تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819387336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس كل دادگستري خوزستان:هيئت منصفه نقش حمايتي از مطبوعات دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس كل دادگستري خوزستان:هيئت منصفه نقش حمايتي از مطبوعات دارد
رئيس كل دادگستري خوزستان نقش هيئت منصفه براي مطبوعات و رسانه‌ها را نقشي حمايتي عنوان كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، محمدباقر الفت در مراسم معارفه اعضاي جديد هيئت منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان كه صبح امروز در اهواز انجام شد اظهار كرد: نقش هيئت منصفه براي مطبوعات و رسانه‌ها نقشي حمايتي خواهد بود.

وي گفت: مجموعه افرادي كه براي حضور در هيئت منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان انتخاب شدند داراي سابقه خوب، معنويت خاص، ولايت مداري و انقلابي هستند.

رئيس كل دادگستري خوزستان بيان كرد: هيئت منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان از كساني تشكيل شده است كه بيشتر آن‌ها از رزمندگان دوران دفاع مقدس و چهره‌هاي شناخته شده هستند.

وي در مورد نگاه خاص قانون گذار به مطبوعات نيز عنوان كرد: اصحاب رسانه و مطبوعات ممكن است در طول عمر فعاليت خودشان متهم به ارتكاب جرائم عمومي و خصوصي شوند كه قانون گذار در اين زمينه نگاه خاصي به اصحاب رسانه دارد و مورد توجه ويژه آن هستند.

الفت در ادامه با بيان اينكه اصحاب رسانه مدافع حقوق اجتماعي، شهروندي، عمومي و مردم هستند گفت: بنابراين چون نگاه قضات يك نگاه صرفا قضايي خواهد بود و رسانه‌ها از يك پايگاه مردمي برخوردار و از متن مردم هستند لازم است كه هيئت منصفه كه نقشي حمايتي از مطبوعات و رسانه‌ها را دارد جايگاه خود را نشان دهد.

به گفته وي، لازم است كه هيئت منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان به قاضي دادگاه كمك كند تا حقايق روشن و كشف شود.

رئيس كل دادگستري خوزستان در بخش ديگري از سخنان خود به جايگاه هيئت منصفه دادگاه مطبوعات اشاره كرد و يادآور شد: اين هيئت نبايد هيچ وقت فكر كند كه هسته‌اي از حاكميت است و يا مرتبط و متصل به آن خواهد بود.

وي تاكيد كرد: هيئت منصفه دادگاه مطبوعات هر چند در كنار قاضي است اما مستقل و راي آن‌ها نيز بايد استقلال و بر اساس انصاف باشد ضمن اينكه وجود هيئت منصفه سبب رسميت دادگاه مطبوعات خواهد شد.

انتهاي پيام/72010

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن