تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820047368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش 8 برابري مسابقات قرآن كريم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: افزايش 8 برابري مسابقات قرآن كريم
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه بيشتر از 450 هزار نفر در رشته هاي ترتيل، حفظ و قرائت قرآن كريم شركت مي كنند گفت: امروز ما مفتخريم شاهد رشد 8 برابري مسابقات نسبت به سال گذشته هستيم.


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل حجه الاسلام و المسلمين احد شرفخاني امروز 19 بهمن ماه همزمان با هفته وحدت و ايام الله دهه فجر در جمع اصحاب رسانه هاي جمعي با بيان اين مطلب افزود: نظام جمهوري اسلامي برگرفته از رهبري و حاكميت قرآن و عترت است و اگر در سال 57 انقلاب اسلامي با حاكميت يك نظام اسلامي و بر مبناي قرآن به پيروزي رسيد اين حركت مبناي بيداري اسلامي در جهان و براساس آيات و مفاهيم حيات بخش قرآن قرار گرفت.
وي تصريح كرد: امروز وظيفه ما نسبت به سال هاي قبل چند برابر شده است زيرا نظام ما به عنوان يك نظام برگرفته بر مبناي اسلام و قرآن معرفي شده و بايد حركتهاي جدي بر مبناي قرآن داشته باشيم.
حجه الاسلام والمسلمين شرفخاني از وظايف سازمانهاي فرهنگي و اوقاف و گسترش مرحله فعاليتهاي قرآني عنوان كرد و افزود: با توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و تدابير نماينده ولي فقيه در سازمان اوقاف كه از وظايف سازمان اوقاف در سال 90 ارتقا سطح كيفي و كمي مسابقات قرآن بوده است.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: با توجه به هدف گذاري هاي صورت گرفته در سال گذشته تعداد شركت كنندگان در هر دو بخش جوانان و برادران و در دو گروه سني شكوفه ها و بزرگسالان 52 نفر بود كه امسال اين رقم به 450 هزار نفر رسيده است.
وي هدف از برگزاري مسابقات را شناسايي قرآن و معرفي رشته هاي مختلف و شناسايي استعدادها و شكوفه ها از طريق مسابقات شهرستاني و استاني و انجام كار تخصصي و معرفي آنها به عرصه هاي بين المللي عنوان كرد.
حجت الاسلام و المسلمين شرفخاني اظهار داشت: امسال پس از برگزاري يك هزار و 624 مسابقات قرآني مختلفي همزمان با ميلاد نبي اكرم حضرت محمد (ص) سي و چهارمين دوره مسابقات كشوري از 25 بهمن ماه تا 30 بهمن ماه در استان هرمزگان شهرستان بندر عباس از منطقه هرمز ناوجماران مانور سياسي و قرآني كشور با حضور 370 نفر در دو بخش خواهران و برادران در مقطع سني بزرگسالان برگزار شد.
مسئول ستاد برگزاري سي و چهارمين مسابقات سراسري قرآن كريم گفت: اين تعداد از مسابقات از بين 450 هزار نفر در دو مرجله شهرستاني و 6 هزار نفر در مرحله استاني انتخاب و به مرحله كشوري راه يافته اند.
وي ادامه داد: شركت كنندگان در اين مسابقات شامل 200 نفر از برادران و 170 نفر خواهران در مقطع سني بالاي 16 سال در رشته هاي حفظ، ترتيل، قرائت و مفاهيم قرآن كريم هستند كه پس از مشخص شدن نخبگان كشوري در رشته قرائت و حفظ برادران به عنوان نماينده جمهوري اسلامي به مسابقات بين المللي اعزام مي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين شرفخاني با بيان اينكه در رشته حفظ 1 جز، 5/2 جز و 10 جز و 20 جز و حفظ كل نمايندگاني حضور دارند اضافه كرد: برگزيدگان 1تا3 خواهران در رشته هاي حفظ و قرائت با توجه به ساختار شخصي براي شركت در مسابقات بين المللي به كشورها اعزام مي شوند.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف تصريح كرد: در مرحله شهرستان شيراز 3 هزار داور در رشته هاي مختلف حضور داشتند و در مرحله استاني 300 داور كه نيمي از آنها بومي و نيمي ديگر از سازمان براي ارتقا سطح كيفي مسابقات اعزام شدند.
وي همچنين اضافه كرد: با توجه به موقعيت جغرافيايي استان هرمزگان محافل انس با حضور استاد شهات محمد انور قاري بين المللي و مصري و نيز قاريان ايراني و گروه هاي تواشيح و مديحه سرايي با هدف ايجاد فضاي قرآن و ايجاد وحدت بين مسلمانان جلساتي به صورت وحدت عملي برگزار مي شود.
مسئول برگزاري سي و چهارمين دوره مسابقات كشوري قرآن كريم از ديگر برنامه ها را برگزاري 100 محفل انس قرآن ، 40 محفل انس با قرآن با حضور استاد شهات صحرانور و ديگر قاريان ايراني ، 25 محفل با حضور قاريان و حافظان خواهر 250 محفل ويژه دانش آموزان و شكوفه ها با رويكرد شناسايي استعدادها در جهت ارتقا كيفي و تخصصي مستابقين در استان هرمزگان عنوان كرد.
وي برگزاري 200 جلسه آموزشي با حضور اساتيد بين المللي و استاد شهات صحرانور ايجاد نمايشگاه بزرگ تخصصي كه در محل برگزاري مسابقات رونمايي از مصحف قرآن كريم جمهوري اسلامي ايران به همت مركز طبع و نشر و تجليل از نخبگان و پيشكسوتان قرآني هرمزگان را از ديگر برنامه هاي اين مسابقات بيان كرد.
حجت الاسلام والمسلمين شرفخاني از جمله داوران شركت كننده در اين مسابقات را هاشم روغني، قاسم رخيئي، محمد عباسي، احمد ابوالقاسمي، ستوده نيا، يا ري گل و حكيم باشي، حجت الاسلام و المسلمين شهيدي، مير موسوي، ملك شاهي و عسگري عنوان كرد. /ل

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن