تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821375741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادستان كل كشور:مباني غني اسلامي در نظام حقوقي ما را از نظام‌هاي حقوقي شرق و غرب بي‌نياز مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دادستان كل كشور:مباني غني اسلامي در نظام حقوقي ما را از نظام‌هاي حقوقي شرق و غرب بي‌نياز مي‌كند
گروه سياسي: دادستان كل كشور با بيان اينكه درمورد نظام حقوقي، مباني اسلامي غني است و نيازي به نظام‌هاي حقوقي غربي و شرقي نداريم، افزود: در بخش بازتواني و توانمندسازي و حمايت از نيازمندان و مددجويان نيز قوانين اسلام ارزشمند و روشن است كه بايد از آن بهره گرفت.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به نقل از روابط‌عمومي دادستاني كل كشور، حجت‌الاسلام والمسلمين قربانعلي دري نجف‌آبادي دادستان كل كشور در اجلاس رؤساي بهزيستي سراسر كشور كه امروز شنبه 14 دي برگزار شد، با بيان اين كه مسئوليت مسئولان سازمان بهزيستي از نظر شرعي، قانوني، اجتماعي، اخلاقي و تربيتي بسيار سنگين است، گفت: خدمت در اين عرصه عبادت و كاركردن در اين سازمان نوعي فداكاري است.

دري نجف‌آبادي افزود: اگر بتوان آسيب‌هاي اجتماعي را از 20 درصد به 10 درصد كاهش داد، يك موفقيت است و امكان اين مساله وجود دارد.

دادستان كل كشور با بيان اينكه در خصوص نظام حقوقي، مباني اسلامي غني است و نيازي به نظام‌هاي حقوقي غربي و شرقي نداريم، افزود: در بخش بازتواني و توانمندسازي و حمايت از نيازمندان و مددجويان نيز قوانين اسلام ارزشمند و روشن است كه بايد از آن بهره گرفت.

دادستان كل كشور بر استفاده از تجربيات ديگر كشورها در جهت پيشگيري، كنترل و مهار آسيب‌هاي اجتماعي تاكيد كرد و افزود: بايد خودمان در زمينه مسائل بهزيستي و بازتواني مددجويان، نظريه‌پرداز باشيم و با ابتناي به مباني اسلامي راهكارهاي منطقي و مستحكم و راهگشايي ارائه نماييم.

وي توجه جدي به مسأله پژوهش، ايجاد مراكز علمي و مطالعاتي و تحقيقاتي را براي رسيدن به اين مهم ضروري دانست.

دري نجف آبادي گفت: بايد براي هر حادثه دلخراش و سنگين پرونده و شناسنامه تهيه كرد و ارائه طريق مناسبي جهت برون رفت از چالش‌ها و مقابله با آسيب‌ها ارائه داد.

دادستان كل كشور توجه به تحكيم خانواده را در پيشگيري از بروز آسيب‌هاي اجتماعي را بسيار مهم برشمرد و گفت: اگر بتوان از آسيب‌هاي خانوادگي پيشگيري كرد، در سلامت جامعه بسيار موثر خواهد بود.

وي تسهيل امر ازدواج و توجه به موضوعات مرتبط با خانواده را در جلوگيري از بروز آسيب براي نسل‌هاي آينده موثر دانست و گفت: حمايت‌هاي مردمي، توانمندسازي روحي، اخلاقي، تربيتي و معنوي و فرهنگ سازي در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي بسيار مهم است.

دادستان كل كشور مواد مخدر و مشروبات الكلي را به عنوان دو آسيب اجتماعي برشمرد و گفت: نتيجه اين دو معضل، در آينده عايد سازمان بهزيستي خواهد شد.

دري نجف آبادي گفت: دادستاني كل كشور آمادگي دارد براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي، با سازمان بهزيستي همكاري كند.
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن