تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817084687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسئول نمايندگي ولي‌ فقيه در سازمان دامپزشكي: مردم با اطمينان محصولات دامي داخلي و وارداتي را مصرف كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مسئول نمايندگي ولي‌ فقيه در سازمان دامپزشكي: مردم با اطمينان محصولات دامي داخلي و وارداتي را مصرف كنند
خبرگزاري فارس: مسئول حوزه نمايندگي ولي‌ فقيه در سازمان دامپزشكي گفت: با تلاش ضابطان شرعي اين سازمان، تمام موادغذايي توليدي كشور را تاييد مي‌كنيم و مردم مي‌توانند با خيال راحت اين محصولات و موادغذايي وارداتي را مصرف كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، محمدعلي سلطاني ظهر امروز و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اكنون بيش از 700 كشتارگاه دام و طيور در كشور كار ذبح شرعي را برعهده دارند كه بالغ‌ بر 300 كارشناس ديني بر كار آنها نظارت دارند.
وي ادامه داد: بر اساس اعتقادات ديني مردم مقيد به مصرف غذاهاي حلال هستند و متصديان امر اين مسئوليت را دارند كه با توجه به حجم بسيار بالاي كشتار دركشور اطمينان لازم را به مردم بدهند.
سلطاني با تاكيد بر اينكه همه تلاشگران در عرصه كشتار و ذبح تلاش خود را براي راحتي خيال مردم انجام مي‌دهند، افزود: مصوبه اخير مجلس به جهاد كشاورزي و دامپزشكي كمك كرد تا بتوانند اين اطمينان را به مردم بدهند كه توليد گوشت و فرآورده‌هاي دامي و غذايي كشور بر اساس حليت است و در اين زمينه بايد از نمايندگان مجلس تشكر كنيم.
وي خاطرنشان كرد: سلامت گوشت بايد قبل از آنكه از لحاظ بهداشتي تاييد شود به لحاظ شرعي مورد تاييد باشد و تلاش سازمان دامپزشكي هم همين است.
رئيس كميته فني نشان غذاي حلال ايران اضافه كرد: با اين اقدام حلال‌خوري در كشور افزايش مي‌يابد و به دنبال آن بنا بر وعده خداوند در قرآن ضريب امنيت اجتماعي و معنوي ارتقا يافته،‌ عمر مفيد انسان زياد شده و نشاط در جامعه بيشتر مي‌شود.
وي ادامه داد: اگر مي‌خواهيم توجه به نماز، خمس و زكات در ميان مردم بيشتر شود و امنيت اجتماعي افزايش يابد، بايد خوراكي‌هاي پاك در جامعه افزوده‌ شود.
سلطاني تصريح‌ كرد: از مجموع 3 هزار و 200 ميليارد دلاري كه در تجارت غذاي جهان رد و بدل مي‌شود، سهم كشورهاي اسلامي و غذاي حلال بالغ بر 600 ميليارد دلار است و در آينده اين سهم افزايش مي‌يابد.
وي با اشاره به سهم ايران در اين بازار گفت: متاسفانه سرانه كشورمان آنقدر ناچيز است كه بايد گفت جايگاهي در اين بازار نداريم.
مسئول نمايندگي ولي‌ فقيه در سازمان دامپزشكي كشور اضافه كرد: هم‌اكنون دانشمندان صنايع غذايي در جهان به اين نتيجه رسيده‌اند كه غذاي حلال بر سلامت جسماني و رواني انسان تاثير مستقيم دارد كه رشد روزافزون تقاضا براي مواد خوراكي حلال در غرب مبين همين مطلب است.
وي با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته در زمينه اعطاي نشان حلال در كشور خاطرنشان كرد: با وجود اينكه براي نظارت بر اعطاي نشان حلال در واحدهاي توليدي به امكانات فني زيادي نياز داريم، اما خوشبختانه در اين بخش مشكلي عمد‌ه‌اي نداريم.
وي پيش‌بيني كرد به دنبال تصويب آيين‌نامه‌هاي مختلف مصوبه مجلس كه در كميته ملي استاندارد در حال انجام است طي شش ماه آينده اين مصوبه اجرايي شود.
رئيس كميته فني نشان غذاي حلال ايران با اشاره به واردات مواد خوراكي به كشور و لزوم نظارت شرعي بر ‌آنها تاكيد كرد: براي نظارت دقيق و همه‌جانبه در اين عرصه به قوانيني نياز داريم كه اميدواريم در آينده نزديك شاهد تصويب آنها باشيم.
سلطاني در پايان با اشاره به سابقه كشورهايي كه در زمينه اعطاي نشان حلال پيشرو هستند، گفت: ايران به عنوان عضوي از گروه دي‌هشت استانداردهاي حليت را با توجه به اعتقادات شيعيان و تطبيق با همه فرقه‌هاي اسلامي تدوين كرده‌ است.
انتهاي پيام/ح10
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن