تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820051982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در آستانه سفر لاوروف به تهران : روسيه بر گسترش روابط با ايران تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: در آستانه سفر لاوروف به تهران : روسيه بر گسترش روابط با ايران تاكيد كرد
مسكو / واحد مركزي خبر / سياسي 92/9/19
وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه اي با اشاره به عزم اين كشور براي توسعه روابط سودمند با ايران ابراز اميدواري كرد اين همكاري ها براي تقويت ثبات منطقه اي و امنيت بين المللي با هدف گسترش همكاري هاي سودمند ادامه يابد.
در بيانيه وزارت خارجه روسيه در آستانه سفر سرگئي لاوروف به تهران آمده است گفتگوهاي سياسي ميان سران دو كشور به طور منظم انجام مي گيرد و اين گفتگوها اخيرا فشرده تر شده است.
وزارت خارجه روسيه در بيانيه خود درباره توافق هسته اي ژنو گفته است اين توافق امكان رفع نگراني ها درباره ماهيت فعاليت هاي هسته اي ايران را فراهم مي كند.
بيانيه مي افزايد در برنامه اقدامات مشترك، تدابير معين براي افزايش شفافيت برنامه هسته اي ايران پيش بيني شده است كه با همكاري نزديك اين كشور با آژانس بين المللي انرژي اتمي اتخاذ خواهد شد.
در بيانيه وزارت خارجه روسيه آمده است به موازات برداشته شدن گام هاي اوليه در اين مسير، تلاش براي يافتن راهكار جامع ادامه خواهد يافت و اين سند چشم انداز روشني را براي تحقق حقوق انكار ناپذير ايران به عنوان كشور عضو قرارداد ان.پي.تي از جمله حق غني سازي اورانيوم مي گشايد.
دراين بيانيه تاكيد شده است: اين توافق شامل كاهش تدريجي تحريم ها در باره ايران مي شود.
در اين بيانيه امده است روسيه و ايران از توانمندي هاي مكمل يكديگر برخوردارند كه مي تواند به نفع توسعه اجتماعي و اقتصادي دو كشور بكار گرفته شود و اميدواريم با تكيه بر نتايج به دست آمده و تجربه همكاري هاي دوجانبه، شاخص هاي مبادلات تجاري دو كشور را بهبود بخشيم و فعاليت كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي دو كشور در اين راستا مي باشد.
سفير ايران در روسيه در آستانه سفر وزير خارجه روسيه به تهران پس از تقديم رونوشت استوارنامه خود را معاون وزير خارجه روسيه گفت در سفر سرگئي لاوروف به تهران مهمترين مسايل دو جانبه ، منطقه اي و بين المللي ميان ايران و روسيه بررسي خواهد كرد.
دكتر مهدي سنايي افزود هياتي عالي رتبه از جمله دو نفر از معاونان وزارت امور خارجه و هيات رسانه اي ، سرگئي لاوروف را در سفر به تهران همراهي مي كنند .
سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه تصريح كرد در آستانه سفر وزير خارجه روسيه به تهران مهمترين دستور كار روابط ايران و روسيه در اين ديدار مرور شد .
دكتر سنايي خاطرنشان كرد تقويت روابط دو جانبه و اجرايي كردن توافقات روساي جمهور دو كشور در بيشكك و علاوه بر آن مسايل مهم منطقه اي از جمله موضوع سوريه و برگزاري نشست ژنو 2 در دستور مذاكرات لاوروف در تهران قرار دارد .
سفير ايران در روسيه با بيان اينكه وزير خارجه روسيه در سفر به تهران ملاقات هاي متعددي با مقامات كشورمان از جمله رئيس جمهور و وزير خارجه خواهد داشت گفت در شرايط كنوني كشورهاي مختلف توجه ويژه اي به نگاه تاثير گذار ايران و روسيه براي حل و فصل سياسي بحران سوريه دارند .
سنايي خاطرنشان كرد در مذاكرات وزير خارجه روسيه در تهران توافقات اخير ايران و گروه 5+1 با توجه به اينكه روسيه از اعضاي گروه است بررسي مي شود .
سفير ايران در روسيه گفت : مقامات روسيه بويژه رئيس جمهور و وزير خارجه اين كشور مواضع مثبتي پس از امضاي توافق ژنو ميان ايران و 5+1 داشتند و از حصول توافق مقدماتي ابراز خرسندي كردند .
دكتر سنايي گفت : روسيه نخستين كشور از گروه 5+1 است كه اعلام كرد حق غني سازي جمهوري اسلامي ايران بايد به رسميت شناخته شود .
سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه با اشاره به اينكه مذاكرات با معاون وزير خارجه روسيه به عنوان نخستين ديدار رسمي با مقامات روسيه بيش از يك ساعت طول كشيد گفت : در اين ديدار مهمترين حوزه هاي همكاري مروز و تصميماتي براي پيگيري مسايل اتخاذ شد .
سنايي افزود : دو طرف در اين ملاقات با تاكيد بر اعتماد متقابل دو كشور در سطوح عالي ، اشتراك نظر در مسايل مهم بين المللي را از نقاط قوت روابط دو كشور دانستند كه مي تواند به تقويت همكاري ها كمك كند .
مهدي سنايي كه هفته گذشته به عنوان سفير فوق العاده و تام الاختيار جمهوري اسلامي ايران وارد مسكو شد در مراسمي ، رونوشت استوار نامه خود را تقديم ايگور مارگلوف معاون وزير خارجه روسيه كرد.
بر اساس مقررات ديپلماتيك ، استوارنامه سفراي خارجي در مراسمي با حضور وزير خارجه و مشاور رئيس جمهور در امور بين الملل ، تقديم ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه خواهد شد .

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن