تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819169668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وكيل قلابي قول آزاد كردن زنداني مي‌داد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: وكيل قلابي قول آزاد كردن زنداني مي‌داد


اين ادعايي بود كه وكيل قلابي هنگام فريب طعمه‌هايش به زبان مي‌آورد. اين مرد كه كارنامه‌اي پر از سوابق كيفري دارد، خودش را مأمور بازرسي نيز معرفي مي‌كرد و مدعي مي‌شد با نفوذي كه در دستگاه قضايي دارد، مي‌تواند هر پرونده‌اي را به سرانجام برساند.

متهم مردي 57ساله است به نام نادعلي كه از سال 57تا‌كنون بين حبس و آزادي در رفت‌وآمد بوده و 25بار به اتهام ارتكاب جرايم مختلف از زنا گرفته تا جعل دستگير شده است. او آخرين بار كه از زندان آزاد شد، تصميم گرفت شيوه جرايمش را تغيير دهد و اين بار سراغ افرادي برود كه در دادسرا پرونده داشتند و يكي از اعضاي خانواده‌شان، دستگير شده و به زندان افتاده بود. مرد تبهكار پس از شناسايي اين افراد، خودش را وكيل يا مأمور سازمان بازرسي معرفي مي‌كرد و با اين ادعا كه مي‌تواند به آنها كمك كند، نقشه‌اش را عملي مي‌كرد.

نخستين كسي كه طعمه اين مرد قرار گرفت، جواني بود كه براي انجام كارهاي حقوقي يكي از بستگانش به دادگستري شهرستان گرگان رفته بود. او در تشريح شكايتش به مأموران پليس گفت: يكي از بستگانم دستگير شده و به زندان افتاده بود. پرونده او نيز در دادگستري گرگان رسيدگي مي‌شد. يك روز كه براي پيگيري پرونده به دادگستري رفته بودم، با شخصي آشنا شدم كه مي‌گفت نماينده سازمان بازرسي است. اين مرد وقتي از پرونده‌ام باخبر شد، گفت كه با رئيس دادگستري آشناست و مي‌تواند از طريق او به ما كمك كند. وي گفت كه حاضر است در‌ازاي دريافت يك ميليون تومان، كاري كند كه متهم تبرئه شود و من كه با ديدن كارت شناسايي سازمان بازرسي، حرف هايش را باور كرده بودم، اين مبلغ را در اختيارش گذاشتم.شاكي ادامه داد: مرد ميانسال روز بعد باز هم از من پول گرفت تا حكم تبرئه هر چه زودتر صادر شود اما پس از آن ناپديد شد و ديگر او را نديدم.

مرد جوان تنها كسي نبود كه در دام كلاهبردار حرفه‌اي گرفتار شده بود، چرا كه مدتي بعد شاكيان ديگري نيز با مراجعه به پليس شهرستان گرگان از متهم شكايت كردند. يكي از آنها گفت: يكي از بستگانمان به جرم قتل دستگير شده بود و ما پيگير پرونده او بوديم كه با مرد ميانسالي آشنا شديم. او مي‌گفت كه وكيل است و نفوذ زيادي در دادگستري دارد. مي‌گفت كه مي‌تواند با قاضي صحبت و كاري كند كه متهم به قتل اعدام نشود اما براي انجام اين كار، 5ميليون تومان مي‌خواهد. ما هم قبول كرديم و اين مبلغ را در چند مرحله به وي پرداخت كرديم اما او پس از دريافت پول، ناپديد شد و ديگر وي را نديديم.

مجرم سابقه دار

با افزايش شكايت‌ها از وكيل قلابي، قاضي علي حاجي دون، بازپرس شعبه سوم دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان گرگان دستور شروع تحقيقات در اين خصوص را صادر كرد و تيمي از مأموران حفاظت اطلاعات دادگستري مأمور رسيدگي به اين پرونده شدند. آنها در بررسي اظهارات شاكيان و سرنخ‌هاي به جا مانده از مرد شياد، موفق شدند مخفيگاه وي را شناسايي و او را در يك عمليات ضربتي دستگير كنند. قاضي حاجي‌دون در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: عمليات دستگيري اين مرد يك‌ماه طول كشيد و در بازرسي خانه او 200پرونده مربوط به دادگستري كشف شد كه نشان مي‌داد اين مرد از افراد زيادي با اين شگرد كلاهبرداري كرده است.

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن