تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819163271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران ، عزادار شهادت نهمين اختر آسمان امامت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ايران ، عزادار شهادت نهمين اختر آسمان امامت
شهرهاي مختلف ايران اسلامي امروز در سالروز شهادت نهمين اختر آسمان تابناك امامت و ولايت امـام محمد تقي (ع) محزون و ماتم زده است.
به گزارش واحد مركزي خبر ، آستان مـلائك پاسبان رضوي نيز به همين مناسبت سراسر ماتم و اندوه و ثامن الحجج حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) ميزبان دلسوختگاني است كه در مصيبت شهادت فـرزند بـزرگوارش حضرت جـواد الائمه به سوگ نشسته اند .

دلدادگان و عـاشقان اهل بيت عصمت و طهارت در گـوشه گـوشه حـرم ملكوتي رضوي مـاوا گرفته اند ، سرشك غم بر ديده هاشان جاري است و همنوا بـا كبوتران رضوي نـواي (( رضـا رضا صاحب عزا)) سر داده اند.

مراسم ذكر مصيبت و عزاداري نهمين امـام همـام حضرت امـام محمـد تقي (ع) امروز در صحن ها و رواق هـاي حرم مطهر رضوي بـرپاست و دلدادگان حضرتش درقالب هيئتهاي عزاداري بـا حضور در اين آيين معنوي عشق و ارادت خود را به خاندان نبوت ابراز مي كنند و اين غم بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولي عصر (عج ) تسليت مي گويند.

در شهر مقدس قم نيز خيابان ها ، سردر مغازه ها ، تكايا ومساجد سياهپوش شده و دسته هاي وهيات هـاي مختلف سينه زني و زنجير زني با حضور در حرم مطهر كـريمه اهل بيت حضرت فـاطمـه معصومه (س) مصيبت شهادت ابن الرضا را به عمه سادات تسليت مي گويند .

همچنين مراسم عزاداري در تكايا ، مساجد و حسينيه هـا قم بـرپاست و مداحان و سخنرانان در اين مراسم به بيان ويژگي ها و مناقب آن امام همام مي پردازند .

همچنين مراسم عزاداري در امامزاده موسي مبرقع قم فـرزند بـلافصل جواد الائمه در حال برگزاري است و عـاشقان و شيفتگان اهل بيت عصمت و طهارت در غم شهادت آن امام همام سوگواري مي كنند .
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن