تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820522073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فیلم های غافلگیر کننده هم از راه رسیدند!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: وبلاگ > سلحشور، یزدان  - یک- نمی خواهم احساساتی شوم یک دفعه و بگویم یکی پیدا شده به اسم سامان سالور که«ازکرخه تا راین »این نسل را ساخته اماواقعا«سیزده59» می تواند چنین نقشی برای مخاطبان اواخردهه ی 80 سینمای جنگ ایران بازی کند. باور کنید تحت تاثیر قرار دادن این همه مخاطب خاص سینما در سالن نمایش میلاد کار آسانی نیست و یادآور روزهای مشابهی ست درسال های نه چندان دورنه چندان نزدیک وبا «از کرخه تا راین» و «آژانس شیشه ای». سال ها ما داد زدیم که بابا ما یک ژانر اختصاصی داریم در این مملکت و آن هم ژانردفاع مقدس است لطف کنید وارتقاع اش دهید نه این که نردبان اش کنید برای گرفتن پست و وام و البته پول در آوردن شرعی و حلال! می پرسیدند شاهد مثال اش کو؟می گفتیم:... می گفتند: این ها مال سال های جنگ است یا نزدیک به جنگ و فیلم های نسل ما این طور نیست !خدارا شکر که سالور این فیلم را ساخت که هم مخاطب عام دارد و هم مخاطب خاص و می تواند صدای یک نسل هم باشد. البته در نگاهی دقیق تر «سالور نویسنده »موفق تر است از «سالور کارگردان»؛ با این همه حتی همین «سالور کارگردان» هم از خیلی از همنسلی هایش بهتر می سازد وکاش کمی به جزئیات توجه بیشتری نشان دهد وخیلی سریع و تنها با اتکاء به دیالوگ، وقایع را دور نزند[یادتان هست که ایراد بزرگ «از کرخه تا راین» هم همین بود؟] ایده ی فیلم البته تازه نیست و متعلق به فیلمی آلمانی ست اما به شدت خوب با شرایط ما منطبق  شده وفیلمی تاثیر گذار هم حاصل آن است فیلمی که نه تنها می تواند منتقدان را  به ارایه نقد مثبت وادارد که به احتمال قوی می تواند در اقتصاد سینمای سال 90 هم نقشی مهم ایفا کند. سکانس آغازین غافلگیرکننده ی این فیلم  شاید تنها  بخش آن باشد که «سالور کارگردان» با «سالور  فیلمنامه نویس» در رقابت است به هر حال  «سیزده59» فیلم فیلمنامه است نه کارگردان.[ آخیش! آخرش باید می گفتم! خلاص شدم!] دو- به شیوه ی «عجیب تر از بهشت» و «جکی براون» و با پایانی به شیوه ی نوآرهای فرانسوی کلاسیک. به توصیه «صلح جو» که فیلم را قبلا دیده بود رفتم که «افریقا» ی هومن سیدی را ببینم و فیلم خوبی هم بود گرچه وامدار جارموش و تارانتینو هم بود! اواسط فیلم کمی کشدار شده بود با این همه  سیدی در فضایی محدود و با 4بازیگر، خوب توانسته بود  جذابیت  و ریتم را در کنار هم حفظ کند. مخلص کلام این که ...فیلم قابل توجهی بود واگر چه ویدیویی فیلمبرداری شده بود اما از یک کار حرفه ای چیزی کم نداشت. [ حالا هی صفحه نگذارید که «طرف »عاشق فیلم های امریکایی ست والبته عاشق فیلم های متمایل به این فیلم ها ! من عاشق ژانر«نوآر»م، همین!]




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 543]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن