تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821065080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران: شاعران همواره موجب تحول فرهنگي در كشور بودند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران: شاعران همواره موجب تحول فرهنگي در كشور بودند
ساري - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با بيان اينكه در پيشنيه فرهنگي ايران زمين شعر علوي و شاعران علوي سرا از جايگاه والايي برخوردار بوده اند ، گفت: شاعران همواره موجب تحول فرهنگي در كشور بوده اند.


"محمد اسماعيل امامزاده" روز يكشنبه در آيين افتتاحيه نهمين جشنواره شعر علوي در ساري افزود: شعر در كشور ما همواره نشانگر و نمادي از شعور اجتماعي، هنرملي و يك ضرورت معنوي بوده است.
وي گفت: جهان بدون شعر اگر هم قابل تصور باشد از ارزش حقيري برخوردار است.
وي اظهارداشت: شعر در كشور ما به عنوان پيوندهاي صميمي القاي آرمان هاي بلند انسان، فراهم كردن التذاذ روحي و تهيج عاطفه هاي ميهني در جهت جهاد مبارزه با رياكاران بوده است.
وي با بيان اينكه هر كدام از شعراي ما يادآور خاطرات تلخ و شيرين گذشته هستند، به اهميت شعر در دين مبين اسلام اشاره و با ذكر يكي از شاعران عرب در صدر اسلام : گفت : اين شاعران با سروده هاي خود شان پيامبر را ياري مي كردند .
وي با عنوان اينكه شعر بايد دلالت گر ارزش هاي آسماني باشد، حضرت علي (ع ) را بزرگترين و تواناترين شاعر دانست و تصريح كرد: در كتابي كه به تازگي در حوزه علميه قم به چاپ رسيده بخش عمده اي به اشعار اميرالمونين اختصاص يافته است .
وي يادآورشد: در اين دوره از جشنواره 315 شاعر، يكهزار و چهار قطعه شعر خود را ارسال كردند كه بيش از چهارصد قطعه آن در وصف حضرت علي (ع) ، 73 قطعه آن در وصف كودك و نوجوان و 70 قطعه شعر به وصف امام نهم اختصاص دارد.
وي افزود: از اين تعداد 12شاعر نيز به قرائت سروده هايشان مي پردازند.
وي گفت:همزمان با اين رويداد فرهنگي ، مجموعه شعر صورت پيوند جهان در بر دارنده 56 قطعه از 43 شاعر به چاپ رسيده كه همزمان با برگزاري اين جشنواه توزيع مي شود.
نهمين جشنواره شعر علوي امروز /يكشنبه/ در ساري آغازشد. ك/3
2501/1888/402/508
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن