تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821113688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ختم جلسه دادگاه/ خبري از م.ر نبود/ دريافت 80 ميليون تومان دستمزد از سوي متهمخ/ ادامه رسيدگي فردا ساعت 09:30


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ختم جلسه دادگاه/ خبري از "م.ر" نبود/ دريافت 80 ميليون تومان دستمزد از سوي متهم"خ"/ ادامه رسيدگي فردا ساعت 09:30
قاضي كشكولي ختم رسيدگي به پرونده اختلاس بيمه ايران طي امروز را اعلام كرد و ادامه جلسات دادگاه فردا ساعت 09:30 صبح دنبال مي‌شود.
به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ دقايقي پيش دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس از بيمه ايران در شعبه 79 دادگاه كيفري به صورت علني آغاز شد.

** قاضي محمدي كشكولي رياست اين دادگاه را بر عهده دارد و در اين جلسه تمام متهمان پرونده به همراه شاكيان و نماينده حقوقي آنها حضور دارند.

** در دوم رسيدگي به پرونده اختلاس از بيمه ايران و استانداري تهران قرار است به اتهام 22 متهمي حكم مجازات آنها در ديوان عالي كشور نقض شده است رسيدگي شود.

گفتني است؛ پرونده "اختلاس از بيمه ايران" پس از صدور آراء متهمان در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران با اعتراض متهمان به ديوان عالي كشور ارجاع شد كه اين ديوان نيز 29 مرداد ماه جاري از طريق دفتر سخنگوي قوه قضاييه، احكام قطعي گروهي از متهمان اين پرونده را منتشر كرد.

** قاضي كشكولي گفت: رسيدگي كامل به پرونده اختلاس بيمه ايران طي يك هفته انجام مي‌شود.

وي افزود: اين پرونده در سه گروه به اتهامات مطرح شده رسيدگي مي‌كند.

** در ابتداي جلسه دادگاه توكلي نماينده دادستان كيفرخواست "خ" يكي از متهمان اين پرونده را قرائت كرد.

توكلي در تشريح اتهامات اين متهم گفت: تحصيل و تملك نامشروع 260 ميليون تومان، وصول يك ميليارد و 800ميليون تومان و دريافت 70الي 80 ميليون تومان بابت دستمزد سه اتهام متهم"خ" هستند.

** از پرونده مطرح شده"م.ر" خبري نبود.

** اظهارات عزيزي نماينده بانك ملي هم در اين جلسه دادگاه مطرح شد.

** وكيل شركت سهامي بيمه ايران اصل پرونده را تشريح كرد.

** "خ" يكي از متهمان پرونده اظهارات خود را در دادگاه مطرح و دفاعيات خود را ارائه داد.

** در ادامه براي رسيدگي به اتهامات يك متهم ديگر به نام خانم"ع.ح.ب" كيفرخواست وي توسط نماينده دادستان قرائت شد.

وي در تشريح اتهامات اين خانم گفت: متهم مبلغ 50 ميليون ريال پولشويي داشته كه بايد در اين زمينه پاسخگوي دادگاه باشد.

** اعلام تنفس در بخش اول دادگاه از سوي قاضي كشكولي/ ادامه رسيدگي‌ها پس از پايان تنفس

** آغاز جلسه دادگاه در نوبت دوم

** بعد از اعلام وقت تنفس دادگاه در ساعت142 مجددا براي رسيدگي به اتهامات متهمان پرونده بيمه ايران تشكيل شد كه در جلسه بعدازظهر در ابتدا به اتهام خانم"ن.خ" رسيدگي به عمل آمد اتهام وي شامل پولشويي به مبلغ 853 ميليون و 680 هزار ريال است كه وي در خصوص اين اتهامات اينگونه اظهار داشت كه به همراه پدر خود به بانك رفته و پشت‌نويسي چك‌ها متعلق به پدر وي بوده است.

وي همچنين درخصوص شيوه وصول چك‌ها گفت: اكثرا به صورت نقدي و يا چك رمزدار بوده است.

اين متهم تصريح كرد: تمام اظهارات خود در دادگاه را قبول داشته ولي اظهاراتش در حضور بازرسي را قبول ندارد.

** متهم بعدي خانم"ش.ق" بود كه اتهام وي در دو مرحله پولشويي و هركدام به صورت دو فقره چك به مبالغ 49 ميليون و 361 هزار ريال و همچنين 51 ميليون و 200 هزار ريال است كه قاسمي در خصوص اين اتهامات اظهار داشت: من اين اتهامات را قبول ندارم چراكه براي پرونده خسارت به بيمه رفته بودم كه در آنجا مسئول باجه اينگونه عنوان كرد كه بايد چك را نقد كنيم و من نيز چك را پشت‌نويسي كرده و خسارت را نقدي دريافت كردم.

وي با اشاره به اظهاراتش در دادگاه گفت: من تمامي اظهارات خود در دادگاه را قبول دارم اما اظهاراتم نزد بازپرسي را رد مي‌كنم.

اين متهم ادامه داد: كل مبلغ خسارتي كه برداشته‌ام يكي 120 هزار تومان و ديگري 50 هزار تومان بوده است.

متهم ديگر در پرونده بيمه ايران رضا محسني رودپشتي بود كه اتهام وي پولشويي به مبلغ 75 ميليون تومان از محل وصول 12 فقره چك بوده است كه وي نيز اتهام ذكر شده را نامعتبر اعلام كرد و گفت: من اين اتهام را قبول ندارم و به حساب دوستي و رفاقت چك‌ها را نقد مي‌كردم.

** متهم ديگر آقاي "م.ه" بود كه اين فرد در دادگاه حضور نداشت.

** متهم ديگر در پرونده بيمه ايران كه بعدازظهر به اتهامش رسيدگي شد آقاي"ح.ه" بود كه وي به اتهام پولشويي به ميزان 760 ميليون ريال در 17 فقره چك بود كه وي در رابطه با وصول چك اينگونه بيان كرد: اتهامات خود در رابطه با وصول را قبول دارم و اين مبالغ را به عنوان حقوق دريافت مي‌كردم و هرگز در جريان اختلاص نبودم و تنها به عنوان كارگزار چك‌ها را وصول مي‌كردم.

** متهم ديگراين پرونده"ل.ز" به اتهام معاونت در اختلاس و پولشويي به مبلغ 150 ميليون ريال از وجوه ناشي از اختلاس يك فقره چك بود كه وي نيز اينگونه اظهار داشت: اتهامات خود را قبول ندارم چراكه من چكي پاس نكرده‌ام.

در ادامه اين جلسه قاضي محمدي كشكولي ختم جلسه را حدود ساعت 14:15 دقيقه بعدازظهر اعلام و ادامه جلسه را به فردا صبح ساعت 9:30 صبح موكول كرد.

وي همچنين تاكيد كرد: حضور تمامي متهمين پرونده بيمه ايران فردا در شعبه 79 دادگاه كيفري الزامي است.

انتهاي پيام/

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن