تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815212223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‪ ۵۰‬ميليارد ريال براي توسعه بندر چند منظوره آستارا سرمايه‌گذاري مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ‪ ۵۰‬ميليارد ريال براي توسعه بندر چند منظوره آستارا سرمايه‌گذاري مي‌شود
داخلي. اقتصادي. بندر.

مدير اجرايي بندر چند منظوره آستارا گفت: در مراحل مختلف توسعه اين بندر‪ ۵۰‬ميليارد ريال براي افزايش كارآيي و توانمندي‌هاي چندگانه اين بندر سرمايه‌گذاري خواهد شد.

"فرشاد خليلي" روز يكشنبه در نشست مسولان امور عمراني شهرستان آستارا گفت: در فاز نخست، نقشه طراحي توسعه يافته اين بندر با برآورد ‪ ۳‬ميليارد ريال تهيه و در دفتر مركزي سازمان بنادر و دريانوردي مراحل نهايي تاييد را مي‌گذراند.

وي افزود: همزمان بااين طرح، مطالعات ژئوتكنيك، توپوگرافي و هيدروگرافي بندر نيز در حال انجام مي‌باشد.

وي اظهار داشت : به طور همزمان ساخت يك يدك كش بزرگ با ‪ ۲۱‬ميليارد ريال هزينه نيز آغاز شده است كه ‪ ۳۵‬درصد پيشرفت فيزيكي دارد و براي خريد يك قايق راهنما به ارزش ‪ ۱۰‬ميليارد ريال نيز اقدام شده است كه در حال انتقال از بندرعباس به آستارا است.

مدير بندر آستارا گفت : براي ايجاد آبخور مناسب بندر بايد حدود ‪۶۵۰‬هزار متر مكعب لايروبي انجام شود.

وي افزود: اين طرح با احتساب هزينه متعارف ‪ ۱۰۰‬هزار ريال براي هر متر مكعب برداشت املاح، حدود ‪ ۶۰‬ميليارد ريال هزينه دارد اما سازمان بنادر با استفاده از توانمندي فني خود، اين هزينه را به ‪ ۲۵‬تا ‪۳۰‬ميليارد ريال كاهش خواهد داد.

وي همچنين از طرح واگذاري اين بندر پس از اجراي طرح‌هاي آماده‌سازي خبر داد و گفت : در روز ‪ ۱۶‬آذر ماه‌امسال طرح فروش اسناد مزايده لازم كه بخشي از اجراي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي است در جرايد منتشر خواهد شد.

وي افزود: به طور همزمان سازمان بنادر و دريانوردي به احداث و اصلاح موج شكن‌هاي جديد اقدام مي‌كند كه ‪ ۶۵‬ميليارد ريال براي اجراي آن در نظر گرفته شده است و براي تثبيت و تحكيم اسكله‌ها و شمع كوبي‌هاي لازم حدود ‪ ۱۶‬ميليارد ريال هزينه خواهد شد.

خليلي گفت: مجموع طرح‌هاي كنوني و همچنين ايجاد ساختمان‌هاي اداري حدود ‪ ۱۲‬ميليارد ريال هزينه در بردارد اما با احتساب سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و توسعه امكانات نهايي، حدود‪ ۵۰۰‬ميليارد ريال سرمايه‌گذاري به‌عمل خواهد آمد.

بندر چند منظوره آستارا تابستان سال جاري بر اساس مصوبات سفر نخست رييس جمهوري به استان گيلان از شركت شيلات به‌سازمان بنادر و دريانوردي تحويل شد.

در طرح جامع اين بندر امكان تخليه و بارگيري كشتي‌هاي ‪ ۵‬هزار تني با ظرفيت سالانه ‪ ۳‬ميليون تن درنظر گرفته شده است. ك/‪۳‬
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن