تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804059756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يونسي دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور قوميت ها و اقليت‌هاي مذهبي: همه اقوام ايراني بايد در مديريت هاي كلان سهيم باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: يونسي دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور قوميت ها و اقليت‌هاي مذهبي: همه اقوام ايراني بايد در مديريت هاي كلان سهيم باشند
حجت‌الاسلام والمسلمين علي يونسي دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي مذهبي در مصاحبه‌اي با خبرگزاري ايسنا از عدم نگراني‌اش درباره اقوام مي‌گويد و اشاره مي‌كند كه علي رغم وجود خشونت‌هاي قومي در كشورهاي همسايه، در ايران هيچ گاه قوم كشي وجود نداشته است. در عين حال او از نبودن نگاه امنيتي به اقليت‌هاي مذهبي در دولت تدبير و اميد مي‌گويد. يونسي در انتقاد به برآورده نشدن توقعات قوميت‌ها و اقليت‌ها از دولت، پاسخ مي‌دهد كه اقداماتي را در دست اجرا دارد.
يونسي با تأكيد بر اين‌كه يك غلط فاحشي وجود دارد و آن اين است كه گاهي برخي از جريانات قوم‌گرا مي‌گويند كه ايران كثيرالمله است، گفت: اين تعبير، غلط است، چراكه ايران يك ملت بيشتر ندارد و همه شهروندان ايران عضو اين ملت هستند و تمام اقليت‌هاي ديني و مذهبي و اقوام ايراني به طور كامل همه در تشكيل اين مليت سهم اصيل و واقعي دارند.
وي افزود: من امروز هيچ نگراني بخاطر وجود كردها، آذري‌ها و بلوچ‌ها ندارم؛ چراكه در ايران دعواي قومي وجود ندارد و در تاريخ ايران هم وجود نداشته است.
نگاه امنيتي به اقوام ايراني وجود ندارد
يونسي با بيان اين‌كه در حاكميت جمهوري اسلامي نسبت به اقوام ايراني يا اقليت‌هاي ديني و مذهبي نگاه امنيتي وجود ندارد، در عين حال خاطرنشان كرد: من قبول دارم كه برخي از افراد و جريان‌هاي تندرو در كشور داراي نگاه امنيتي هستند، البته اين دسته به هر حزب و گروهي كه مثل آن‌ها فكر نكنند، نگاه امنيتي دارند، ولي بايد گفت كه اين‌ها جمع معدودي هستند و ممكن است در نهادها و ارگان‌هاي امنيتي نفوذ كرده باشند، اين افراد كم هستند، ولي صدايشان بلند است و گاهي اين صداي بلند آن‌ها سبب شده كه ديگران خيال كنند اين‌ها زيادند. وي گفت: اگرچنانچه مي‌بينيم افرادي در صدا و سيما و برخي نهادهاي امنيتي برخلاف فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اين‌كه اهانت به مقدسات اهل سنت جايز نيست و حرام است، عمل مي‌كنند، اين‌ها همان اقليت معدودي هستند كه غالباً در خيلي جاها به صورت خودسر عمل مي‌كنند و در واقع اين‌ها اقليت به معناي فرقه‌اي و سياسي هستند، جار و جنجال به پا مي‌كنند و مي‌خواهند طوري القا كنند كه اكثر ملت ايران هستند در حالي كه اكثريت قريب به اتفاق مردم و مسئولين با اين رويه‌ها مخالفند و از رهبري تا دولت جمهوري اسلامي و مقامات همگي به اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي نگاه فرصت محور دارند.
امنيت كردستان بيشتر از تهران است
دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي در ادامه با بيان اين‌كه در حال حاضر واقعاً امنيت در كردستان بيشتر از تهران وجود دارد، اظهار كرد: اگر كردهاي ايراني ما ‌بخواهند براي تجارت و تحصيل به سمت كردستان عراق بروند چه اشكالي دارد؟ ما نبايد از اين موضوع بترسيم، اگرچنانچه ما به خودمان اعتماد داشته باشيم و حقوق شهروندانمان را كاملاً تأمين كنيم و از اين مناطق محروميت‌زدايي كنيم، نبايد در اين باره نگراني داشته باشيم.
اصلاً ما چرا بايد نگران باشيم از اين‌كه كردهاي عراق بيايند و كردهاي ما را ببينند و كردهاي ما هم به آنجا بروند. البته ما مرزهاي قانوني را به رسميت مي‌شناسيم، ولي ما همه كردهاي دنيا را ايراني مي‌د‌انيم همان طور كه همه تاجيك‌هاي دنيا را ايراني مي‌دانيم.
براي رسيدگي به توقعات، زمان هست
يونسي در بخش ديگر سخنانش درپاسخ به سؤالي مبني بر توقعات اقوام و اقليت‌ها در انتصابات و عدم تحقق چنين وعده‌اي از سوي روحاني با بيان اين‌كه هنوز فرصت زياد است، اظهار كرد: من در حال آماده كردن بخشي از مقدمات در اين راستا هستم و ما براي خودمان شرح وظيفه تعريف كرده‌ايم و برنامه‌هاي مورد نظرمان را به رئيس‌جمهور تقديم كرده‌ايم و منتظر ابلاغ ايشان هستيم. در واقع بخشي از وعده‌هاي رئيس‌جمهور قرار است از سوي ما انجام شود، هيچ محدوديت و نگراني براي به كارگيري اقليت‌هاي مذهبي و ديني وجود ندارد و همه اقوام ايراني بايد در مديريت عالي كشور سهيم باشند و اين موضوعي است كه آقاي رئيس‌جمهور وعده آن را داده است و دير هم نشده است.
15هزار مسجد اهل سنت
در ادامه اين گفت‌وگو از دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي سؤال شد كه برخي از اهل تسنن نسبت به نداشتن مسجد براي برگزاري مراسم‌هاي خود گلايه‌هايي را مطرح مي‌كنند حال واقعاً اينطور است و چرا؟ كه وي در پاسخ به نوعي اين گلايه را وارد ندانست و گفت: اهل سنت در ايران، بيش از 15 هزار مسجد دارند كه اين تعداد بيشتر از مساجد شيعيان است. از يونسي همچنين پرسيده شد با توجه به وجود برخي زندانيان در زندان با عنوان زندانيان عقيدتي، پيگير اوضاع و مطالبات آن‌ها و تعامل با قوه قضائيه در اين راستا خواهيد شد كه وي پاسخ داد: اگر چنين زندانياني باشند، ما حتماً پيگير احوالات آن‌ها خواهيم بود.
يونسي همچنين برخورد با كساني كه به دنبال تفرقه‌افكني هستند را يك ضرورت خواند و خاطرنشان كرد: اگر من جاي مسئولان در قوه قضائيه بودم با همه تفرقه افكنان برخورد مي‌كردم، اينكه با چنين افرادي برخورد نمي‌شود در واقع ضعف قوه قضائيه را مي‌رساند. وظيفه اصلي قوه قضائيه رعايت حقوق مردم است و من معتقدم در اين بخش قوه قضائيه ضعف دارد.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن