تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827827488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوسالانه‌های تجسمی نگاه ملي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: دوسالانه‌های تجسمی نگاه ملی ندارد
حسين خسروجردي
حسین خسروجردی گفت:‌ جریان نقد برنامه‌های فرهنگی از جمله دوسالانه‌ها در كشورمان بر اساس معیارهای علمی و آكادمیك نیست و منتقدان تنها به ابراز عقیده شخصی خود اكتفاء می‌كنند. حسین خسروجردی در گفت و گو با فارس درباره جریان نقد و بررسی آثار هفتمین دوسالانه نقاشی معاصر ایران گفت: بزرگترین مشكل ما در نقد برنامه‌های فرهنگی این است كه نگاه ملی و تخصصی به آنها نداریم و درباره نقد دوسالانه نقاشی هم به همین منوال بر اساس فاكتورهای سلیقه‌ای قضاوت می‌شود. وی افزود: كسانی كه به نقد دوسالانه‌ها می‌پردازند صرفاً به اظهار نظر شخصی و ابراز عقیده اكتفاء می‌كنند و تا مرحله اثبات نظریه خود پیش نمی‌روند. خسروجردی تصریح كرد: اگر درگذشته بانی برگزاری این دوسالانه انجمن بود تصور می‌شد كه این دوسالانه خوب بوده است. چرا كه اعضای انجمن به صورت حزبی به مسئله نگاه می‌كنند و قطعاً از كاری كه انجام دهند دفاع خواهند كرد. وی افزود:‌اگر قرار بر این شده است كه فرد دیگری برگزاری دوسالانه را بر عهده داشته باشد پس طبیعی است كه او انتخاب‌هایی خواهد داشت برای هیئت داوران، انتخاب آثار و ... كه این انتخاب‌ها نیز مورد نقد دیگران قرار می‌گیرد. بنابراین تعداد مدافعان این دوسالانه در حد تعداد برگزاركنندگان و هئیت داوران وانتخاب آثار است كه گاهی داوران نیز بعد از برگزاری دوسالانه انتخاب‌های هیئت انتخاب آثار را گردن نمی‌گیرند وبالعكس ضمن این كه هیچ گاه نقاشان حرفه‌ای برگزاری دوسالانه‌های هنری را به عهده نمی‌گیرند پس به همین منوال هرچه جلوتر برویم فضا برای نقد وسركوب برگزار كنندگان با نگاهی شخصی كاملا بازتر می‌شود. خسروجردی با بیان این كه دوسالانه‌ها فضایی برای شناسایی استعدادهای جوان است، تصریح كرد: هر دو سال یك بار با برگزاری همین دوسالانه‌ها، عده‌ای از هنرمندان جوان نقاش به جامعه معرفی می‌شود. همان طور كه بسیاری ازنقاشان مطرح امروز در این دوسالانه‌ها شناسایی شدند. وی افزود:‌این هنرمندان جوان تنها امیدشان به برگزاری همین دوسالانه‌هاست كه مطرح شوند و آثارشان دركنار بزرگان نقاشی ایران قرار گرفته و مورد قضاوت قرار بگیرد. همان طور كه كسانی كه در این دوسالانه جایزه گرفتند یا تا مرحله گرفتن جایزه پیش رفتند به این دلیل در دوسالانه شركت كردند كه مطرح شوند و بتوانند با دیگر هنرمندان ارتباط بیشتری برقرار كنند ولی مسئله مهم این است كه جریان نقد در كشور ما بر اساس اصول آكادمیك و علمی نیست. خسروجردی درباره انتقاد برخی هنرمندان جوان برای راه نیافتن به دوسالانه هم توضیح داد: دغدغه بسیاری از هنرمندان جوان راه یافتن به دوسالانه است كه باید به این دغدغه با برگزاری دوسالانه و فضایی برای ارائه آثارشان پاسخ داده شود ولی از سوی دیگر برخی هنرمندان حتی جوانان تصور می‌كنند كه بر قله هنر این كشور نشسته‌اند و باید آثارشان در دوسالانه پذیرفته می‌شد كه اگر چه تقاضایی عادی است ولی نمی‌توان به اظهار نظرهای مختلف تك تك افراد توجه كرد. خسروجردی درباره ارزیابی خود از هفتمین دوره دوسالانه نقاشی هم گفت: واقعیت این است كه این دوسالانه‌ با دیگر دوسالانه‌هایی كه تا امروز برگزار شده است هیچ تفاوتی نداشت و مثل هر دوره بخشی از آثار به هنرمندان نقاش حرفه‌ای و برخی به استعدادهای جوان اختصاص داشت.  وی تصریح كرد: حبیب‌الله صادقی برای برگزاری این دوسالانه با هنرمندان بسیاری مشورت كرد ولی به دلیل ترس از حاشیه‌ها، خیلی‌ها حاضر نشدند كه دبیری دوسالانه‌ را بپذیرند. خسروجردی در پایان بر نقاشان حرفه‌ای كه نیازی به مطرح شدن ندارند ولی آثارشان را دركنار آثار هنرمندان جوان قرار می‌دهند درود فرستاد.  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 368]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن