشاركتي و دانش محور براي مديريت مجموعه اي از كاربري هاي مختلف اراضي در چشم انداز جنگل هيركاني كه منجر به حفظ كاركردهاي زيست بومي، انسجام زيستگاهي و انعطاف پذيري زيست بوم ها در سطح چشم اندازاست.

وي درباره معرفي حوزه باليران (پايلوت مازندران اداره كل منطقه ساري) گفت: مساحت اين حوزه 20 هزار و 605 هكتار است و در جنوب منطقه آمل، استان مازندران، در بخش مركزي جنگل هيركاني قرار گرفته است، محدوده ارتفاع حوزه از 80 متر از سطح دريا تا 1650 متر از سطح دريا، آب و هواي حوزه سرد و مرطوب است، بارش سالانه منطقه بين 640 ميلي متر در بالاترين ارتفاع تا 837 ميلي متر در پايين ترين نقطه در نوسان است و به طور متوسط 738 ميلي متر و متوسط دماي ساليانه منطقه 15 درجه سانتيگراد و رطوبت آن نزديك به 79 درصد است/س

/انتهاي پيام

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن