تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803999311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماز شب امام(ره) ۶۰ سال ترك نشد/انس حضرت امام خميني(ره) با اهل بيت غيرقابل وصف است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نماز شب امام(ره) ۶۰ سال ترك نشد/انس حضرت امام خميني(ره) با اهل بيت غيرقابل وصف است
توليت مسجد مقدس جمكران گفت: در بدترين شرايط و حالات يك لحظه نيز نماز شبش را فداي خستگي و خواب و كسالت و داغ غم نكرد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام رحميمان صبح امروز در گردهمايي اساتيد اخلاق حوزه علميه قم، در دانشگاه مجازي المصطفي(ص) با اشاره به سجاياي اخلاقي امام راحل اظهار كرد: زندگي امام راحل را بايد از دو بخش مورد توجه قرار داد، يكي بعد بيروني و اجتماعي و ديگري از بعد دروني و شخصي كه در اين راستا نزديكان امام راحل بهترين شاهدان براي ذكر اين ويژگي‎ها هستند.

توليت مسجد مقدس جمكران با اشاره به سابقه سالها حضور خود در كنار امام راحل از تبعيد در نجف تا پايان عمر ايشان، افزود: در حوزه شخصي بايد امام راحل را بنده خالص خدا ذكر كرد كه يك لحظه از عبوديت حضرت حق غافل نشد.

رحيميان تصريح كرد: در اين سالها حتي يك ترك اولي از امام راحل كسي نديده است و ايشان حتي در منزل نيز همان گونه كه در بيرون رفتار مي‎كردند عمل مي‎كردند و يك لحظه از ياد خدا غافل نبودند.

وي با اشاره به اينكه 25 سال از قم به نجف و از نجف به قم و جماران به همراه حضرت امام راحل زندگي كردم و در اين سالها چيزي جز تعبد و تقوا و خلوص و خداجويي در تك تك اعمال امام نديدم خاطر نشان كرد: ايشان نسبت به نماز اول وقت التزام عجيبي داشتند؛ نماز ايشان نيز نماز حداكثري بود و با تمام تعقيبات و نوافل و اذكار طولاني و خدايي نماز را به پا مي‎داشت و يكي از طولاني‏‎ترين نمازهايي بود كه ايشان در نماز جماعت نجف برگزار مي‏كردند.

رحيميان با تاكيد بر اينكه بنده اطلاع دارم كه 60 سال نماز شب ايشان ترك نمي‎شد تصريح كرد: در بدترين شرايط و حالات يك لحظه نيز نماز شبش را فداي خستگي و خواب و كسالت و داغ غم نكرد؛ ارتباط بسيار عجيبي با قرآن و مفاتيح داشتند به نحوي كه دو بار مفاتيح ايشان از فرط استفاده غيرمستعمل شده بود.

توليت مسجد مقدس جمكران عنوان كرد: انس مستمر ايشان با قرآن به حدي بود كه كمتر وقتي مي‎شد كه ايشان را در حال خواندن قرآن نبينيم زيرا ايشان روزي يك جزء قرآن را ختم مي‎كردند و در ماه رمضان، روزانه 3 جزء قرآن را ختم مي‎كردند؛ اين حالت در ماه رمضان آخر عمر شريف ايشان نيز حفظ شد.

رحيميان با اشاره به اينكه ايشان براي اموات خويش بسيار نماز و قرآن مي‎خواندند تصريح كرد: هميشه به ياد اموات خود بود كه اين مسئله نشان بسيار مهمي براي افرادي است كه از همه نظر كامل هستند زيرا افرادي چون امام راحل هيچ كس را از قلم كارهاي خود نمي‎انداختند و خير و بهره آنها به مردم و درگذشتگان نيز مي‎رسيد.

وي خاطرنشان كرد: انس عجيب حضرت امام راحل با اهل بيت(ع) غيرقابل وصف است به حدي كه ايشان وقتي نامي از اهل بيت(ع) به خصوص امام حسين(ع) برده مي‎شد از خود بي‎خود مي‎شدند و به شدت مي‎گريستند.

رحيميان با تاكيد بر اينكه احياي فاطميه در نجف از كارهاي مهم ايشان بود اظهار كرد:به همين جهت ايشان روضه‎هاي متعددي در منزل خويش برگزار مي‎كردند و براي تمامي اهل بيت(ع) و ائمه(ع) مراسم عزا به پا مي‎كردند؛ ايشان به حدي در اين مراسم گريه مي‎‏كردند كه قلب ايشان را هم مي‎رنجاند و بستگان ايشان به شدت در اين رابطه نگران مي‎شدند.

توليت مسجد مقدس جمكران با اشاره به اينكه مشكلات و حتي شهادت فرزندشان ايشان نيز ذره‎اي خم به ابروي امام نمي‎آورد عنوان كرد: گريه‎هاي عجيب ايشان براي اهل بيت(ع) در حالي بود كه ايشان شخص احساساتي نيز نبودند كه با هر حادثه‎اي منقلب شوند؛ ايشان در امور مربوط به مردم، خانواده‎هاي شهدا و اهل بيت(ع) به شدت حساس بودند .

رحيميان با تاكيدايشان ارادت بسياري به خانواده‎هاي شهدا داشتند و حتي در روزهاي آخر زندگاني خويش كه اجازه ملاقات به كسي داده نمي‎شد به اصرار خانواده‎هاي شهدا را به ديدار مي‎پذيرفتند خاطر نشان كرد: عكس امضا شده شهدا و امام و قرآن دستخط ايشان از جمله كارهايي بود كه امام هر روزه با علاقه آن را انجام مي‎دادند تا اين خانواده‎ها را خوشحال كند و اجازه كوچكترين بي‏حرمتي هيچ كسي را به اعضاي خانواده شهدا نمي‎دادند.

وي تصريح كرد: در 13 سالي كه ايشان در نجف بود هر شب سه ساعت پس از مغرب به غير از چند روز انگشت شمار ايشان به زيارت امام علي(ع) با آدابي خاص مي‎رفتند و حتي يك بار نيز به قسمت بالاي سر حضرت پا نگذاشتند؛ نظم ايشان در همه كارها از جمله زيارت حضرت علي(ع) به شكلي بود كه تمام بازاريان نجف ساعت كاري خود را با حركت امام راحل از مقابل مغازه شان تنظيم مي‏كردند.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه رازهاي بسياري در زندگي اين بزرگوار وجود دارد گفت: يكي از ماجراهاي جالب زيارت ايشان از حرم امام علي(ع) آن بود يك شب به همراه آيت‎الله قرهي و بنده و يكي از همراهان كه هميشه امام را در زيارت همراهي مي‎كرديم به سمت حرم رفتيم ولي امام در هنگام زيارت تنها بودند؛ ولي ايشان يك شب به طرز عجيبي پس از حركت به سمت حرم مسير خود را تغيير دادند و به منزل برگشتند و هيچ كسي تا امروز نفهميد كه راز اين مسئله چه بود.

توليت مسجد مقدس جمكران ب اشاره به اينكه ايشان در بحث مصرف گرايي نيز يك نمونه بي‎نظير بود افزود: يك بار نيز كسي از ايشان صرف غذا و يا شي‌اي را بدون حساب و كتاب نمي‎ديد؛ دمپايي خانگي حضرت تا سالها استفاده شد و ايشان در نگهداري از وسايل شخصي و اداري و مردمي بسيار حساس و مرتب بودند.

رحيميان با تاكيد بر اينكه ايشان يك لحظه از عمرشان را بيهوده تلف نمي‎‏كردند و حتي در درون منزل نيز يك لحظه دست از عبادت و تلاش برنمي‎‏داشتند عنوان كرد:امام راحل مراقبت بسياري به حفظ كانون گرم خانوادگي داشتند و به همين دليل در حين كار و مطالعه هميشه يكي از فرزندان و نوادگان را در كنار داشتند و با آنها رابطه بسيار صميمانه داشت.

وي تصريح كرد: ايشان در يك لحظه هم نرمش روزانه را انجام مي‎دادند، هم ذكر مي‏‎گفتند، همه بچه داري مي‎كردند؛ هم به تصوير تلويزيون نگاه مي‎كردند و هم راديو گوش مي‎دادند و همه اين كارها را هم با توجه انجام مي‎دادند./س

انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن