تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819828915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارشناس آمريكايي: كره شمالي ممكن است چند تأسيسات غني سازي داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: كارشناس آمريكايي: كره شمالي ممكن است چند تأسيسات غني سازي داشته باشد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/18
يكي از دانشمندان برجسته آمريكايي روز يكشنبه اعلام كرد ممكن است كره شمالي - به غير از تأسيساتي كه در مجتمع هسته اي يونگ بيون قرار دارد- يك تأسيسات ديگر نيز در زمينه غني سازي اورانيوم در اختيار داشته باشد.
ديويد آلبرايت فيزيكدان و رئيس موسسه علوم و امنيت بين الملل اعلام كرد با در نظر گرفتن سال هايي كه مقامات كره شمالي براي توسعه سلاح هاي هسته اي صرف كرده اند، آنها « هر چيزي را در يونگ بيون قرار نمي دهند.»
او همچنين گفت اين كشور كمونيستي ممكن است در حال آماده شدن براي انجام يك آزمايش هسته اي ديگر باشد اما نه در‌ اينده اي نزديك، و اگر اين چنين باشد پيش بيني مي شود اين آزمايش بر اساس هم اورانيوم و هو پلوتونيوم باشد.
آلبرايت افزود كره شمالي نياز خواهد داشت براي كوچك سازي حجم كلاهك هسته اي ، قابليت انفجاري موشكي را بهبود بخشد و ساده ترين راه براي انجام چنين كاري، « احداث هسته بزرگتري با استفاده از هم پلوتونيوم و هم اورانيوم است.»
او گفت يك سناريوي احتمالي قرار دادن پلوتونيوم در مركز و قرار دادن اورانيوم در سطح مورد نياز براي ساخت سلاح در اطراف آن به منظور افزايش قابليت انفجاري آن است.
به گزارش خبرگزاري يونهاپ از واشنگتن، كره شمالي در سال 2006 و 2009 ، آزمايش هاي هسته اي بر اساس پلوتونيوم انجام داد.
هنوز مشخص نيست آيا پيونگ يانگ از اورانيوم براي انجام سومين آزمايش هسته اي خود در اوايل امسال استفاده كرده است يا خير.
او خاطر نشان كرد در حال حاضر، برنامه غني سازي اورانيوم كره شمالي يكي از بزرگترين موانع بر سر از سر گيري مذاكرات شش جانبه محسوب مي شود، مذاكراتي كه كره جنوبي، چين، روسيه و ژاپن در آن حضور دارند.
آلبرايت همچنين گفت اما به نظر مي رسد دولت باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا به اختصاص وقت و انرژي بيشتر در مذاكرات با كره شمالي تمايلي نداردو

157/106

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن