تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817050800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«رژيم شنوايي براي مخاطبان راديو» گزارشي از نخستين نشست «بررسي كاربرد‌هاي موسيقي در برنامه‌سازي راديو» ايرج برخوردار: زيبايي و اصالت موسيقي خود را حفظ كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: «رژيم شنوايي براي مخاطبان راديو» گزارشي از نخستين نشست «بررسي كاربرد‌هاي موسيقي در برنامه‌سازي راديو» ايرج برخوردار: زيبايي و اصالت موسيقي خود را حفظ كنيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

نخستين جلسه‌ از سلسله كارگاه‌هاي «بررسي كاربرد‌هاي موسيقي در برنامه‌سازي راديو» با موضوع بررسي موسيقي ايراني ـ27 بهمن ماه ـ در آمفي‌تئاتر ساختمان شهداي راديو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس راديو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كارگاه با حضور قائم مقام معاون صدا، مديركل برنامه‌ريزي و نظارت صدا، تعدادي از مديران شبكه‌ها، تهيه‌كنندگان و برنامه‌سازان راديو و هم‌چنين ايرج برخوردار از پيشكسوتان راديو از ساعت 9‌و30 دقيقه تا 12‌و30 دقيقه برگزار شد.

***

در ابتداي اين كارگاه مهندس محمديان مديركل اداره برنامه‌ريزي و نظارت راديو مطالبي درباره‌ي برگزاري اين نشست علمي بيان كرد و سپس عليرضا اميني از پژوهشگران موسيقي و كارشناس در صداوسيما، درباره‌ي فرم‌هاي مختلف موسيقي اصيل ايراني از جمله چهار مضراب، ضربي، تصنيف، ترانه، پيش درآمد و غيره صحبت و ضمن توضيح اين فرم‌ها قطعاتي را براي نمونه پخش ‌كرد.

اميني با تاكيد بر اين‌كه ما مي‌خواهيم در شنوندگان راديو يك رژيم شنوايي ايجاد كنيم گفت: برخي از آثار موسيقي در طي سال‌ها در شرايط خاص به فرهنگ ما سنجاق شده است، ولي اكنون در رژيم شنوايي مخاطب ما جايي ندارند و بايد حذف شوند.

وي موسيقي رنگ را خطرناك و حساس عنوان كرد كه امكان لغزش در آن وجود دارد، ولي فرم چهار مضراب را اوج «دنياميسم موسيقي ايراني» خواند و گفت: مي‌گويند كه موسيقي ايراني موسيقي حزن واندوه است ولي چهار مضراب حزن نهفته در موسيقي ايراني را به‌سوي شور سوق مي‌دهد و نشان مي‌دهد كه موسيقي ايراني موسيقي اندوه نيست.

اميني به تهيه‌كنندگان و سردبيران توصيه كرد در انتخاب موسيقي مناسب براي برنامه مورد‌نظر خود دقت كنند و تا جايي كه ممكن است از فرم‌هاي نمادين (Simple) استفاده نكنند، رژيم شنوايي رسانه اين را نمي‌پسندد.

***

در پايان اين كارگاه ايرج برخوردار و ساعد آذري به پرسش هاي حاضران درجلسه پاسخ دادند. پرسش‌هاي مطرح‌شده بيشتر حول اين محور بود كه «چگونه مي‌توان موسيقي پخش كرد كه هم موجوديت، تاريخ و فرهنگ ما را حفظ كند و هم مخاطبان را كه بيشتر جوانان هستند پاي راديو نگه دارد؟»

اميني در پايان به اين پرسش گفت: شما به‌عنوان تهيه‌كننده بايد به اين نكته توجه كنيد كه مخاطب آيا به‌دليل محتواي برنامه شما آن را دنبال مي‌كند يا اين‌كه به‌خاطر موسيقي آن. اگر به خاطر محتواي برنامه باشد شما هر موسيقي پخش كنيد او را از دنبال‌كردن آن منصرف نمي‌كند و اگر به‌خاطر موسيقي باشد خوب اصلا راديو گوش نمي‌كند و از راه‌هاي مختلف موسيقي مورد علاقه خود را تهيه مي‌كند.

استاد ايرج برخوردار نيز اظهار كرد: به عقيده من ما نبايد از نياز جوانان فارغ شويم چرا كه اگر موسيقي مناسب حال و زمان خود بخش نكنيم آن جوان خوراك خودش را از جاي ديگر مي‌گيرد.

وي ادامه داد: راه ما اين است كه هم آن زيبايي و اصالت موسيقي خود را حفظ كنيم و هم ذائقه جوانانمان را در نظر بگيريم كه اين امر نيز به موسيقيدانان با فرهنگ كشورمان باز مي‌گردد كه با ساختن چنين قطعاتي به غناي فرهنگ كشورمان كمك كنند.

***

به گزارش ايسنا هم‌چنين ليلا نيك‌دنيا، مدير آموزش راديو درباره‌ي جلسه بعدي اين كارگاه گفت: كارگاه‌ها يا كلاس‌هاي آموزشي براساس موضوع و نيازسنجي‌ها برگزار و در مورد موضوع موسيقي نيز باتوجه به اهميت و حساسيت آن كارگاه‌ها مداوم برگزار مي‌شود؛ سعي ما براين است كه هر ماه حداقل يك جلسه برگزار كنيم.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|28|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن