تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804813535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح عراق براي حل مسئله سوريه/از برقراري آتش‌بس تا تعيين جدول زماني برگزاري انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: طرح عراق براي حل مسئله سوريه/از برقراري آتش‌بس تا تعيين جدول زماني برگزاري انتخابات
سياست > ديپلماسي - فارس نوشت:

رئيس مجلس نمايندگان جمهوري عراق از طرح اين كشور براي حل مسائل سوريه خبر داد و برقراري آتش‌بس، عقب‌نشيني نيروهاي خارجي و تعيين جدول زماني برگزاري انتخابات را مهمترين محورهاي اين طرح اعلام كرد.

نشست مشترك خبري علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و اسامه النجيفي رئيس مجلس نمايندگان جمهوري عراق در محل تالار تشريفات پارلمان با حضور خبرنگاران برگزار شد.

لاريجاني در ابتداي اين نشست خبري گفت: آقاي النجيفي دعوت مجلس را پذيرفتند و به ايران سفر كردند، او از شخصيت‌هاي بارز است و بخصوص در دوره جنگ عراق نقش او ممتاز بود.

وي با بيان اينكه مذاكرات خوبي بين ايران و عراق در زمينه روابط دوجانبه خصوصاً مسائل حساس منطقه انجام شد، گفت: اميدواريم رئيس مجلس عراق سفر پرخير و بركتي به ايران داشته باشد.

رئيس مجلس، همچنين يادآور شد: در مذاكراتمان درباره حركت‌هاي تروريستي و بحران سوريه بحث و تبادل نظر شد و ما ديدگاه مشتركي داشتيم. همچنين درباره موضوع دخالت نظامي در مسائل سوريه نيز با عراق مواضع مشتركي داشتيم و ما راه حل مسائل سوريه را راه حل سياسي مي‌دانيم.

لاريجاني ادامه داد: اميدواريم رايزني‌هاي خوبي بين ايران و عراق در سطح دولت و مجلس انجام شود تا اين رايزني‌ها بتواند به امنيت در منطقه كمك كند.

رئيس مجلس همچنين از طرح دولت عراق براي حل مسائل سوريه خبر داد و گفت: طرحي هم آقاي نجيفي براي مسائل سوريه داشت كه در ديدار دوجانبه درباره اين طرح بحث و تبادل نظر شد.

در بخش ديگري از اين نشست خبري، رئيس مجلس خاطرنشان كرد: يكي از محورهاي مهم در اين مذاكرات مسئله سوريه بود، دوستان عراق يك فكري را دنبال مي‌كنند و چون اين فكر پيگير يك راه حل سياسي است، به همين دليل مي‌تواند مفيد باشد البته بايد ابعاد آن بيشتر مورد بررسي قرار گيرد.

وي افزود: همكاري‌هاي دوجانبه و افزايش اين همكاري‌ها در ديدارم با رئيس مجلس عراق مورد بررسي قرار گرفت، هم‌اكنون سطح روابط تجاري بين ايران و عراق حدود يازده ميليارد دلار است در حاليكه ظرفيت دو كشور بيش از اينهاست.

رئيس قوه مقننه كشورمان در ادامه سخنانش خاطرنشان كرد: موضوع تروريست‌ها و افراطي‌ها، نگراني‌هايي را ايجاد كرده است كه بايد مورد بررسي قرار گيرد.

رئيس مجلس همچنين گفت: آمريكايي‌ها متوجه شدند كه عمليات نظامي در سوريه دو مشكل دارد، يكي اينكه بدون تصويب اين عمليات در شوراي امنيت، انجام آن اقدام خلاف قوانين بين‌المللي است و نوعي اجازه دادن براي تخلف ديگران محسوب مي‌شود و اين حركت تشديد شونده‌اي را در منطقه به وجود مي‌آورد.

وي با تأكيد بر اينكه هرگونه اقدام نظامي در سوريه عكس‌العمل‌هايي را به دنبال خواهد داشت كه نه تنها مشكل را حل نمي‌كند بلكه اين آتش را تسري مي‌دهد، گفت: اميدواريم مختصر عقلي بين آمريكايي‌ها پيدا شود و از رفتارهاي افراطي در عرصه بين‌المللي دست بر دارند و اميدواريم رفتارهاي افراطي در منطقه تسري نيابند.

به گزارش فارس، در ادامه اين نشست خبري اسامه النجيفي رئيس مجلس نمايندگان جمهوري عراق نيز در سخناني گفت: بنده با دعوت آقاي لاريجاني در رأس هيئت بلندپايه‌اي كه طيف‌هاي موجود در عراق را نمايندگي مي‌كند، به ايران سفر كردم.

وي با بيان اينكه روابط ايران و عراق در ديدار دو جانبه مورد بحث و بررسي قرار گرفت، گفت: در اين ديدار همچنين تعامل و همكاري ايران و عراق،‌بحران سوريه و پيامدهاي آن نيز مورد بررسي قرار گرفت، ما فكر مي‌كنيم نيروي نظامي نمي‌تواند مشكل سوريه را حل كند و بهترين راه براي حل مسائل سوريه، راه حل سياسي با مشاركت همه طرف‌ها و فراهم كردن زمينه لازم براي ايجاد دموكراسي است.

وي افزود: ايران، عراق، تركيه و عربستان با هماهنگي كشورهاي مانند آمريكا و روسيه مي‌توانند براي تحقق آينده دموكراتيك در سوريه كمك كنند.

اسامه النجيفي در بخش ديگري از سخنانش تأكيد كرد: برقراري ثبات در عراق و منطقه موضوع بسيار مهمي براي ايران و عراق است.

رئيس مجلس نمايندگان جمهوري عراق همچنين گفت: دخالت نظامي براي ضربه زدن به سلاح شيميايي در سوريه، به اعتقاد دولت عراق موجب گسترش اين جنگ بين كشورهاي منطقه مي‌شود كه عراق در رأس اين كشورهاست.

وي ادامه داد: معتقديم نيروهاي غربي خواهان خلع سلاح هستند نه نجات دادن ملت سوريه آن هم بعد از گذشت دو و نيم سال از مسائل سوريه.

وي با تأكيد بر اينكه جامعه بين‌المللي بايد از بروز جنگ جلوگيري كند نه اينكه بر اين آتش دامن بزند، گفت: اين حمله به سوريه فقط بهانه‌اي براي خلع‌سلاح در منطقه خواهد بود.

رئيس مجلس نمايندگان جمهوري عراق در بخش پاياني سخنانش درباره طرح اين كشور براي حل مسائل سوريه، گفت: اين ابتكار عمل از سوي پارلمان، دولت و نيروهاي سياسي در عراق مطرح شده است.

وي با تشريح چند محور مهم طرح عراق براي حل مسائل سوريه، گفت: اولين محور آن برقراري آتش‌بس در سوريه است، دومين موضوع عقب‌نشيني گروه‌هاي سياسي و نيروهاي خارجي است و سومين مسئله هم تعيين جدول زماني براي برگزاري انتخابات دموكراتيك است تا از اين طريق افراد پيروز عهده‌دار مسئوليت در كشور سوريه شوند.

وي در خاتمه گفت: البته اين امر نيازمند همكاري‌هاي كشورهاي منطقه است، ما اين ابتكار عمل را به اتحاديه‌هاي عرب و تركيه ارسال كرديم و امروز هم با آقاي لاريجاني رئيس مجلس ايران، آن را مطرح كرديم و طي روزهاي آينده طرح عراق براي حل مسائل سوريه به طرف ايراني ارسال خواهد شد.

2727

يکشنبه 24 شهريور 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن