تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816851644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستاوردهاي انقلاب در يزد (1)اردكان در مسير توسعه/ از كوره هاي دستي تا قطب فولاد كشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دستاوردهاي انقلاب در يزد (1)اردكان در مسير توسعه/ از كوره هاي دستي تا قطب فولاد كشور
اردكان در مسير توسعه/ از كوره هاي دستي تا قطب فولاد كشور
اردكان - خبرگزاري مهر: دستاوردهاي انقلاب اسلامي اين روزها و در زماني كه شهرهاي كوچك ديروز، گامهاي بزرگي در مسير توسعه برداشته اند بيش از گذشته ملموس است و اردكان نيز امروز بيش از همه از خوان انقلاب بهره مند و در بسياري از عرصه ها از جمله صنعت به قطب توليد تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اردكان كه روزگاري يكي از شهرهاي كوچك و فاقد امكانات به شمار مي رفت امروز در همه عرصه ها از سوادآموزي و امكانات رفاهي نظير آب و گاز و برق و تلفن و ... گرفته تا امكانات بهداشتي و درماني و صنعتي و كشاورزي و ... رشد قابل توجهي و حتي در برخي موارد غيرقابل باوري داشته است كه همه اين پيشرفت ها مديون انقلاب اسلامي است.

اردكاني كه روزگاري از صنعت تنها وجود چند كوره آجرپزي دستي را درك كرده بود، اين روزها به يكي از شهرهاي بزرگ صنعتي كشور تبديل شده و اكنون از آن به عنوان سومين قطب فولاد كشور ياد مي شود.

روزهاي سخت و تاريك قبل از انقلاب جوانان اردكاني براي يافتن شغل به پايتخت و شهرهاي بزرگ مهاجرت مي كردند اما اردكان امروز خود به شهري مهاجرپذير تبديل شده و جوانان بسياري از شهرهاي مختلف كشور براي اشتغال در صنايع و معادن آن به اردكان سفر مي كنند.

بي شك انقلاب اسلامي ايران اقتدار، توسعه، امنيت و پيشرفت را در كل دوره هاي تاريخي به اوج رسانده و مقايسه سه دهه گذشته با قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در بخش هاي مختلف، خود گوياي اين واقعيت است.

حجم آب توليدي در اردكان از 620 هزار به شش ميليون مترمكعب رسيد

فرماندار اردكان با اشاره به پيشرفت هاي اين شهرستان در سه دهه گذشته و دستاوردهايي كه انقلاب اسلامي براي آن به دنبال داشته است، اظهار داشت: وضعيت آبرساني در اردكان در دهه هاي اخير روند قابل توجهي داشته است به نحوي كه در حوزه آب و فاضلاب شهري حجم آب توليدي شهرستان اردكان قبل از پيروزي انقلاب 620 هزار متر مكعب بوده كه اين ميزان هم اكنون به شش ميليون مترمكعب رسيده است.

احمد كمالي تصريح افزود: هم ‌اكنون در شهر اردكان 100 درصد خانوارها زير پوشش آب آشاميدني سالم هستند كه اين ميزان در سالهاي قبل از انقلاب از 45 درصد تجاوز نمي كرد.

وي با بيان اينكه حجم مخازن ذخاير آب شهري ابتداي انقلاب هزار مترمكعب بوده و در حال حاضر به 25 هزار متر مكعب رسيده است، بيان داشت: عمليات اجرايي يك واحد مخزن 10 هزار مترمكعبي نيز با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال آغاز شده كه پيش ‌بيني مي ‌شود تا تيرماه سال آينده تكميل و بهره‌ برداري شود.

كمالي يادآور شد: هيچ يك از روستاهاي شهرستان اردكان تا قبل از انقلاب از نعمت آب آشاميدني سالم برخوردار نبوده ‌اند اما در حال حاضر حدود 95 درصد روستاهاي اردكان به شبكه آب شرب سالم متصل هستند.

فرماندار اردكان با بيان اينكه كار اجراي شبكه فاضلاب در روستاها نيز آغاز شده است، افزود: در حال حاضر اجراي شبكه فاضلاب در روستاي ملكوه اردكان در حال انجام است.

اين مسئول خاطرنشان كرد: عمليات انتقال آب به روستاي مغستان به طول 5.5 كيلومتر انجام شده و اجراي خط انتقال آب به روستاي سروعليا نيز به طول 9.5 كيلومتر به زودي به پايان خواهد رسيد.

كمالي با اشاره به بزرگترين پروژه‌ هاي در حال احداث در اين حوزه عنوان كرد: ساخت مخزن 100 مترمكعبي دو قلو و تعويض شبكه توزيع و انتقال مجتمع سروسفلي، عطرآباد و علي‌آباد از مهمترين پروژه‌ هاي در حال احداث در حوزه آب و فاضلاب روستايي است.

طرح هادي مهمترين دستاورد عمراني براي روستاها

فرماندار اردكان با اشاره به حوزه عمران روستايي و بنياد مسكن در روستاهاي اين شهرستان نيز عنوان كرد: اجراي طرح هادي در روستاها از نعمات پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران است.

وي اظهار داشت: در حال حاضر در 100 درصد روستاهاي بالاي 20 خانوار شهرستان طرح هادي و بهسازي معابر صورت گرفته است.

كمالي افزود: پروژه احياي بافت قديم عقدا به عنوان طرح نمونه كشوري در سا ل‌هاي اخير در شهرستان اردكان انجام شده است.

كمالي احمدآباد را نخستين روستاي شهرستان اردكان دانست كه پس از انقلاب، طرح هادي در آن انجام شد.

اين مسئول درباره مهمترين پروژه‌ هاي در حال احداث در حوزه عمران روستايي نيز افزود: در اين راستا بهسازي روستاهاي رباط پشت بادام، روستاي نمونه گردشگري هامانه و مزرعه نو با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال در حال انجام است.

روستاهاي اردكان از ابتدايي ترين امكانات بهداشتي محروم بودند/ فعاليت پايگاه هاي اورژانس روستاها

وي با بيان اينكه قبل از انقلاب خدمات بهداشتي و درماني به صورت فوق‌العاده ضعيف به مردم انجام مي‌ شد، تاكيد كرد: اين خدمات تنها در شهر اردكان انجام مي‌ شده و روستاييان و پابرهنگان از ابتدايي ‌ترين امكانات بهداشتي هم محروم بوده‌ اند.

كمالي با اشاره به اينكه خدمات اورژانس پيش بيمارستاني قبل از پيروزي انقلاب در شهرستان اردكان وجود نداشته است، يادآور شد: نخستين واحد اورژانس در سال 1371 در شهر اردكان راه ‌اندازي شده و در حال حاضر در روستاهاي رباط، ساغند، خرانق، عقدا، اردكان و چوپانان پايگاه‌هاي اورژانس فعال هستند.

فرماندار اردكان ادامه داد: ساختمان اورژانس بين‌ راهي ترك ‌آباد نيز در آينده با اعتباري بالغ بر 300 ميليون ريال افتتاح خواهد شد.

اين مسئول عنوان كرد: قبل از پيروزي انقلاب تنها يك واحد درمانگاه و يك واحد شيروخورشيد در دسترس مردم قرار داشته است.

وي بيان داشت: در حال حاضر 10 مركز بهداشتي و درماني شهري و روستايي و 14 خانه بهداشت حتي در دورافتاده ‌ترين نقاط روستايي اين شهرستان در حال فعاليت هستند.

فرماندار اردكان افتتاح بيمارستان 148 تختخوابي ضيايي را از افتخارات شهرستان اردكان عنوان كرد و گفت: در حال حاضر به جز جراحي مغز و اعصاب، كليه بخش ‌هاي درماني در اين بيمارستان در حال فعاليت هستند.

وي با بيان اينكه قبل از انقلاب تعداد مشتركان برق در اردكان چهار هزار مورد بوده است، عنوان كرد: اين تعداد در حال حاضر به 35 هزار و 573 نفر افزايش يافته است و تمام روستاييان نيز از نعمت برق برخوردار هستند.

برگزاري جشن اتمام برق رساني به روستاهاي بالاي پنج خانوار در اردكان

كمالي از برگزاري جشن اتمام برق ‌رساني به روستاهاي بالاي پنج خانوار در شهرستان اردكان در آذرماه امسال خبر داد و تاكيد كرد: با تأمين بودجه‌ اي كه صورت گرفته به زودي محدود روستاهاي زير پنج خانوار باقي ‌مانده نيز برق‌ دار خواهند شد.

فرماندار اردكان يادآور شد: بزرگترين پروژه در دست اقدام اين بخش نيز برق ‌رساني به روستاهاي حاجي‌آباد زرين است كه در شرف افتتاح است.

تا سال آينده همه نقاط اردكان گازرساني مي شود

اين مسئول با اشاره به تاسيس اداره گاز شهرستان اردكان در سال 77 عنوان كرد: تا سال 91 كل اماكن شهر اردكان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر 24 هزار و 150مشترك گاز در شهرستان اردكان داريم، اضافه كرد: از اين 22 هزار مورد شهري و دو هزار و 150 مورد روستايي است و در مجموع 12 روستا در اردكان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

كمالي مهمترين پروژه اين بخش را گازرساني به روستاي سروعليا و همچنين انتقال گاز به پروژه مسكن مهر اردكان و احمدآباد دانست.

توسعه 100 درصدي در حوزه راه هاي اردكان

اين مسئول به خدمات صورت گرفته در حوزه راه و ترابري نيز پرداخت و تاكيد كرد: توسعه راه‌هاي برون شهري به هيچ عنوان با قبل از انقلاب قابل مقايسه نيست و اين توسعه بيش از 100 درصد بوده است.

كمالي ادامه داد: جاده‌هاي برون شهري شهرستان اردكان قبل از انقلاب تنها به چند كيلومتر محدوده بوده و در حال حاضر مسافت راه‌هاي برون شهري شهرستان هزار و 200 كيلومتر است.

فرماندار اردكان تصريح كرد: مهمترين پروژه در دست احداث اين شهرستان كمربندي غربي اردكان ـ يزد و جاده اردكان - چوپانان است.

وي با اشاره به رشد كميت و كيفيت محصولات كشاورزي در شهرستان اردكان طي 33 سال انقلاب اسلامي عنوان كرد: با وجود خشكسالي‌ هايي كه وجود داشته است توسعه كشاورزي در قالب سطح زير كشت و برداشت محصولات عمده كشاورزي اين شهرستان بسيار ملموس است.

فرماندار اردكان يادآور شد: سطح زير كشت پسته از سه هزار هكتار به هفت هزار و 53 هكتار، روناس از 250 هكتار به 820 هكتار رسيده است.

وي اضافه كرد: تنها سطح زيركشت انار به دليل تخريب باغات و توسعه شهرنشيني از هزار و 200 هكتار به 820 هكتار تقليل يافته است.

وي با اشاره به خدمات صورت گرفته در بخش مسكن و شهرسازي اظهار داشت: در سال‌ هاي اخير با اجراي طرح عظيم مسكن مهر در سراسر كشور به همراه اعطاي تسهيلات مسكن رياست جمهوري مشكل مسكن اقشار كم درآمد تا حد زيادي رفع شده است.

كمالي به ارائه گزارشي از اجراي پروژه مسكن مهر در اردكان و احمدآباد پرداخت و افزود: فاز اول مسكن مهر اردكان با 295 واحد مسكوني 85 درصد پيشرفت كار داشته است و تا پايان سال شاهد بهره‌برداري از آن خواهيم بود.

فرماندار اردكان ادامه داد: مسكن مهر احمدآباد نيز در قالب 45 واحد مسكوني با پيشرفت كار 90 درصد همراه بوده و تا پايان سال به متقاضيان واگذار خواهد شد.

كمالي تاكيد كرد: عمليات اجرايي فاز دوم مسكن مهراردكان در قالب 150 واحد مسكوني از دو ماه پيش آغاز شده و 30 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

اين مسئول يادآور شد: تاكنون هزار و 250 نفر در شهرستان اردكان تسهيلات مسكن رياست جمهوري دريافت كرده ‌اند.

يك تعاوني قبل از انقلاب اكنون به 394 مورد رسيده است

وي با بيان اينكه پيش از پيروزي انقلاب تنها يك واحد تعاوني با فعاليت محدود به ثبت رسيده است، گفت: اين آمار با گذشت سه دهه از پيروزي انقلاب به 394 مورد رسيده است.

فرماندار اردكان بيان كرد: در حال حاضر 28 هزار نفر در تعاوني‌ هاي مختلف عضويت دارند و اين واحدهاي تعاوني از حمايت‌هاي دولتي بهره‌ مند هستند.

كمالي با اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه صنايع و معادن افزود: قبل از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي هيچ‌ گونه فعاليت صنعتي در شهرستان اردكان وجود نداشته و تنها چند كوره دستي توليد خشت و آجر به چشم مي‌ خورده است.

وي ادامه داد: اما در حال حاضر در مجموع 300 واحد صنعتي با ظرفيت اشتغال‌ زايي بيش از 18 هزار نفر مشغول به فعاليت هستند و اين شهرستان در آينده نزديك به سومين قطب فولاد كشور تبديل خواهد شد.

وي تصريح كرد: تعداد معادن فعال در شهرستان اردكان بيش از 50 مورد است كه حدود هزار نفر در اين واحدها اشتغال دارند.

فرماندار اردكان با اشاره به مهمترين پروژه‌هاي در حال احداث و در شرف افتتاح از راه‌اندازي كارخانجات شيشه فلوت، خط دوم فولاد غدير همچنين دو واحد كاشي و سراميك ظرف چندماه آينده خبر داد.

وي همچنين با اشاره به دستاوردهاي علمي انقلاب اسلامي در اردكان نيز عنوان كرد: قبل از انقلاب تنها 45 درصد مردم شهرستان اردكان از نعمت سواد بهره ‌مند بودند اما در حال حاضر بيش از 97 درصد مردم شهرستان سواد دارند و در آينده نزديك جشن باسوادي در اردكان برگزار خواهد شد.

شش مدرسه قبل از انقلاب به 111 مدرسه رسيده است

كمالي با بيان اينكه تا قبل از پيروزي انقلاب تنها شش باب مدرسه در شهرستان اردكان وجود داشت، اظهار داشت: در حال حاضر 111 مدرسه در كل شهرستان داير است و تعداد كل دانش ‌آموزان اين شهرستان 11 هزار و 650 نفر است.

فرماندار اردكان يادآور شد: هم‌اكنون در شهرستان اردكان 10 هزار دانشجو با بيش از 50 كد رشته تحصيلي در شش مركز آموزش عالي مشغول به تحصيل هستند.

وي ادامه داد: سه مركز حوزه علميه با بيش از 400 نفر طلبه خواهر و برادر نيز در اين شهرستان به تحصيل اشتغال دارند.

كمالي اظهار داشت: اردكان در حوزه ورزشي نيز پيشرفت هاي قابل توجهي داشته است به نحوي كه هم اكنون چهار هزار ورزشكار در رشته هاي مختلف مشغول فعاليت هستند.

فعاليت چهار هزار ورزشكار در اردكان/ ايجاد 50 فضاي ورزشي در اردكان

وي با بيان اينكه قبل از پيروزي انقلاب دو سالن ورزشي و يك زمين خاكي در اين شهرستان وجود داشت افزود: در حال حاضر 50 فضاي ورزشي شامل سالن، باشگاه و زمين ورزشي در اين شهرستان وجود دارد.

فرماندار اردكان تاكيد كرد: مهمترين پروژه در شرف افتتاح اين بخش سالن هزار و 200 نفره فجر و زورخانه فرخنده است كه تا چند روز آينده افتتاح مي‌ شود.

خوان گسترده انقلاب اسلامي در همه شهرستان هاي استان يزد همچون ساير نقاط كشور گسترده شده كه در گزارش هاي بعدي توسعه ساير شهرستانهاي استان در مسير انقلاب مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

بي شك بيان دستاوردهاي انقلاب اسلامي، از يك سو مردم را به نظام اسلامي دلگرم تر از گذشته خواهد كرد و از سوي ديگر انگيزه مديران و مسئولان را براي انجام كارهاي بزرگتر تقويت مي كند.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن