تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818890663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارائه جديدترين مقالات دين‌پژوهي در سايت «راسخون»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: ارائه جديدترين مقالات دين‌پژوهي در سايت «راسخون»
گروه فضاي مجازي: سايت «راسخون» مقالات متنوع ديني و مذهبي را در بخش «دين‌پژوهي» عرضه كرده است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، عوامل بيماري دل، علايم سلامت قلب، انعكاس گناه در آينه قلب، شيوه‌هاي مبارزه با گناه، مستحبات تكبيرة‌الاحرام، مستحبات و مكروهات قيام و قرائت، مسجد؛ قلب پرتپش شهر من، مسجد؛ زنان و آداب حضور، بعضي از آثار سوء بي‌اعتنايي به حضور در مساجد، اهميت نماز جماعت، آثار نماز جماعت، تلاش شياطين جن و انس براي برگزار نشدن نماز جماعت، احكام حاضر شدن در جماعت و مستحبات و مكروهات ركوع از عناوين اصلي مقالات اين بخش است.

در بخش «عوامل بيماري دل» آمده است: «برخي از حالات نفساني در پيدايش و نيز تشديد بيماري دل، نقش به‌سزايي دارند كه از آنها به عنوان منشاء بيماري قلب ياد مي‌شود. يكي از اين عوامل حقد و حسد است، حقد و كينه نسبت به برادران مسلمان، معمولاً منجر به حسد نسبت به نعمت‌هاي الهي كه خداوند به انسان عطا كرده مي‌شود و يكي از مهم‌ترين عوامل بيماري دل است.»

«در تعريف حسد گفته‌اند: حالتي است كه وقتي نعمتي را در دست ديگران ببيني غمگين شوي و حتي آرزو كني كه آن نعمت از او زايل شود. همچنين اشاره شده است كه از خشم و عصبانيت، حقد و كينه‌ورزي برمي‌خيزد و از حقد، حسد و حسادت به وجود مي‌آيد. حسد اولين گناهي است كه در عالم هستي پيدا شد؛ حسادتي كه ابليس بر حضرت آدم برد و نيز اولين گناهي است كه در روي زمين انجام شد؛ حسادتي كه قابيل بر هابيل كرد. اثر قلبي حسد بسيار عميق و زياد است و قلبي كه در آن حسد باشد، به بيماري سختي دچار شده است.»

در مقاله «انعكاس گناه در آينه قلب» مي‌خوانيم: «تلخ‌ترين اثر گناه، محروميت از دوستي با خداي مهربان است، چون كانون هر محبت و دوستي، دل است و شخص گناهكار، دل را در اثر گناه آلوده كرده و دل آلوده، نمي‌تواند پذيراي محبت حق تعالي باشد، زيرا در واقع او ظرفيت دوستي با حق تعالي را از دست داده است.»

«اگر توبه نكند، خدا هم به او نظر محبت نمي‌كند و هدايت الهي شامل حال او نمي‌شود و كسي را كه خدا هدايت نكند، چه كسي هدايت خواهد كرد؟ محبت خدا با محبت غير خدا جمع نمي‌شود و انسان هم يك دل بيشتر ندارد. كسي كه خواهان دوستي با حق تعالي است بايد آن دل را در برابر خدا خالص كند و محبت اغيار را بيرون كند. روشن است محبت‌هايي كه با محبت خدا تعارض نداشته باشد، مانعي ايجاد نمي كند، بلكه اگر در طول محبت خدا باشد، خود محبت الهي محسوب مي‌شود.»

در مقاله «شيوه هاي مبارزه با گناه» به راه‌هاي مبارزه با گناه اشاره شده و در قسمت‌هايي از آن مي‌خوانيم: «گناه‌زدايي يا شيوه‌هاي مبارزه با گناه بر اين اصل استوار است كه آدمي مي‌تواند خود را اصلاح كند و هر چند زير بارگناهان باشد، مي‌تواند از اين مهلكه نجات پيدا كند. در غير اين صورت فلسفه بعثت انبيا و ولايت ائمه معصوم(ع)، مخدوش مي‌شود. هرچند خلاصي از زير بار گناهان خصوصاً اگر به صورت ملكه درآمده باشد، بسيار مشكل است، ولي شدني است.»

در ساير مقالات اين بخش، امكان دسترسي علاقه‌مندان به مقالات متنوعي در زمينه احكام نماز و حضور در مساجد و اقامه نماز جماعت و اهميت برپايي نماز جماعت فراهم شده است.

جديدترين مقالات دين‌پژوهي در سايت «راسخون» را اينجا ببينيد!
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 329]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن