تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817151678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين هفته فرهنگي ايران در اندونزي افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نخستين هفته فرهنگي ايران در اندونزي افتتاح شد
خبرگزاري فارس: نخستين هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با حضور مصطفوي مشاور رييس جمهور، وزير فرهنگ و گردشگري اندونزي، برخي ازسفرا و ديپلماتهاي خارجي مسلمان و غيرمسلمان مقيم جاكارتا، صبح ديروز 13 اسفندماه در موزه ملي اين كشور افتتاح شد.


به گزارش خبرگزاري فارس بعه نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، نخستين هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در جاكارتا شامل نمايشگاه كتاب، نقاشي، عكس، سفالگري، منبت كاري، مليحه كاري، قاليبافي، صنايع دستي، گردشگري، رونمايي كتاب ، هفته فيلم با حضور الهام حميدي و 20 نفر از هنرمندان و بازيگران كشورمان 13 اسفندماه افتتاح و تا 20 اسفندماه به مدت يك هفته برگزارخواهد شد.
مصطفوي رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كه به منظور امضاء طرح مبادلات همكاري‌هاي فرهنگي ايران و اندونزي به جاكارتا عزيمت كرده است، در مراسم افتتاحيه نخستين هفته فرهنگي كشورمان ضمن ابلاغ سلام‌هاي گرم و خالصانه احمدي نژاد رياست محترم جمهوري و همچنين مردم ايران به ملت اين كشور، اظهارداشت: همزماني برپايي اولين هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با ايام با سعادت ميلاد نبي مكرم اسلام حضرت محمد ابن عبدالله (ص) را بفال نيك گرفته ضمن تبريك اين مناسبت به همه شما عزيزان اميدوارم از بركات وجود آن پيامبر صلح و مهرباني كه رحمه للعالمين و متعلق به همه انسانها از مسلمان و غير مسلمان مي‌باشد بهره گرفته، شاهد تحكيم و توسعه برادري، همدلي و همگرايي ميان جوامع بشري بويژه دو ملت دوست و مسلمان ايران و اندونزي باشيم
مصطفوي ضمن تشكر از جرو وايك(Ir.Jero Wacik) وزير فرهنگ و گردشگري اندونزي به جهت دعوت از وي براي سفر به اين كشور و همچنين همكاري در برپايي اولين هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در جاكارتا، گفت: برپايي هفته ايران نشان واضحي است بر اهميت و ضرورت شناخت هرچه بيشتر مردم دو كشور از ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي فرهنگي يكديگر، اميدوارم اين برنامه كه در چارچوب قراردادهاي فرهنگي منعقده و همچنين بر پايه تمايل و اراده جدي مسئولين عالي‌رتبه دو كشور نسبت به توسعه و تحكيم هر چه بيشتر مناسبات و روابط فرهنگي فيمابين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اندونزي به عنوان دو كشور بزرگ اسلامي برنامه‌ريزي شده است، هر چه بيشتر موجبات تقويت مناسبات و روابط دوستي دو ملت را فراهم آورد.
مشاور فرهنگي رييس جمهورافزود: ذهن تاريخي دو ملت ايران و اندونزي نيز يادآور اين نكته اساسي و مهم است كه روابط دو كشور همواره بر پايه دوستي، تفاهم و همكاري مشترك شكل گرفته و جايگاه آن از درون قلب ها و عواطف پاك نشات گرفته است واين ويژه گي مهم همانند گذشته مي تواند مبناي مناسبي جهت پي‌ريزي بنايي استوار از همكاري و همگرايي ميان دو كشور به شمار آيد.
مصطفوي خاطرنشان كرد: به عنوان رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كه مسئوليت برقراري و توسعه مناسبات فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با ساير جوامع و كشورها را بر عهده دارد، مايلم اين نكته را يادآورشوم كه جمهوري اسلامي ايران در سند چشم انداز 20 ساله بر تقويت همگرايي و گفتمان فرهنگي و آسيايي تاكيد داشته وبر لزوم تحكيم پيوندهاي فرهنگي خود با كشورهاي اسلامي و همچنين بر ضرورت بهره گيري لازم از ظرفيت ها وزمينه هاي گسترده همكاريهاي علمي و فرهنگي به عنوان مبنا و پايه مناسبات همه جانبه توجه جدي كرده است.
مشاور فرهنگي رييس جمهور تصريح كرد: سازمان كنفرانس اسلامي نيز با تدوين استراتژي فرهنگي جهان اسلام، افزايش ظرفيت همكاري‌ها و گسترش گفتگوهاي فرهنگي ميان جوامع اسلامي با هدف تقويت و تحكيم همگرايي و همبستگي اسلامي را در دستور كار خود قرار داده است، مجموعه اين عوامل در كنار نياز انسان معاصر به همفكري و همگرايي جهت حفظ ارزش‌هاي اخلاقي و معنوي در برابر تندبادها و چالش‌هاي فكري و فرهنگي پيش‌روي، همكاري‌هاي فرهنگي ميان كشورها بويژه كشورهاي اسلامي را به يك ضرورت جدي تبديل نموده است .
وي ضمن تاكيد بر اين كه روابط فرهنگي جريان دوسويه‌اي است كه ناظر به پيوندهاي مشترك و يا همسو ميان انسان هاست، افزود: تحقق اين مهم و سودمندي‌هاي مرتب بر آن زماني به درستي ميسر خواهد شد كه نخبگان و فرهيختگان با يافتن زبان و درك مشترك فرهنگي راه را براي تبادل و تفاهم ديگر بخش‌هاي جامعه هموار سازند.
او گفت: شواهد تاريخي يادآور اين نكته اساسي است كه با درك واقع بينانه از كاركردهاي موثر فرهنگ و توجه به وجوه مشترك بجاي نقاط اختلاف و افتراق مي توان فضاي جديدي مبتني بر حسن اعتماد، ارتباط و همكاري فعال و سازنده پديداورد و در سايه آن علاوه بر بهره‌گيري ازتجربيات و دستاوردهاي يكديگر در ساخت جهاني برپايه معنويت و اخلاق سهم مشترك داشت.
مصطفوي خاطر نشان كرد: فهم اين نكته زماني حائز اهميت است كه دريابيم بخش عمده از داستان غم انگيزي كه بشر متمدن امروز در عصر ارتباطات و دهكده جهاني بدان گرفتار آمده است اين است كه عليرغم همه پيشرفت بشر و كوتاه شدن ديوارها و توسعه شگفت انگيز ارتباطات ميان انسان‌ها، بسياري از جوامع بشري بيش از گذشته از يكديگر فاصله گرفته و بيگانه‌اند و درك و شناخت صحيح و درستي نسبت به يكديگر ندارند.
مصطفوي گفت: كارنامه درخشان تمدن ايراني و اسلامي كه خود فصل درخشاني از تاريخ و تمدن بشري بشمار مي‌آيد به دليل گشادگي مشرب و تاكيد آن بر ارزش‌هاي معنوي، اخلاقي و عرفاني برگرفته از اسلام عزيز، سرشار از نگاه تحسين برانگيز ديگران نسبت خود بوده و با داد و ستدها و همكاري با ديگر فرهنگ‌ها و جوامع مسير بالندگي و ماندگاري خود را يكي پس از ديگري طي كرده است.
رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تاكيد كرد: ديدن جاذبه‌هاي فرهنگي ايران براي آناني كه اندكي از ذوق و طبع لطيف فرهنگي و هنري بهره برده‌اند خيره كننده بوده و فاصله شنيدني‌ها و ديدني‌هاي آناني كه براي نخستين باربه ايران امروز سفر مي نمايند فاصله‌اي طولاني وقابل توجه مي باشد. به‌نظر مي‌رسد زمان آن رسيده است تا دو ملت بزرگ ايران و اندونزي بدون نيازمندي به نقش واسط ديگران همچون گذشته مستقيم و بي‌واسطه و در كنار هم و براي هم مسير همكاري را در پيش گيرند و در ساختن تمدن نوين اسلامي سهم سازنده اي ايفا نمايند.
مصطفوي گفت: تبادل هيئت‌هاي فرهنگي هنري، برپايي هفته‌هاي فرهنگي، همكاري در زمينه فيلم ، همكاري‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي، گسترش همكاري‌هاي گردشگري، توسعه همكاري‌هاي آموزشي و دانشگاهي و ده‌ها موضوع ديگر هر يك فرصت مناسب و ظرفيتي حائز اهميت جهت توسعه و تقويت همكاري‌هاي فرهنگي ايران و اندونزي بشمار مي رود.
مشاور فرهنگي رييس جمهور اظهار اميدوار كرد كه برپايي هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در جاكارتا و همچنين امضاء برنامه مبادلات شروع مناسب و قدمي موثر جهت همكاري‌هاي فرهنگي آينده دو كشور بشمار آيد.
وي در پايان افزود: به نوبه خود از هر گونه تلاشي در مسير توسعه و تقويت همكاري‌هاي دو كشور حمايت كرده رجاء واثق دارم مسئولين عاليرتبه اندونزي نيز همچون گذشته در اين تلاش ما را مساعدت و همكاري خواهند كرد.
در اين مراسم كتاب «ايران مهد تمدن»رونمايي شد.
انتهاي پيام/

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن