تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819011425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحليلگر آمريكايي: رهبر كره شمالي فردي خطرناك است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تحليلگر آمريكايي: رهبر كره شمالي فردي خطرناك است
تحليلگر آمريكايي تاكيد كرد رهبر كره شمالي فردي خطرناك و غير قابل پيش بيني است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني سي ان ان، كرت كمپبل در گفتگو با برنامه «جي پي اس» فريد زكريا در اين شبكه درباره اعدام مقام بلندپايه كره شمالي گفت: شايد بعد از مدتي اعدام شوهر عمه رهبر كره شمالي كه دومين فرد قدرتمند اين كشور بود از يادها برود، اما آنچه مهم است اين است كه شبه جزيره كره همچنان خطرناك ترين مكان در روي زمين است.

رهبر كره شمالي بي نهايت غير قابل پيش بيني است. رهبر كره شمالي كه هنوز يك بچه است، در چند سالي كه به قدرت رسيده ، ثابت كرده فردي خطرناك و تقريبا غير قابل كنترل است. قبلا چين تا حدودي به طور سنتي مي توانست كره شمالي را كنترل كند اما ديگر آن دوران گذشته است. كيم جونگ اون رهبر كره شمالي اين كشور را در مسيري بسيار خطرناك به پيش مي برد. هم اكنون شاهد تنش شديد اين كشور با ژاپن، چين ، كره جنوبي و آمريكا هستيم. كره شمالي به شدت در صحنه بين المللي منزوي و تنها شده است. اين كشور مجهز به سلاح اتمي است و هر روز كه مي گذرد خود را مستاصل تر مي بيند و ممكن است براي بقاي خود كارهاي خطرناكي انجام دهد.

اين تحليلگر افزود: واقعيت اين است كه ما اطلاعات زيادي از داخل كره شمالي نداريم. ما مي دانيم كه جان سونگ تائك احتمالا معروف ترين شخصيت كره شمالي در عرصه بين المللي و زبده ترين طرف گفتگوي اين كشور با جامعه بين المللي بود. او به مقررات اقتصادي آگاه بود و روابط خوبي هم با چين داشت. او در واقع شخصي بود كه جامعه بين المللي مي توانست به او اعتماد كند.

به همين علل او قدرت زيادي داشت و از نظر رهبر جوان كره شمالي كه تمايل به خشونت دارد، جان سونگ تائك مي توانست تهديدي جدي محسوب شود. كيم جونگ اون پيش از آنكه جانشين پدرش شود، حدود هشت سال خارج از كره شمالي در مدارس سوئيس درس خوانده بود. ما در تماسهايي كه با همكلاسيهاي او داشتيم و با آنها درباره رهبر كره شمالي مصاحبه كرديم، به اين نتيجه رسيديم او حتي در سن نوجواني هم فردي خطرناك و غير قابل پيش بيني و مستعد خشونت بود. به نظر من اعدام اين مقام كره شمالي و اعمالي از اين قبيل مي تواند كره شمالي را از درون دچار بي ثباتي كند و ممكن است اين احساس را ايجاد كند كه كره شمالي در مسير درستي قرار ندارد.

اين كارشناس در پايان گفت: يكي از ديپلماتهاي كاركشته چين در توصيف كره شمالي گفته است اين كشور همانند قوطي حاوي غذاي سگها است. اگر اين قوطي كنسرو غذاي سگها را بدون اينكه باز كنيم به حال خود رها كنيم مي تواند براي هميشه باقي بماند، اما به محض اينكه در آن را باز كنيد به سرعت فاسد مي شود. و اين دقيقا نگراني چين درباره كره شمالي است.

انتهاي پيام /

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن