تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819636334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رياست مادام‌العمر «ساوه‌شمشكي‌ها» ادامه خواهد داشت؟رئيس‌ بازنشسته، فدراسيون خانوادگي و آزمون بزرگ وزارت ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رياست مادام‌العمر «ساوه‌شمشكي‌ها» ادامه خواهد داشت؟رئيس‌ بازنشسته، فدراسيون خانوادگي و آزمون بزرگ وزارت ورزش
عيسي ساوه‌شمشكي در مدت ‌۲۸ سال حضور خود در فدراسيون اسكي، يك امپراتوري خانوادگي برپا كرده است.


به گزارش سرويس فضاي مجازي خبرگزاري فارس، سايت تابناك نوشت: پس از انتخابات پر حرف و حديث فدراسيون هاكي، اكنون قرار است كه انتخابات فدراسيون اسكي و ورزش‌هاي زمستاني ‌برگزار شود و باز هم اما و اگرهاي فراوان اين فدراسيون و انتخابات آن، موجب شده همه منتظر واكنش وزارت ورزش و جوانان در اين زمينه باشند؛ چه اينكه اين انتخابات به غير از بازنشسته بودن رئيس فدراسيون‌ آن به دليل سايه سنگين يك خانواده روي شريان‌هاي حياتي اين فدراسيون، مورد توجه ورزش‌دوستان است و علاقه‌مندان مي‌خواهند ببينيد آيا وزارت ورزش و جوانان در دوران تصدي‌گري وزير جديد مي‌تواند به حضور غير‌قانوني عيسي ساوه‌شمشكي در اين فدراسيون پايان دهد يا خير!

28 سال از حضور عيسي ساوه‌شمشكي در فدراسيون اسكي مي‌گذرد و حاصل اين حضور، تنها توسعه نفوذ اين خانواده در بخش‌هاي مهم اين فدراسيون است؛ موضوعي كه بسياري از اهالي اين ورزش را ناراحت كرده و اعتراضاتي را در اين روز‌ها برانگيخته است. بخشي از اين اعتراضات درباره نحوه انتخاب اعضاي تيم‌هاي ملي اسكي، سر‌مربي و همچنين تركيب كاروان‌ها و همراهان اعزامي به اردو‌ها و مسابقات خارجي است.

بنا بر اين گزارش، يكي از اعضاي سابق تيم ملي اسكي در اين باره مي‌گويد: «متأسفانه در سال‌هاي اخير، يكسري پست‌هاي كليدي به دست نزديكان و اقوام رياست فدراسيون داده شده و حتي در مورد سفر‌ها نيز اجازهٔ تصميم‌گيري به كس ديگري كه بيرون از اين مجموعه باشد، ‌نمي‌دهند. من مي‌خواهم بپرسم در ‌اين مدت حدود‌ سه دهه‌اي كه رياست فدراسيون حضور داشته‌اند، چه كاركردي ‌در اسكي كشور داشته‌اند؟».

در اين باره بايد گفت، دخالت بيش از اندازه اعضاي خانواده ساوه‌شمشكي در مناصب كليدي اين فدراسيون، تنها مربوط به دخل و تصرف در سفر‌ها و اردو‌ها و تركيب تيم نمي‌شود. حسين كلهر، يكي از اعضاي سابق تيم ملي كه سابقه آكادميك هم دارد، چندي پيش براي كسب نمايندگي فدراسيون جهاني در ايران اقدام كرده و از رئيس فدراسيون ‌‌خواسته بود تا او را به فدراسيون جهاني معرفي كند.

كلهر به ايسنا گفته بود‌، ساوه ‌شمشكي به او پاسخ داده كه هيچ جوابي از فدراسيون جهاني در اين خصوص به ما داده نشده است. اما نكته جالب اينجاست كه هم‌اكنون اين پست را ‌بهرام ساوه‌‌شمشكي، پسر بزرگ عيسي ساوه‌شمشكي دارد؛ بنابراين، حضور اعضاي خانواده ساوه‌شمشكي در مناصب گوناگون اين فدراسيون، تنها به فرزند عيسي ساوه‌شمشكي خلاصه نمي‌شود، بلكه مرتضي ساوه شمشكي، برادر وي نيز رئيس كميته آموزش و رئيس هيأت اسكي استان تهران است. همچنين مهين ساوه‌شمشكي، همسر برادر رئيس فدراسيون هم مربي تيم ملي بانوان است و برادر مهين ساوه‌شمشكي يعني علي‌داد ساوه‌شمشكي هم مربي تيم ملي آقايان ايران است و حتي نام حامد ساوه‌شمشكي پسر ديگر ‌‌عيسي ساوه‌شمشكي هم در تركيب تيم ملي اسكي اعزامي به مسابقات جهاني دانشجويان هم ديده مي‌شود.

اما به جز انتصابات خانوادگي، بسياري از كار‌شناسان بر اين باورند كه ‌حضور 28 ساله عيسي ساوه‌شمشكي در اين فدراسيون، دستاورد خاصي نداشته است. همين چند وقت پيش هم تابناك در گفت‌وگو‌ با عيسي ساوه‌شمشكي، نتيجه مطلوبي را كه او براي المپيك زمستاني سوچي در نظر دارد، از وي جويا شد و او «هفتادم نشدن در ميان هفتاد كشور» را نتيجه خوبي دانست.

علاوه بر نتايج ضعيف اسكي و توسعه نيافتن اين ورزش در ايران، همچنان كه اين ورزش ‌ورزش ثروتمندان تلقي مي‌شود، بي‌توجهي به ورزشي چون اسكي روي چمن، موجب شده كه اين شايعه پديد آيد كه ساوه‌شمشكي‌ها، همه توجه خود را به ورزشي كه خانوادگي در آن حضور دارد بپردازد. حتي چند ماه پيش، تيم ملي اسكي روي چمن را به دليل عدم تأمين بودجه به مسابقات جهاني نفرستادند. اين در حالي است كه تيم‌هاي اسكي روي برف را براي مدت يك ماه به اردوي تداركاتي مي‌فرستند.

به هر حال از شواهد‌ چنين برمي‌آيد كه فدراسيون اسكي، چند سالي است ‌به حياط خلوت خاندان ساوه‌شمشكي تبديل شده و از آنجا‌‌ كه شايد مسئولين هم تصور مي‌كردند ‌ورزش اسكي، ورزش بومي ما نيست، كاري به كار امپراتوري اين خانواده در اين فدراسيون نداشته‌اند!

اما نگاهي به ميزان مدال‌هاي توزيع شده در المپيك‌هاي زمستاني، نشان مي‌دهد كه توجه ويژه به اين ورزش و حتي احيا كردن آن با خون جديد مديريتي ممكن است، دست‌كم اين ورزش را كمي عمومي‌تر كند و در آينده حتي چشم به مدال‌آوري در المپيك هم داشته باشد.

اكنون بايد از مسئولين برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون اسكي پرسيد:

* آيا ‌ضمن هزاران تشكر از آقاي عيسي ساوه‌شمشكي به دليل بيش از سي سال خدمت به ورزش اسكي و به جهت بازنشستگي در آموزش و پرورش، مي‌توان اميدوار بود كه فرد جديدي مي‌آيد؟

* آيا اصلا انتخابات برگزار مي‌شود‌ و يا در روز انتخابات به دليل فضا‌سازي و متشنج كردن جلسه توسط برخي افراد، رئيس مجمع انتخابات را به عقب مي‌اندازد؟

* و پرسش پاياني اينكه رشته ورزشي كه مربي آقايان و خانم‌ها و رئيس هيأت و كميته‌هاي تخصصي و البته اعضاي تيم ملي همه و همه از بستگان درجه يك و نزديك آقاي رئيس هستند، مي‌تواند شاهد حضور نمايندگان بيطرف از همه سليقه‌ها و نظريات براي برگزاري يك انتخابات تقريبا سالم باشد؟

اكنون كه سه روز به برگزاري مجمع انتخاباتي اين فدراسيون ‌مانده و عيسي ساوه‌شمشكي هم در زمره مديران بازنشسته است، جا دارد وزارت ورزش در اين آزمون بزرگ براي اثبات توجه به شايسته سالاري و مبارزه با تماميت‌خواهي، كارهاي قانوني را انجام دهد و مانع حضور غير قانوني ساوه‌شمشكي در انتخابات اين فدراسيون شود.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي

انتهاي پيام/

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن