تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816868409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاليباف: نبود مديريت تبصره 13 را به زمين زد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: قاليباف: نبود مديريت تبصره 13 را به زمين زد
شهردار تهران گفت: تبصره 13 بي نقص ترين لايحه اي بود كه در مجلس به تصويب رسيد ولي امروز بعد از گذشت 4 سال كاركردن به بدترين لايحه در حوزه اجرا و عمل تبديل شده است.

به گزارش خبرگزاري مهر شهردار تهران صبح سه شنبه در مراسم افتتاحيه چهاردهمين كنفرانس ملي انجمن كامپيوتر ايران در دانشگاه صنعتي اميركبير اظهارداشت: با نگاهي به تاريخ كشور در قبل و بعد انقلاب مخصوصا در 100 ساله اخير مي بينيم اين كشور هميشه دغدغه توسعه و پيشرفت داشته و همه با هر نگاه، رويكرد و نيتي دوست داشته و دارند كه كشور به توسعه و پيشرفتي در خور شأن ملت برسد.

وي افزود: البته بعد از انقلاب به اين موضوع بنيادي تر و اساسي تر توجه شده است ولي واقعيت تلخ اين است كه اتفاق قابل قبولي كه وجدان ما را راضي كند نيفتاده است.

قاليباف ادامه داد: اين در حالي است كه از 45 سال گذشته تا كنون هنوز از اصطلاح "كشور در حال توسعه" از كشور خود ياد مي كنيم و به اين سئوال كه تا چه زماني مي خواهيم توسعه يافته باشيم پاسخ داده نشده است.

وي در ادامه گفت: آيا واقعا آگاهانه، سنجيده و بررسي شده اين اصطلاح را به كار مي بريم و يا از باب اينكه نمي توانيم بگوييم توسعه نيافته ايم و يا به توسعه رسيده ايم آن را مطرح مي كنيم؟

به گفته شهردار تهران كشور ما در حوزه هاي منابع انساني، اقتصادي و سرمايه اجتماعي ظرفيتهاي بسيار بالا و قابل قبولي دارد و هيچيك از اين موارد نمي تواند مانع توسعه كشور شود. بلكه تنها چالشي كه ما را از توسعه بازداشته بحث مديريت در كشور است.

وي با تاكيد به اهميت بحث مديريت در حوزه علم اقتصاد اشاره كرد و گفت: در اين حوزه كشور ژاپن داراي يك اقتصاد باز و آزاد است و دومين قدرت اقتصادي دنيا نام گرفته است. البته اقتصاد ژاپن يك نوع اقتصاد سوسياليستي است كه ما اين را در شوروي سابق هم مي ديديم اما از ميان اين دو يكي قدرت دوم دنياست و ديگري دچار فروپاشي شد. فرق بين اين دو كشور فقط در مديريت موضوع بود.

قاليباف در ادامه گفت: يك مدير ابتدا بايد اطلاعات درست، صحيح و به روز را براي هر نوع تصميمگيري در اختيار داشته باشد و در مرحله بعد بتواند تجزيه و تحليل مناسبي از اين اطلاعات انجام دهد. مرحله سوم كار هم تحقق و عينيت بخشي به همه تجزيه و تحليلها براي پياده سازي آن در سيستم بوروكراسي و اعمال اين مديريت در همه لايه ها به طور صحيح را شامل مي شود. اين سه راه براي يك مدير امكانپذير نيست مگر با پناه آوردن به فناوري اطلاعات و ارتباطات.

وي معتقد است اصل فناوري اطلاعات به جايي رسيده كه اگر مديران در هر سطحي نظرات خود را عوض نكنند ناگزيرند جاي خود را به ديگري بدهند و تا زماني كه اين كارها را نكنند هيچ دستگاه و سيستمي نمي تواند روح موفقيت را تحقق دهد.

شهردار شهر تهران با بيان اينكه فناوري اطلاعات نقطه عطفي در زندگي همه انسانها، ملتها و كشورها در عرصه هاي اجتماعي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي است خاطرنشان كرد: اگر ما در 4 يا 5 دهه در حال توسعه ايم و دچار عقب ماندگي هستيم اين فرصت در اختيار ماست كه خود را در مسير اين حركت قرار دهيم و عقب ماندگيهاي گذشته را جبران كنيم در غير اين صورت فاصله ما با ديگر كشورها از يك دهه و دو دهه به سال نوري تبديل مي شود.

وي با بيان اينكه مديريت تنها راه توسعه يافتگي در كشور ماست تصريح كرد : تنها راه نجات ما در عرصه هاي مديريتي و تصميمگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات است.

قاليباف در ادامه با اشاره به حضور 45 روز پيش خود در كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در خصوص طرح تحول اقتصادي گفت: آنجا اعلام كردم كه در خصوص مثبت و يا منفي بودن اين طرح نمي خواهم صحبت كنم. با توجه به اينكه انتقادات جدي بر اين طرح داريم اما فرض را بر اين مي گذاريم كه اين بهترين و بي نقص ترين طرح است ولي ما بايد نحوه اجراي طرح را ببينيم.

وي افزود: با اين ساختار اداري و سياسي كه از 100 سال گذشته براي كشور ما به ارث رسيده و حداقل در 50 سال گذشته هيچ بازنگري و ساختارشكني در آن اتفاق نيفتاده است هر نسخه خوبي هم وجود داشته باشد امكان پياده سازي ندارد.

قاليباف در بخش ديگري از سخنان خود به تبصره 13 اشاره كرد و يادآور شد: تبصره 13 يكي از افتخارات و تصميمهاي درست دولت و مجلس بود كه از دولت هشتم آغاز شده و ادامه آن در دولت نهم پيگيري شده و استارت آن در مجلس هفتم خورده و در مجلس هشتم ادامه يافته است و همه سلايق و گرايشهاي متعدد مديريتي و سياسي در اين تبصره نظر دادند.

وي ادامه داد: انصافا تبصره 13 بي نقص ترين لايحه اي بود كه در مجلس به تصويب رسيد ولي امروز بعد از گذشت 4 سال كاركردن به بدترين لايحه در حوزه اجرا و عمل تبديل شده است.

قاليباف افزود: اخيرا بر اساس گزارش ديوان محاسبات اين تبصره پيشرفت 30 درصدي داشته است. البته نمي خواهم بگويم كه نگاه سياسي هم بي تاثير نبوده اما نگاههاي سياسي كمترين تاثير را داشته و مهمترين چيزي كه اين تبصره را به زمين زد و اجازه نداد به يك تصميم خوب تبديل شود نبود يك قدرت مديريتي براي اعمال يك تصميم خوب در سيستم اداري سياسي بوده است.

وي معتقد است اگر امروز معتقد به تبادل در حوزه علم و ثروت هستيم و براي ما دسترسي يكسان يك حقيقت است ، اگر به عدالت به عنوان آرزو اعتقاد داريم، اگر كرامت انساني برايمان مهم است و در يك كلام اگر حكمراني خوب اساس آرمانهاي سياسي ما در مجموعه نظام و انقلاب اسلامي است بايد از مسير فناوري اطلاعات و ارتباطات به همه اهداف برسيم.

شهردار تهران افزود: فناوري اطلاعات و ارتباطات مي تواند عدم تعادل ساختارها را حل كند و مشاركت معني دار مردم ، حقوق شهروندي و توسعه اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي را به ارمغان بياورد.

به گفته وي اگر امروز معتقديم فساد، بيكاري، اشتغال و تورم از مهمترين چالشهاي كشور است و دو دهه در حال تلاش براي حل اينها هستيم، فناوري اطلاعات مي تواند اين مشكلات را حل كند.

قاليباف اظهار اميدواري كرد تا بتوان اين فاصله خطرناكي كه از گذشته دور تا امروز بين محيط هاي علمي و اجرايي اتفاق افتاده را كم كرد و به صفر رساند.

شهردار تهران همچنين گفت: برنامه قطعي ما اين است كه در برنامه 5 ساله كاري كنيم كه در پايان اين برنامه شهر تهران در حوزه شهر الكترونيم و شهر مجازي جز 10 شهر برتر دنيا باشد.

وي در پايان خواستاركمك نخبگان جامعه شد وخطاب به افراد حاضر در كنفرانس گفت: دست نياز به سوي همه شما دراز مي كنيم و اين شما هستيد كه به ما كمك مي كنيد و زمينه خدمت صادقانه ما مديران به مردم را فراهم مي كنيد.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن