تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 13 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837168657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به بازي بهداد در فيلم جرم


واضح آرشیو وب فارسی:برترینها: بازيگري که بازي نمي کند... نگاهي به بازي بهداد در فيلم "جرم" فيلم هاي مسعود کيميايي در سال هاي اخير اگرچه از حيث فيلمنامه لنگ مي زنند و از قصه هايي نيم بند برخوردار هستند، اما همچنان از جنبه بازيگري، در ميان برترين هاي سينماي ايران جاي گرفته و براي بازيگران خود،اعتبار ويژه اي فراهم آورده اند. فيلم هاي مسعود کيميايي در سال هاي اخير اگرچه از حيث فيلمنامه لنگ مي زنند و از قصه هايي نيم بند برخوردار هستند، اما همچنان از جنبه بازيگري، در ميان برترين هاي سينماي ايران جاي گرفته و براي بازيگران خود،اعتبار ويژه اي فراهم آورده اند.فريبرز عرب نيا، محمدرضا فروتن، بهرام رادان و حتي پولاد کيميايي نمونه هايي چند از انبوه چهره هايي هستند که با فيلم هاي کيميايي، بيش از پيش شناخته شده و با آن چه در چنته داشته اند، راهشان در اين سينما بسيار هموارتر شده است.

حامد بهداد شايد از اين حيث مستثنا باشد. بازيگري که با همان نقش آفريني نخستش در آخر بازي (همايون اسعديان) حضور در بين نامزدهاي سيمرغ بلورين جشنواره فجر را تجربه کرده و بارها بابت بازي اش در فيلم هاي مختلف (از بوتيک و روز سوم گرفته تا دلخون و هفت دقيقه تا پائيز) مورد تحسين و ستايش داوران و منتقدان سينماي ايران قرار گرفته است.با وجود آن که بهداد پيشترها خواسته يا ناخواسته، يکي، دو پيشنهاد کيميايي را رد کرده بود با اين حال کيميايي باز هم در محاکمه در خيابان، گوشه چشمي به بازيگري انداخت که گويي با قيصر و گوزن ها، شيفته سينما شده و تا هنوز تحت تاثير جو آن فيلم هاي به يادماندني قرار دارد.شيوه بازيگري بهداد به گونه اي است که انگار ذاتا به دنياي کيميايي تعلق داشته و شخصيت حقيقي اش، به نوعي شخصيت هاي ذهني اين فيلمساز نوستالژي باز سينماي ايران را در ذهن متبادر مي کند. جالب اينجاست که در جرم نيز نقشي به وي سپرده شده است که انگار چکيده شخصيت هاي خاطره انگيز سينماي کيميايي است. شخصيت ناصر نشانه هايي چند از محبوب ترين شخصيت هاي سينماي پيش از انقلاب کيميايي را به همراه دارد.از رضا موتوري تا سيد گوزن ها، مي توان ردپايي ظريف در بازي بهداد مشاهده کرد،بدون آنکه شائبه اي از تقليد را به همراه داشته باشد. همچنين سياه و سفيد بودن فيلم و البته صداي منحصربفرد چنگيز جليلوند، آنچنان بر جذابيت اين شخصيت افزوده است که بي درنگ مي توان آن را در زمره بازي هاي خاطره انگيز اين سال ها جاي داد.اما با وجود اين بازي درخشان، بهداد نمي تواند خود را از اتهام تکرار در قالب نقش هاي مختلف مبرا کند. اگر نقش کوتاه بهداد در بوتيک واجد جذابيت هاي ويژه بود و ظهور بازيگري خلاق را نويد مي داد، اگر روز سوم، بهداد را به عنوان يکي از استعدادهاي شاخص آينده اين سينما معرفي مي کرد، فيلم هاي بعدي غالبا تکرار همان المان هاي عصبي و حالات روان پريشانه است و هر بار که تماشاگر انتظار بازي متفاوتي از حامد بهداد را داشته، بيشتر به شباهت کاراکترهاي مختلف او با يکديگر پي برده است. انگار او مصرانه هر بار خود را تکرار مي کند و فقط غلظت اين حالات و اداهاي خاص است که در فيلم هاي مختلف بالا پائين مي شود. در دلخون غليظ تر و در لطفا مزاحم نشويد اندکي رقيق تر!فراموش نکنيم چيزي که مارلون را براندو کرد و بهروز را وثوقي، تکرار دوباره و چندباره يک شاه نقش نبود،بلکه انتخاب و تجربه کاراکترهاي کاملا متفاوت بود که نام آنها را همچنان در رديف بزرگان سينماي ايران و جهان قرار داده است. بهداد نيز براي ماندگاري در اين سينما به چيزي فراتر از آن چه تا به حال بروز داده است نياز دارد،به اندکي خلاقيت.منبع : روزنامه مردم سالاري





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترینها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن