تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 1 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799944371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير سابق دفاع لبنان در گفت‌وگو با فارس:طرابلس آبستن حوادث خطرناكي است كه منجر به براندازي دولت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير سابق دفاع لبنان در گفت‌وگو با فارس:طرابلس آبستن حوادث خطرناكي است كه منجر به براندازي دولت مي‌شود
وزير سابق دفاع لبنان تاكيد كرد كه «طرابلس» آبستن حوادث خطرناكي است كه مي‌تواند منجر به براندازي دولت در لبنان شود.


«عبد الرحيم مراد»، رئيس حزب اتحاد و وزير دفاع سابق لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در بيروت تاكيد كرد كه اوضاع امنيتي طرابلس كه پايتخت دوم لبنان به شمار مي‌آيد، آبستن حوادث خطرناكي است كه مي‌تواند منجر به براندازي دولت لبنان در صورت عدم حل و فصل مشكلات با درايت و احساس مسئوليت شود.

مراد افزود: در شهر طرابلس تلاش مي‌شود، دو هدف اساسي كه همان برقراري آرامش امنيتي و بررسي اوضاع اقتصادي و احياي فعاليت‌هاي اقتصادي متوقف شده طي 25 ساله گذشته است، تحقق پيدا كند.

وي خاطرنشان كرد كه اوضاع امنيتي شهر طرابلس نامساعد است و براي اصلاح آن بايد رضايت طرف‌هاي مختلفي جلب و يا مانند سال‌هاي گذشته، تحركات مسلحانه كنترل شود.

مراد افزود: بهترين راه حل عملي براي پايان دادن به تنش‌ها در طرابلس كه به گروه‌هاي مسلح اجازه ايجاد ناامني و تبديل طرابلس به منطقه متشنج را داده است، مداخله ارتش لبنان است.

وي ادامه داد: طرابلس امروز تاوان پيشروي ارتش عربي سوريه را مي‌دهد و ما از مدت‌ها قبل پيش بيني كرده بوديم كه هم زمان با پيشروي‌هاي ارتش سوريه، اوضاع در طرابلس وخيم‌تر شود و حوادثي كه امروز در اين شهر اتفاق مي‌افتد واقعا خطرناك است.

مراد گفت: طرف‌هاي معروف منطقه‌اي اموال هنگفتي را به گروه‌هاي مسلح در طرابلس مي‌دهند و گرنه اين همه سلاح از كجا آمده است و اين در حالي است كه طرابلس فقيرترين شهر در طول سواحل مديترانه است.

وزير سابق لبنان خاطر نشان كرد: حوادث طرابلس، وضعيتي فوق العاده و استثنائي دارد و اصلاح اين وضعيت نيازمند اتخاذ تصميمات استثنائي و اراده بيشتر براي اجراي طرح امنيتي است و تلاش‌هاي بي‌وقفه براي دور كردن اهالي طرابلس از ارزش‌هاي عربي و هدايت سلاح‌هاي اين قشر از ملت لبنان به سمت برادرانشان به جاي استفاده از آن عليه دشمن صهيونيستي، كار به جايي نخواهد برد.

مراد تصريح كرد كه لبنان در دهانه آتشفشان قرار گرفته است، چرا كه برخي طرف‌هاي منطقه‌اي سعي در كشاندن اين كشور به عرصه جنگ‌هاي مذهبي به منظور جلب رضايت كشورهاي منطقه‌اي دارند كه سياست‌هاي همسو با سياست‌هاي آمريكا دارند و سعي دارند با هدر دادن وقت زمينه‌ساز به بن بست رسيدن تلاش‌ها شوند. از همين رو، بهتر است هر چه سريع‌تر دولت تشكيل شود، چرا كه وضعيت لبنان تحمل ايجاد خلأ را ندارند.

وي درباره موضع اخير رئيس جمهوري لبنان نيز اظهار داشت كه انتظار مي‌رفت ميشل سليمان نقش داوري و ميانجيگري ميان اقشار مختلف لبنان را ايفا مي‌كرد، اما وي ترجيح داد، يكي از طرف‌هاي منازعه لبنان باشد و بدين ترتيب، يكي از مهمترين ويژگي‌هاي منجر به تمديد دوره رياست جمهوريش را از دست داد.

رئيس حزب اتحاد لبنان خاطرنشان كرد كه حوادث جاري در سوريه روند تحولات را به نفع طرف آمريكايي رقم زده است و از همين رو، سليمان با اتخاذ برخي مواضع كه به ضرر همزيستي مسالمت آميز در لبنان هستند، اعتبارنامه خود را به طرف آمريكايي تحويل داد. بهترين گواه براي اين مدعا سفر اخير رئيس جمهوري به عربستان سعودي و ديدار وي با ملك عبدالله در حضور «سعد الحريري»، نخست وزير سابق لبنان است.

وي افزود: ما از سليمان مي‌خواهيم كه در مواضع بين‌المللي و به ويژه مواضع مربوط به بحران سوريه بازنگري كرده و اين مساله را در نظر بگيرد كه پس از ايستادگي مثال زدني ارتش سوريه با رهنمودهاي رهبر فرزانه خود يعني «بشار اسد»، ديدگاه جامعه بين المللي تغيير كرده است. علاوه بر اين، وي بايد قبول كند كه قرار گرفتن وي در يك طرف جنگ داخلي لبنان، باعث تحريك گروه‌هاي تروريستي براي تبديل لبنان به پايگاه اجراي عمليات‌هاي تروريستي شود و به عبارت ديگر، آنها از لغزش و اشتباه راس هرم قدرت لبنان در اتخاذ تصميم مناسب براي حل و فصل مشكلات استفاده كنند.

مراد در پايان درباره دولت لبنان نيز تصريح كرد كه گروه 8 مارس پيشنهادي را براي تشكيل دولت بر اساس الگوي 9/9/6 داده بود و اتفاقا نوعي اجحاف در حق گروه مذكور به شمار مي‌رفت؛ چرا سهم برابر و مناسبي با وضعيت واقعي اين گروه در پارلمان لبنان به آن اختصاص پيدا نمي‌كند. با وجود اين امتيازدهي عجيب حزب ما، به نظر مي‌رسد كه طرف‌هاي منطقه‌اي هنوز هم راضي نشده‌اند و منتظر وقوع برخي تحولات هستند كه شايد به طول بيانجامد. اگرچه سرسختي و خيره سري‌هاي گروه مقابل ادامه پيدا خواهد كرد، اما دولت موقت به مراتب بهتر از دولتي است كه شايد منجر به انفجار اوضاع در لبنان شود.

انتهاي پيام/خ

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن