تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819817364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سميعي نژاد : حذف رايانه صنايع و معادن به صورت پلكاني اعمال مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: سميعي نژاد : حذف رايانه صنايع و معادن به صورت پلكاني اعمال مي شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: معاون وزير صنايع و معادن در امور معدني گفت: اجراي طرح تحول اقتصادي و حذف يارانه ها به پيشنهاد وزارت صنايع به صورت پلكاني در صنايع اعمال خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، محمد مسعود سميعي نژاد معاون امور معدني وزير صنايع و معادن در حاشيه هشتمين همايش ايمني و بهداشت و محيط زيست در معادن و صنايع معدني گفت: طرح تحول اقتصادي بر اساس يك مكانيزم و با پيشنهاد وزارت صنايع و معادن به صورت پلكاني در اين بخش اعمال خواهد شد.
وي تصريح كرد: بحث حذف يارانه ها باعث افزايش بهره وري در صنعت خواهد شد و راندمان را كاهش داده، مديران را به فكر بهره وري مي اندازد.
** رشد 10 درصدي توليد فولاد در ايران
اين مقام مسوول با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته افزيش 10 درصدي توليد فولاد را پيش بيني كرد و گفت: اصلاحيه قانون جديدمعادن به دولت نيز ارسال شده و كميته صنايع و معادن به موازات دولت، ماده ها را بررسي و تعريف مي كنند.
** كاهش 50 درصدي تخلفات در معادن
سميعي نژاد تعداد معادن تعطيل شده به جهت عدم رعايت مقررات را 25 معدن اعلام كرد و افزود: تعطيلي اين معادن به جهت عدم رعايت ايمني بوده است.
به گفته وي معادن تعطيل شده در سال 86 نسبت به سال 85 با كاهش 50 درصدي رو به رو بوده است.
** پروانه 300 معدن غير فعال لغو شد
معاون وزير صنايع و معادن اذعان داشت: در حال حاضر پنج هزار و 50 معدن در كشور وجود دارد كه 15 درصد آنها غير فعال هستند.
وي علت غير فعال بودن برخي معادن را ناتواني معدن داران دانسته و تصريح كرد: در حال حاضر در حدود 500 معدن غير فعال شناسايي شده و پروانه حدود 300 معدن غيرفعال لغو شده است.
سميعي نژاد ادامه داد: برنامه اين است كه اين معادن را از طريق مزايده به شرط آنكه توانايي فني و مالي آنها مشخص باشد واگذار شود.
** تنها پنج درصد معادن به روش سنتي استخراج مي شود
سميعي نژاد در خصوص كاهش خطرات معدني گفت: در سال 83، به ازاي هر شش ميليون تن توليد يك نفر فوتي وجود داشت كه با اقدامات صورت گرفته و ارايه تسهيلات، امروزه به ازاي هر 10 ميليون تن توليد، يك نفر فوت مي كند.
وي خاطرنشان كرد: برنامه ريزي شده است كه بتوان در پايان برنامه هاي توسعه به ازاي هر 15 ميليون تن توليد يك نفر فوتي داشته باشيم.
معاون وزر صنايع درخصوص روش هاي استخراجي معادن يادآور شد: اصولا معادن زيرزميني كه لايه هاي كم ضخامتي دارند به صورت سنتي استخراج مي شوند كه پنج درصد كل معادن موجود را تشكيل مي دهند.
وي با اشاره به معدني بودن ايران نسبت به ساير كشورها گفت: در حال حاضر شاخص هاي ايمني در حد استاندارد و نزديك به شاخص هاي بين المللي است.
به گفئه اين مقام مسوول بيشتر حوادث رخ داده در معادن به جهت بي احتياطي كارگران بوده و به تكنولوژي ربطي ندارد.
وي درخصوص نظارت هاي اعمالي اظهار داشت: وزارت صنايع و معادن به طور مستمر از صنايع بازديد كرده و دوره هاي آموزشي رايگان را در استان ها برگزار مي كند.
** افزايش قيمت فولاد كاذب بود
وي درخصوص بحران اقتصادي و تاثير آن بر روي فولاد گفت: بالا رفتن قيمت فولاد كاذب و شتابزده صورت گرفته است.
سميعي نژاد اظهار داشت: بحران اقتصادي رخ داده درخصوص تمامي كشورها حائز شد و ايران به جهت دارا بودن مواد معدني و انرژي هاي لازم كمتر از اين بحران تاثير پذيرفته است.
وي قيمت بين المللي گاز تحويلي به اين صنايع را 20 درصد مبلغ پرداختي صنايع فولاد جهان دانست و افزود: اين امر باعث شده است كه اي پي اف كارخانجات فولاد داخلي رشد داشته و با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته تا پايان سال جاري محقق شود.
سميعي نژاد مصرف بخش صنعت و معدن در آب را 5/1 درصد اعلام و تصريح كرد: تمام معادن داراي تصفيه پسماند هستند و هيچ تاثيري در آلودگي آب هاي زيرزميني نخواهند داشت./144/125
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن