تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816978931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا داماد خجالتی بدون محدودیت سنی اکران شد؟ + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: کمدی «داماد خجالتی» پر شده از لغات و اصطلاحات زشت و ناپسندی که بیش از هر چیز طعنه.های جنسی را به ذهن متبادر می.کنند. حال جای سوال است که چرا تماشای این فیلم برای کودکان آزاد اعلام شده؟


شبکه ایران: گاهی فیلم.هایی هستند که حتی خواندن نام آنها نیز مخاطب را متوجه کیفیت ضعیف آنها می.کند. مساله آن است که تهیه.کنندگانی که علاقه.ای زیاد به بازسازی فیلم فارسی.های دوران طاغوت دارند برای نامگذاری این بازسازی.ها هم زحمت زیادی به خود نمی.دهند و در نهایت نام یکی از همان آثار مبتذل پیش از انقلاب را با کمی پس و پیش کردن کلمات به عنوان نام فیلم جدید خود به کار می.برند.

از آنجا که تهیه.کنندگان چنین آثاری به خوبی بر کیفیت نازل آثار خود اشراف دارند، نوشتن درباره چنین آثاری و ذکر نقاط ضعف آنها، کاری عبث به شمار می.رود که معنایی جز وقت تلف کردن ندارد اما وقتی نام یکی از توانمندترین تکنیسین.های سینمای ایران که سال.ها به عنوان مدرس دانشگاه تدریس می.کرده را به عنوان کارگردان چنین آثاری می.بینی، نوشتن چنین نقدی را شاید بتوان لازم دانست.

«داماد خجالتی» ساخته آرش معیریان یکی از این گونه آثار سطحی است که تنها کافی است چند دقیقه ابتدایی آن را تماشا کنید تا با دیدن شمایلی صدها بار تکرار شده از حمید گودرزی و بهنوش بختیاری، متوجه این واقعیت شوید که این فیلم در نهایت نه تنها هیچ آموزه جدیدی درباره زندگی خانوادگی که به قول تهیه.کننده دلیل اصلی خلق اثر بوده است را ندارد بلکه کیفیت نازل داستان باعث شده، توانایی کمدینی مثل یوسف صیادی که تمام تلاش خود را برای متفاوت کردن کاراکترش انجام می.دهد هم به چشم نیاید.

فیلم داستان زوج جوانی را روایت می.کند که غرق در ثروت.اند که احتمالا فقط هزینه مبلمان خانه.شان برابر است با حقوق یک سال یک کارمند. اینکه این دو نفر این همه پول را از کجا آورده.اند، مشخص نیست چون در منطق فیلمفارسی.سازی پرداختن به زیر و بم زندگی شخصیت.ها محلی از اعراب ندارد و بیش از هر چیز باید بر درگیری.های بدون دلیل زن و شوهر و یا چشمک.های زن مجرد همسایه به مرد متاهل داستان تاکید کرد! البته برای خالی نبودن عریضه یک عدد احمد پورمخبر هم در فیلم قرار داده شده تا عاشق زن مجرد همسایه شده و کار فیلمساز را برای پایان.بندی هپی.اِند فیلم راحت کند.

در فیلم بیش از سه لوکیشن را نمی.بینیم که به نظر می.رسد هر سه لوکیشن هم تقریبا در یک منطقه قرار دارند؛ شاید به خاطر پایین آمدن هزینه.های تولید.

«داماد خجالتی» کوچکترین تمرکزی بر دلایل بروز رفتارهای عجیب و غریب کاراکترها ندارد و به جای آن تا توانسته تاکید کرده بر لغات و اصطلاحات زشت و ناپسندی که عامدانه در میان دیالوگ.ها قرار داده شده.اند و بیش از هر چیز طعنه.های جنسی را به ذهن متبادر می.کنند.

جالب اینجا است که نمایش چنین فیلم.هایی که شوخی.های جنسی دارند در تمام دنیا با محدودیت انجام می.شود یعنی مثلا تماشای فیلم برای افراد زیر 13 سال ممنوع اعلام می.شود اما «داماد خجالتی» بدون هیچ گونه محدودیتی در سینماهای مختلف اکران می.شود و در سانس.های پایانی هفته هم هستند بسیاری از کودکانی که به همراه خانواده.های خود به تماشای این فیلم می.روند.

«داماد خجالتی» یک فیلم سطحی است که به نظر نمی.رسد پروسه تولید آن از نگارش فیلمنامه تا پایان فیلمبرداری بیش از یک ماه زمان برده باشد و برای همین به نظر نمی.رسد به لحاظ نیروی انسانی همکاران زیادی در تولید فیلم نقش داشته باشند اما جالب اینجاست که در تیتراژ فیلم، نام یک گروه پنج نفره به عنوان تیم کارگردانی و تقریبا به همین تعداد نفر هم به عنوان همکاران فیلمنامه.نویس آورده شده است!

اکران این فیلم افسوس بزرگی را باقی می.گذارد بر توانایی.های سینماگری به نام آرش معیریان که نه تنها سال.ها در عرصه سینما تدریس کرده و به لحاظ آکادمیک، پر است از ایده.های دست اول هنری بلکه سابقه ساخت آثاری مثل «احضارشدگان» توسط وی نیز، تاکیدی است بر تبحر وی در فیلمسازی اما مساله اینجاست که معیریان این روزها لذت کسب درآمد را بر هر چیز دیگری ترجیح داده است!






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن