تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815989679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تكرار / مناظره گفتمان اصولگرايي و اصلاح‌طلبي در دانشگاه ياسوجهدايتخواه: راه بازگشت خاتمي بدون توبه ممكن نيست / وكيلي: خاتمي از اصول انقلاب عبور نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار / مناظره گفتمان اصولگرايي و اصلاح‌طلبي در دانشگاه ياسوجهدايتخواه: راه بازگشت خاتمي بدون توبه ممكن نيست / وكيلي: خاتمي از اصول انقلاب عبور نمي‌كند
نماينده گفتمان اصولگرايي در مناظره دانشگاه ياسوج اينگونه گفت كه مسير بازگشت خاتمي به دامان انقلاب پس از حضور در فتنه 88 تنها منوط به توبه است در حالي كه نماينده گفتمان اصلاح‌طلب معتقد است كه خاتمي از اصول انقلاب عبور نمي‌كند.


به گزارش خبرگزاري فارس از ياسوج، به دعوت تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه ياسوج، مناظره ميان ستار هدايتخواه به نمايندگي از گفتمان اصولگرايي و محمدعلي وكيلي به نمايندگي از گفتمان اصلاح‌طلبي با حضور پرشور دانشجويان اين دانشگاه و البته جمع زيادي از غيردانشجويان برگزار شد.

در اين نشست كه با تنش‌هاي زيادي نيز همراه بود هر يك از نمايندگان دو طيف سياسي در مدت 50 دقيقه و در مجموع 100 دقيقه به تبيين مواضع گفتمان اصولگرايي و اصلاح‌طلبي در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اجتماعي و فرهنگي پرداختند كه در آن هيچ صحبتي از حوزه اقتصادي به ميان نيامد.

ستار هدايتخواه، نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجالس هفتم و هشتم شوراي اسلامي به قيد قرعه آغازگر اين مناظره بود كه طي سخناني اظهار داشت: علاقه‌مند بودم كه در اين مناظره شخصي از جريان اصلاح‌طلب شركت مي‌كرد كه قائل به تفكرات تئوريسين‌هاي اصلاح‌طلبي از جمله موسوي‌ خوئيني‌ها يا سروش و سعيد حجاريان بود، اما آقاي وكيلي در دو سرمقاله در سال‌هاي گذشته اينگونه موضع‌گيري كرده بود كه اصلاحات به صورت يك جنين مرده به دنيا آمده است.

* هدايتخواه: ميزان باورمندي اصلاح‌طلبان به انقلاب براي ما مهم است

مخبر كميسيون فرهنگي در دو دوره گذشته مجلس شوراي اسلامي ابراز داشت: من فكر مي‌كنم كه آقاي وكيلي نفوذي اصولگرايان در ميان اصلاح‌طلبان است.

وي در ادامه با بيان اينكه بسياري از اصلاح|طلبان نماز مي‌خوانند و در عبادات روزانه خود كوتاهي نمي‌كنند، تصريح كرد: اما انتقاد ما به موضوع باورمندي آ‌نها به نظام و انقلاب است.

هدايتخواه با بيان برخي از سخنان امام راحل در خصوص فقه اسلامي، افزود: امام مي‌فرمايند كه فقه تئوري كاملي براي اداره جامعه است و اسلام براي همه عرصه‌هاي زندگي بشر برنامه دارد.

وي در مباحث خود در 10 دقيقه نخست اين مناظره به برخي از سخنان و نوشته‌هاي تئوريسين‌هاي اصلاح‌طلب از جمله هاشم آغاجاري، سعيد حجاريان، عبدالكريم سروش و حسين مرعشي اشاره كرد و با بيان اينكه همه مواضع آنها در اين خصوص خلاف مواضع امام راحل است، تصريح كرد: سعيد حجاريان در كتاب «از شاهد قدسي تا شاهد بازاري» از ناگزير بودن سكولاريزه كردن جامعه سخن مي‌گويد و آغاجري هم موضوع «دين افيون توده‌ها» را مطرح مي‌كند و مرعشي مي‌گويد اسلام براي اقتصاد و سياست هيچ‌گونه برنامه‌اي ندارد.

هدايتخواه در ادامه با بيان اينكه خاتمي براي توسعه، پذيرش خرد غربي را لازم مي‌داند، عنوان كرد: اما اولين مبناي اصولگرايي قائل بودن به كارآمدي دين است و نقطه مقابل به سكولاريزه كردن جامعه اعتقاد دارد.

در ادامه اين بحث، محمدعلي وكيلي، روزنامه‌نگار و مديرمسئول روزنامه سراسري ابتكار در پاسخ به اظهارات هدايتخواه، اظهار داشت: پس از سه دهه تجربه حكومت كردن و ديالوگ رسمي داشتن امروز سخن از بايد و نبايدها چندان صحيح و منطقي به نظر نمي‌رسد.

وي ادامه داد: امروز وقت آن رسيده كه كارنامه‌ها را بررسي كنيم تا حقانيت انديشه‌ها را به محك آوريم، چراكه برخلاف دهه 60 ادعا كردن براي پرداختن به مباني نظري نوعي آب در هاون كوبيدن است.

مديرمسئول روزنامه ابتكار تصريح كرد: امروز كارنامه اصولگرايي پس از سه دهه در بدنه اصلي حاكميت و به طور مطلق در هشت سال گذشته بايد مورد نقد و بررسي قرار گيرد.

* وكيلي: مرگ مغزي جريان اصلاح‌طلبي مهندسي شده بود

وكيلي با بيان اينكه نمي‌توانيم زير تابلويي قرار بگيريم كه با واقعيت‌ها فاصله دارد و ادعاهاي خود را بيان كنيم، افزود: اصلاح‌طلبي گوهر معنوي پيامبران است و مسلماني خواه و ناخواه با اصلاح‌طلبي قرابت و همخواني دارد.

اين روزنامه‌نگار و مديرمسئول روزنامه ابتكار با بيان اينكه من از مرگ مغزي اصلاحات سخن به ميان آورده‌ام، اما نه با قرائتي كه آقاي هدايتخواه از آن دارد، تصريح كرد: اين مرگ مغزي را براي جريان اصلاحات مهندسي كردند.

وي با بيان اينكه اين جريان به حيات خود به هر ترتيب ادامه خواهد داد، تصريح كرد: اكنون مي‌بينيم كه تفكر سرهنگي در دانشگاه وجود ندارد و امور به دست عقلا سپرده شده است.

وي با بيان اينكه گفتمان اصلاح‌طلبي از ابتدا مدعي اسلام سياسي بود، گفت: همه آنچه كه امروز به نام اصلاح‌طلبي و اصولگرايي وجود دارد منشأ آن از همين جريان اصلاح‌طلب بوده است كه كه بعدها اصولگرايان هرچه را كه اصلاح‌طلبان به وجود آوردند به نام خود مصادره كردند كه البته نمره آن‌ها را افكار عمومي در 24 خرداد داد.

در ادامه هدايتخواه با بيان اينكه باب مناظره كردن از دولت قبل باز شد، تصريح كرد: مناظرات و پرسش و پاسخ‌ها را براي جريان خود مصادره نكنيد و امروز ترس ما اين است كه مناظرات در دوره شما محدود شود.

هدايتخواه: اگر قرار است پروانه كسي لغو شود اصلاح‌طلبان در اولويت قرار دارند

هدايتخواه با برشمردن رؤساي پنج دولت شكل گرفته در دوران انقلاب خطاب به وكيلي، گفت: مملكت 24 سال در دست شما بود و آقايان خاتمي و هاشمي و ميرحسين هم كه از شما بودند و چگونه است كه از حاكم بودن جريان اصولگرايي در همه دوران‌هاي پس از انقلاب مي‌گوييد.

وي ابراز داشت: اگر مشكلي در كشور وجود داشته و اگر قرار است به دليل اهمال پروانه كسي لغو شود اين اصلاح‌طلبان هستند كه لازم است پروانه آنها لغو شود.

وي با درست خواندن اين مطلب كه اصلاح‌طلبي شعار همه انبيا بوده است، تصريح كرد: اما قرآن هم مي‌گويد كسي حق ندارد در لواي اصلاح‌طلبي افساد كند.

هدايتخواه، فتنه 88 را در راستاي براندازي دانست و گفت: دم از امام و انقلاب زدن با انديشه براندازي سازگار نيست، چراكه امام راحل معتقد بودند بايد دنبال صدور انقلاب باشيم؛ در حالي كه اين عده نه تنها به صدور انقلاب اعتقاد نداشتند؛ بلكه به براندازي آن مي‌انديشيدند.

نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجالس هفتم و هشتم شوراي اسلامي با بيان اينكه اصلاح‌طلبان برعكس نظر امام عمل كردند به برخي تحركات آن‌ها در هشت سال دوره اصلاحات اشاره كرد و متذكر شد: صادق خرازي نامه‌اي را به دست آمريكا‌يي‌ها مي‌رساند كه در آن آمده بود اگر ما را بپذيريد دست از حمايت فلسطين و لبنان مي‌كشيم و به صراحت مي‌گويند كه دنبال مبارزه با ظلم و استكبار نيستيم.

هدايتخواه با اشاره به اينكه امام راحل آمريكا را شيطان بزرگ مي‌دانست، خاطرنشان كرد: اما خاتمي در واشنگتن مي‌گويد من هرگز نمي‌گويم شيطان بزرگ و از وجود دو كشور فلسطين و اسرائيل حمايت مي‌كند و در مقابل امام راحل مي‌گويد كه اسرائيل نبايد باشد.

وكيلي: اجازه نداريم با شاغول خود ديگران را باطل بدانيم

در ادامه وكيلي با بيان اينكه ما مجاز نيستيم فهم خود را به دين نسبت دهيم، ابراز داشت: اجازه نداريم با شاغول و فهم خود عده‌اي را حق و عده ديگر را باطل بدانيم.

وي با اشاره به اينكه خطر غلوكنندگان از خطر كفار طبق نظر پيامبر(ص) بيشتر است، اذعان داشت: باني اصل مترقي ولايت‌فقيه، چپ خط امامي بود و جريان اصولگرايي فعلي در آن روزها مخالفان آن بودند.

وي از لزوم صدور انقلاب سخن گفت و افزود: ما هم با صدور انقلاب مخالفتي نداريم، اما صدور آن ابتدا در درون مرزها بايد نهادينه شود.

وكيلي با بيان اينكه در دوم خرداد 76 از طرفداران خاتمي بودم، عنوان كرد: عقيده من اين است كه هيچ‌گاه در مخيله خاتمي نبوده كه از رهبري عبور كند و امروز هم با چنگ و دندان خود را به ريسمان جمهوري اسلامي گرفته و آقايان هرچه به او لكه «جورج سوروس» مي‌چسبانند او همچنان به قانون و نظام و انقلاب پايبند است.

انتهاي پيام/2571/ذ

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن