تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819355041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزيردفاع: 3 رادار جديد آماده توليد انبوه است


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: وزيردفاع: 3 رادار جديد آماده توليد انبوه است
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه «سياست اين وزارتخانه صرفاً دفاعي است و نگاه تهاجمي ندارد»، اظهارداشت: تلاش ما توسعه توان دفاعي كشور تا دستيابي به نقطه بازدارندگي موثر است.

به گزارش ايسنا ، سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما، به ارائه گزارشي از عملكرد صد روزه وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و برنامه‌هاي اين وزارتخانه پرداخت و با اشاره به اين كه اين وزارتخانه در چهار حوزه تحقيقات دفاعي، توليدات دفاعي، خدمات و ديپلماسي دفاعي در حال فعاليت است، افزود: از گذشته تعداد زيادي از پروژه‌ها در دست اجرا بود كه تعداد 184 عدد از اين پروژه‌ها در سال جاري بايد به نتيجه مي‌رسيد.

وي افزود: ما اين پروژه‌ها را اولويت‌بندي كرده و 17 مورد را مورد توجه قرار داده كه از اين تعداد 15 پروژه به نتيجه رسيد و با به نتيجه رسيدن اين پروژه‌ها كشور در عرصه دفاع از منافع ملي در جايگاهي بالاتري قرار گرفت.

وزير دفاع همچنين اضافه كرد: هدف اين وزارتخانه افزايش توان بازدارندگي كشور است و در زمينه صنايع دفاعي، صنايع هوايي و دريايي محصولاتي با ويژگي بازدارندگي اكنون به نتيجه رسيده است. دهقان با بيان اين كه «وزارت دفاع در زمينه خدمات‌رساني به بازنشستگان نيروهاي مسلح در حال تلاش است»، گفت: واگذاري مطالبات بازنشستگان به آن ها و اختصاص دو سبد كالايي بخشي از فعاليت اين وزارتخانه براي رفاه حال بازنشستگان نيروهاي مسلح است.

وزير دفاع در ادامه با اشاره به اين كه اين وزارتخانه هم در جهت توليد قدرت نرم و هم در جهت توليد قدرت سخت در حال تلاش است، تاكيد كرد: ديپلماسي دفاعي در تداوم ديپلماسي كشور مورد اهتمام قرار گرفته است. در طول اين 100 روز با برخي مقام هاي كشورهاي همسايه از جمله نخست‌وزيرعراق،‌ سلطان عمان و وزيران دفاع عراق و عمان ديدار و معاون نخست وزير روسيه را به ايران دعوت كرده و زمينه همكاري و ارتقاي سطح روابط را ايجاد كرده‌ايم. همچنين با يكي از مقام هاي كشور چين كه با دعوت آقاي شمخاني به ايران آمده بود ديدار داشته‌ام.

وي تصريح كرد: امروز كاركنان وزارت دفاع با فرهنگ بسيجي و مديريت جهادي به تمامي گلوگاه‌هاي فناوري و زيرساختي دست يافته اند، امروز تأمين منابع مورد نياز مورد توجه است به‌گونه‌اي كه اكنون ما توانسته‌ايم از پنج هزار قطعه‌اي كه به خارج وابسته بوده‌ايم به هزار قطعه برسانيم. امروز توان دانشي‌، توان سازماني و زيرساختي اين وزارتخانه به‌گونه‌اي است كه ما مي‌توانيم نيازهاي صحنه‌هاي عملياتي را خودمان توليد كنيم. دهقان با بيان اين كه «در حوزه دريا‌، دقت در شليك و افزايش قدرت نابودي دشمن بسيار مهم است» ، خاطرنشان كرد: امروز ما قادريم صفر تا صد زير دريايي را طراحي و توليد و سيستم‌هاي آن را ايجاد كنيم. ما اكنون توانسته‌ايم موشك‌هاي دريايي قادر و بصير را هواپايه كنيم. همچنين سه نوع رادار جديد را به محصول رسانده و آماده توليد انبوه كرده‌ايم.

وي همچنين با بيان اين كه «دقت و قدرت موشك‌هاي زمين به زمين با برد بلند بالا رفته است»، اظهارداشت: اكنون مي‌توانيم با اين موشك‌ها نقطه‌زني كنيم و خطاي اين موشك‌ها به دو متر رسيده و به خطاي صفر هم دست مي‌يابيم. همچنين هدايت موشك تاو هم ليرزي شده و بر روي هلي‌كوپترهم نصب شده است.

دهقان در ادامه درباره ويژگي‌هاي پهپاد فطرس اظهارگفت: امروز اين كلاس پهپاد هم به لحاظ مداومت پروازي هم به لحاظ قدرت سلاح و قدرت شناسايي و جنگ هوايي كم‌نظير است و فقط دو يا سه نمونه از اين پهپاد در دنيا وجود دارد. ما به دنبال رفع نقاط ضعف اين پهپاد هستيم و درصدديم تا موتور اين پهپاد از نوع دليزلي تبديل كنيم. وزيردفاع همچنين خاطرنشان كرد: اقتدار دفاعي ما با منافع ملي گره مي‌خورد. دولت يازدهم به دنبال اين است كه با همه دنيا به جز اسرائيل تعامل سازنده برقرار كند. دولت با عقلانيت و منطق از منافع كشور دفاع مي‌كند و ما هم در جهت توسعه اقتدار دفاعي تلاش مي‌كنيم. نيروهاي مسلح ما اكنون در وضعي قراردارند كه دشمنان به خود اجازه اقدام نظامي عليه ما نمي‌دهند. وي يادآور شد: بعد از پايان جنگ به وسيله نيروهاي فرامنطقه‌اي ايران‌هراسي در منطقه تبليغ شد تا به اين وسيله اين نيروها حضور خود را در منطقه توجيه كنند و سلاح‌هاي خود را بفروشند؛ ما تهديدي براي هيچ كشوري نيستيم و هيچ گونه تهديدي را نمي‌پذيريم و هر تهديدي را قاطعانه جواب مي‌دهيم.



دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن