تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820556770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهرمي: آمريكا با تحميل جنگ به ساير كشورها سعي در رفع مشكلات خود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جهرمي: آمريكا با تحميل جنگ به ساير كشورها سعي در رفع مشكلات خود دارد
داخلي. سياسي. انتخابات. شوراي نگهبان.

وزير كار و امور اجتماعي گفت: در ‪ ۱۰‬سال گذشته آمريكا با ركود اقتصادي مواجه بوده و با تحميل جنگ به ساير كشورها سعي در رفع مشكلات اقتصادي خود دارد.

سيد محمد جهرمي روز جمعه درهمايش فصلي ناظرين انتخابات قم درمسجد امام حسن عسكري (ع) افزود: دنياي امروز با مشكلات عديده روبروست و آخرين مشكل كه عمق تفكر ليبراليستي مي‌باشد در مشكلات مالي و اقتصادي دنياي غرب بروز كرده است.

وي اظهار داشت: همه راه‌ها را رفتند، ولي اين بار نتوانستند از جنگ افروزي‌هاي خود بهره ببرند و مشكلات اقتصادي خود را رفع كنند و امروز نيز محاسباتشان اجازه نمي‌دهد به ساير كشورها حمله نظامي داشته باشند.

جهرمي با بيان اينكه آمريكا در جنگ‌هاي جهاني تاثيرگذار بوده است، خاطر نشان كرد: اين كشور قبل از جنگ جهاني دوم پنج ميليارد دلار بدهي و بعد از اين جنگ ‪ ۱۰۰‬ميليارد دلار ذخيره ارزي داشت.

وي با اشاره به اينكه همه بورس‌هاي بين‌المللي پيوستگي بهم دارند، گفت:
سقوط بورس آمريكا موجب سقوط ساير بورس‌هاي جهان مانند ژاپن و اروپا شد ولي به خاطر عدم پيوستگي بورس ايران در كشور ما تاثير كمتري داشت.

جهرمي اظهار داشت: نوسان قيمت نفت در همه كشورهاي تك محصولي تاثيرگذار است و همت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري اين بوده كه كشور را از درآمد نفت نجات دهيم نه اينكه روز به روز به آن وابسته‌تر شويم.

وي تاكيد كرد: براي نجات كشور از تك محصولي بايد به سمت سرمايه‌گذاري- هاي جديد برويم و بجاي صادرات نفت خام، محصولات نهايي نفت را صادر كنيم تا كشور به توليد ثروت بيشتر و اشتغالزايي سوق پيدا كند.

جهرمي گفت: با حفظ كرامت و عزت انساني بايد شرايطي را فراهم كنيم تا مردم خودشان بتوانند درآمدشان را افزايش دهند.

وي خاطرنشان كرد: سياست‌هاي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي كارآمد كردن امكانات و استفاده بهينه از منابع موجود و توليد ثروت در كشور است.

جهرمي با بيان اينكه تهديدها را بايد به فرصت‌ها تبديل كرد، گفت: براي رهايي از اقتصاد نفتي بايد در جهت توليد ثروت و اشتغالزايي بسيج شويم.

وي راه نجات كشور براي مبارزه با استكبار جهاني را استفاده درست از امكانات موجود و سرمايه‌گذاري در مزيت‌هاي اقتصادي دانست و اظهار داشت: با استفاده از ظرفيت‌هاي كشور مي‌توانيم معضل بيكاري را حل كنيم.

جهرمي تاكيد كرد: سياست‌هاي ابلاغي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي فقط به واگذاري كارخانه‌ها محدود نمي‌شود.

وي گفت: بانك‌ها بايد پول را به سمت سرمايه‌گذاري مولد و اشتغالزايي ببرند و اگر سرمايه‌ها به سمت توليد برود نه تنها "تورم زا" نيست بلكه "تورم زدا" نيز مي‌باشد.

جهرمي خاطرنشان كرد: بايد براي توليد مولد و اشتغالزايي برنامه‌ريزي كنيم.

وي با بيان اينكه تحريم‌هاي اقتصادي كشور مخصوص امروز نيست،اظهارداشت:
اين تحريم‌ها از ابتداي انقلاب اسلامي وجود داشته است و آمريكا علاوه بر بلوكه كردن دارايي هاي نظام جمهوري اسلامي ايران هر ساله اين تحريم‌ها را تمديد مي‌كند.

جهرمي خاطرنشان كرد: در آمريكا چه دموكرات‌ها و چه جمهوري خواهان بر سر كار باشند سياست هاي آنان در قبال ايران تغييري نمي‌كند.

وي افزود: با عنايت پروردگار و حضور مردم در صحنه، آمريكا نتواسته است كاري انجام دهد و اين انقلاب با صلابت بيشتر و مستحكم تر راه خود را پيموده و در ميان ملل گوناگون دنيا بويژه كشورهاي اسلامي عمق پيدا كرده است.

جهرمي گفت: از كاري كه موجب تهمت زدن ديگران مي‌شود بايد پرهيز كرد.

وي بيان داشت: بايد شايسته سالاري در كشور اجرا شود و مديريت بر منابع را اعمال و بستر را براي كارآفريني و توليد ثروت بيشتر در كشور فراهم كنيم.

جهرمي با بيان اينكه تفكر بسيجي خالص كردن رفتارها براي رضاي خداست، خاطرنشان كرد: تفكر بسيجي به معناي اين است كه توانمندي هاي خود را باور كنيم.

وي گفت: در دوران دفاع مقدس محوري‌ترين و اساسي‌ترين نقش‌ها را در جبهه‌ها بسيج برعهده داشت و افرادي كه در پشت جبهه‌ها خدمت مي‌كردند و خانواده هاي معظم شهيدان نيز جزو بسيجيان محسوب مي‌شوند.

جهرمي بيان داشت: يكي از الگوهايي كه از بسيج شكل گرفته همين دفاتر نظارت و بازرسي انتخابات مي‌باشد.

وي گفت: در دوراني كه اين دفاتر راه‌اندازي شده‌اند نظارت بهتري در انتخابات انجام شده است.

جهرمي با بيان اينكه بسيج مختص مسايل نظامي نيست، گفت: تفكر بسيجي در توليد دانش، كالا و خدمات و در همه مسايل كارساز و تاثيرگذار مي‌باشد.

نصرت‌اله لطفي رييس دفتر نظارت و بازرسي انتخابات استان قم نيز در اين همايش گزارشي از برنامه‌هاي اين دفتر ارايه كرد.

اين همايش ازسوي دفتر نظارت و بازرسي انتخابات استان قم شوراي نگهبان با حضور ناظران انتخاباتي اين استان برگزار شد. ك/‪۲‬
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن