تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 17 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821591507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ممنوعيت استفاده دستگاه.هاي اجرايي از منابع شركت.هاي دولتي


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: تهران - ضوابط اجرايي قانون بودجه سال 1390 كل كشور تصريح دارد كه استفاده دستگاه.ها از منابع شركت.هاي دولتي و موسسات عمومي. و موسسات عمومي. غير دولتي و موسسات غير انتفاعي وابسته به دولت، اعم از وجوه و نيروي انساني (در غير قالب.هاي قانوني و ماموريت و انتقالي) و امكانات مادي نظير اموال منقول و غير منقول و مراكز تفريحي و خودرو و ساير ماشين آلات و امكانات مادي، جز در قالب مقررات قانوني ممنوع است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، هيات وزيران به استناد بند يكصد و سي و پنجم قانون بودجه سال 1390 كل كشور و به پيشنهاد معاونت برنامه.ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و با تشكر از همه دستگاه.ها و اشخاصي كه با رعايت ضوابط اجرايي قانون بودجه 1389 كل كشور كاهش قابل ملاحظه.اي را در هزينه.هاي مصرفي دولت رقم زدند، ضوابط اجرايي بودجه 90 را به تصويب رساند.
ضوابط اجرايي قانون بودجه سال 1390 همچنين تصريح دارد كه بالاترين مقام شركت.ها و موسسات ياد شده و مديران مالي و ذيحساب.هاي مربوط، مسئول حسن اجراي اين بند هستند.

** الزام دستگاه.ها به صرفه.جويي
بر اساس ضوابط اجرايي قانون بودجه سال 1390 كل كشور، دستگاه هاي اجرايي و دارندگان رديف بايد به گونه.اي عمل كنند كه كليه تعهدات و هزينه.ها در سقف اعتبارات تخصيص يافته سال 1390 آنها (با لحاظ اجراي تعهدات قبلي) بعمل آيد و هيچگونه كسري در اعتبارات تخصيصي و يا تعهد مازاد بر اعتبارات مذكور از روساي دستگاه هاي اجرايي و مقامات مجاز از سوي آنها و ذيحسابان و مديران مالي مربوط پذيرفته نيست.
بر اساس اين ضوابط، وظايفي كه بر عهده شركت.هاي دولتي قرار گرفته و يا مي.گيرد از محل منابع داخلي شركت.ها بايد تامين شود. موسسات عمومي.غير دولتي صرفا در حدود منابع داخلي و اعتبارات و كمك.هايي كه شركت به آنها تخصيص داده شده است مجاز به ايجاد تعهد و پرداخت باشند و هرگونه ايجاد تعهد مازاد بر منابع ياد شده از سوي شركت.ها و موسسات مذكور ممنوع است. مسئوليت اجراي اين بند با روساي دستگاه ها و مقامات مجاز از سوي آنان و مديران مالي و ذيحسابان است.

** تفويض تصميم.گيري درباره بازنشستگي پيش از موعد به كميسيون اجتماعي دولت
بر اساس ضوابط اجرايي قانون بودجه سال 1390 كل كشور، اختيارات هيئت وزيران درخصوص اعطاي مجوز بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت موضوع ماده واحده قانون بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت و اصلاح آيين نامه اجرايي موضوع تبصره (5) ماده واحده ياد شده و اعطاي مجوز به كارگيري بازنشستگان موضوع ماده (41) قانون الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت به اكثريت وزراي عضو كميسيون اجتماعي دولت تفويض مي.شود. موافقت با بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت – موضوع قانون تمديد قانون بازنشستگي پيش از موعد كاركنان دولت – منوط به وجود اعتبار براي اين منظور و عدم كسري اعتبار در ساير هزينه.هاي دستگاه و تاييد مراتب ياد شده توسط رئيس دستگاه دستگاه اجرايي يا مقامات مجاز از سوي وي موضوع تبصره (1) ماده (53) قانون محاسبات عمومي.و ذيحساب يا مدير مالي مربوطه و پس از اخذ مجوز از كميسيون ياد شده استد.
بر اساس ضوابط اجرايي قانون بودجه سال 1390 كل كشور، مسئوليت اجراي احكام و الزامات قانون و ضوابط اجرايي و مفاد ابلاغيه.ها و موافقت نامه.ها و تخصيص.ها حسب مورد بر عهده روساي دستگاه ها و مقامات مجاز از سوي آننن و ذيحسابان و مديران مالي مربوط است.
رئيس.جمهور در پايان ضوابط اجرايي بودجه، نوشته.اند: اميدوارم همه دست.اندركاران با رعايت دقيق ضوابط تكريم بيت.المال، خدمات شايسته.اي را ارائه نمايند و هزينه.ها را در چارچوب مقررات و در حداقل مورد نياز تنظيم كنند. مطمئن هستم كه با كمك يكديگر و با توكل بر خداوند منان و تحت توجهات حضرت ولي عصر (عج) مي.توانيم با اعمال مديريت انتقلابي و متعهدانه حداكثر بهره وري را به دست آوريم.
اين مصوبه از سوي رئيس جمهور براي اجرا به همه دستگاه.هاي اجرايي ابلاغ شده است.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن