محبوبترینها
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1825967906
سیری در حیات امام زین العابدین(ع)
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: سیری در حیات امام زین العابدین(ع)
معرفی امامفرزندانزمامداران معاصررویدادهاى مهمداستانها:1. گذشت امام زین العابدین (ع) از امیر معزول مدینه 2. حسادت هشام بن عبدالملك از مقام معنوىِ امام زین العابدین (ع)كلمات شریفه نام: على.كنیه: ابوالحسن و ابومحمد.القاب: زین العابدین، سید الساجدین، سجّاد، زكىّ، امین و ذوالثفنات.به خاطر عبادت زیاد و سجدههاى طولانىِ امام زین العابدین (ع)، پینهاى در پیشانىاش بسته بود. از این رو، به وى «ذوالثفنات» لقب دادند.منصب: معصوم ششم و امام چهارم شیعیان.تاریخ ولادت: نیمه جمادى الثانى سال 38.در مورد تاریخ ولادت آن حضرت، اختلاف است. غیر از تاریخ مزبور، مورخان روز و ماه ولادت آن حضرت را، پنجم شعبان یا نیمه جمادى الاولى یا هفتم شعبان و یا نهم شعبان ذكر كردهاند. در مورد سال ولادت آن حضرت نیز برخى سال 37 و برخى سال 36 هجرى را ثبت كردهاند.امام زین العابدین (ع) دو سال پیش از شهادت امیر المؤمنین، على بن ابىطالب(ع) چشم به جهان گشود.محل تولد: مدینه مشرفه، در سرزمین حجاز (عربستان سعودى كنونى). برخى مورّخان گفتهاند كه محل تولد آن حضرت در كوفه بوده است؛ زیرا در آن هنگام، همه افراد خانواده امام على (ع) در كوفه به سر مىبردند.نسب پدرى: امام حسین بن على بن ابىطالب (ع).نام مادر: شهربانو، یا شاه زنان، دختر یزدگرد سوم، آخرین پادشاه از سلسله ساسانیان در ایران كه در زمان خلافت امام على (ع) (و به قولى در عصر خلافت عمر یا عثمان) به اسارت مسلمانان در آمده و با اختیار خویش، همسرىِ امامحسین (ع) را پذیرفت. این بانوى بزرگ در ایام نوزادى امام زین العابدین(ع) درگذشت.مدت امامت: از زمان شهادت پدر بزرگوارش امام حسین (ع)، در محرم سال 61 تا محرم سال 95 هجرى، به مدت 34 سال.تاریخ و سبب شهادت: دوازدهم (یا هیجدهم یا بیست و پنجم) محرم سال 95 (یا 94) هجرى، در سن 55 سالگى، به خاطر زهرى كه ولید بن عبدالملك به آن حضرت خورانید.محل دفن: قبرستان بقیع، در مدینه مشرفه، در جوار قبر عمویش، امام حسن مجتبى (ع).هم اكنون قبور مشرفه چهار امام معصوم(ع)، امام حسن مجتبى(ع)، امام زینالعابدین(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) در كنار هم مىباشد.همسران: فاطمه، دختر امام حسن مجتبى و چند ام ولد. فرزندانالف) پسران: 1. امام محمد باقر (ع). 2. زید شهید. 3. عبدالله باهر. 4. عمر أشرف. 5. حسین اكبر. 6. عبدالرحمن. 7. عبید الله. 8. سلیمان. 9. حسن. 10. حسین اصغر. 11. علىاصغر. 12. محمد اصغر.ب) دختران: 1. خدیجه. 2. فاطمه. 3. علیّه. 4. ام كلثوم.اصحاب: اسامى تعداد زیادى از مؤمنان، شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در زمره اصحاب و یاران امام زین العابدین (ع) آمده است كه در این جا به نام برخى از آنان اشاره مىگردد:1. جابربن عبدالله انصارى.2. عامر بن واثله كنانى.3. سعید بن مسیّب.4. سعید بن جهان كنانى.5. سعید بن جبیر.6. محمد بن جبیر.7. ابو خالد كابلى.8. قاسم بن عوف.9. اسماعیل بن عبدالله بن جعفر.10. ابراهیم بن محمد حنفیه.11. حسن بن محمد حنفیه.12. حبیب بن ابى ثابت.13. ابو حمزه ثمالى.14. فرات بن أحنف.15. جابر بن محمد بن ابى بكر.16. ایوب بن حسن.17. على بن رافع.18. ابو محمد قرشى.19. ضحاك بن مزاحم.20. طاوس بن كیسان.21. حمید بن موسى.22. أبان بن تغلب.23. سدیر بن حكیم.24. قیس بن رمانه.25. همامبن غالب (مشهور به فرزدق شاعر).26. عبدالله برقى.27. یحیى بن ام طویل. زمامداران معاصر1. امیر المؤمنین على بن ابىطالب (ع) (40-35 ق.).2. امام حسنمجتبى (ع) (41-40 ق.).3. معاویة بن ابى سفیان (60-35 ق.).4. یزید بن معاویة (64-60 ق.).5. معاویة بن یزید (64-64 ق.).6. عبدالله بن زبیر (73-64 ق.).7. مروان بن حكم (65-64 ق.).8. عبدالملك بن مروان (86-65 ق.).9. ولید بن عبدالملك (96-86 ق.).از میان زمامداران فوق، ردیفهاى اول و دوم از خاندان بنى هاشم، سوم، چهارم و پنجم از خاندان بنىامیه و از تیره ابوسفیان، ششم از آل زبیر و هفتم، هشتم و نهم از خاندان بنىامیه و از تیره حكم بن عاص هستند. از میان آنان امام على بن ابىطالب(ع) دادگرترین و شایستهترین فردى بود كه پس از پیامبر اكرم (ص) به زمامدارى مردم رسید. زمامدارىِ كوتاه مدت وى الگو و سرمشق همه حكومتهاى صالحى است كه پس از او پدید آمده و یا در آینده محقق مىگردند. رویدادهاى مهم1. وفات شهربانو، مادر امام زین العابدین (ع) به هنگام تولد آن حضرت، در سال 38 هجرى.2. شهادت امام على (ع) در دو سالگى و شهادت امام حسن مجتبى (ع) در سیزده سالگىِ امام زین العابدین (ع).3. همراهىِ امام زین العابدین (ع) با پدرش، امام حسین (ع)، در عدم بیعت با یزیدبن معاویه و حركت اعتراضآمیز از مدینه به مكه، در رجب سال 60 هجرى.4. همراهىِ امام سجاد (ع) با كاروان حسینى در حركت از مكه به كربلا، درذىحجه سال 60 هجرى.5. حضور امام زین العابدین در نهضت خونین كربلا، در سن 23 سالگى.6. ابتلاى امام زین العابدین (ع) به بیمارىِ شدید، در روز عاشورا، و عدم توانایىِ جهاد در راه خدا.7. تحمل مصیبت شهادت امام حسین (ع) و یاران و اصحاب آن حضرت، از سوى امام زین العابدین(ع) در روز عاشورا.8. جنایتهاى لشكریان یزید در جدا كردن سرها از بدن شهدا و بر نیزه كردن آنها، اسب دوانى بر بدنهاى شهدا و غارت و آتش زدن خیمهها پس از شهادت امامحسین (ع)، در عصر عاشورا.9. آغاز اسارت امام زین العابدین (ع) و سایر بازماندگان قافله حسینى به دست لشكریان عمر بن سعد از عصر روز عاشورا.10. تحمل سختىها و مشقتهاى امام زین العابدین(ع) و دیگر بازماندگان در اسارت، كوفه و شام.11. خطبه خواندن امام سجاد(ع) براى اهالى كوفه، در حالى كه در غل و زنجیر و اسارت دشمنان بود.12. خطبه خواندن امام سجاد(ع)، در مجلس بزرگ مسجد اموىِ شام، در حضور یزید و تأثیر شگفت آن بر شامیان.13. بازگشت امام زین العابدین(ع) به همراه سایر بازماندگان نهضت كربلا از اسارت كوفه و شام به مدینة الرسول(ص).14. حزن شدید و گریههاى طولانىِ امام سجاد(ع) در مصیبت شهادت امام حسین(ع) و اهل بیت آن حضرت.15. قیام مردم مدینه بر ضد یزید بن معاویه و اخراج بنى امیه از این شهر و وقوع نبردى خونین در این واقعه (معروف به واقعه حره)، در سال 63 هجرى.16. شكست مقاومت اهالىِ مدینه در برابر لشكریان شام، و كشتار فجیع سپاهیان یزید به سركردگىِ مسلم بن عقبه، در مدینه، و محفوظ و مصون ماندن امام زینالعابدین(ع) و خانواده او از این كشتار.17. قیام عبدالله بن زبیر در مكه بر ضد بنى امیه و تصرف حجاز (مكه و مدینه) و برخى از سرزمینهاى اسلامى، در سال 64 هجرى.18. فشار و سختگیرىِ آل زبیر بر خاندان امیرالمؤمنین و اهل بیت(ع).19. قیام مختار بن ابى عبیده ثقفى، در كوفه، بر ضد بنى امیه براى خونخواهى از قاتلان امام حسین (ع).20. مجازات قاتلان امام حسین (ع) توسط مختار بن ابى عبیده و شادمانىِ امام زینالعابدین (ع) و سایر اهل بیت(ع) از كردار مختار.21. شهادت امام زین العابدین (ع)، در دوازدهم (یا 18 و یا 25) محرم سال 95 هجرى، به وسیله زهرى كه ولید بن عبدالملك به آن حضرت خورانیده بود.22. به خاك سپردن بدن مطهر امام زین العابدین (ع)، در قبرستان بقیع، در جوار قبر عمویش، حضرت امام حسن مجتبى (ع)، زیر قبه مقبره عباس بن عبدالمطلب. داستانها1. گذشت امام زین العابدین (ع) از امیر معزول مدینههشام بن اسماعیل مخزومى، كه از نوادگان ولید بن مغیره بود، در زمان خلافت عبدالملك بن مروان، به امارت مدینه رسید. او گرچه اهل علم و روایت بود، اما از منطق و دادگرى بهره چندانى نداشت. به همین دلیل، در زمان امارت خود، با خاندان امیرالمؤمنین على (ع) به ویژه امام زینالعابدین (ع) رفتارهاى ناپسند و ظالمانهاى داشت و با اندك بهانهاى به اذیّت و آزار آن حضرت مىپرداخت.پس از هلاكت عبدالملك، فرزندش ولید به خلافت رسید. پس از چندى هشام ابن اسماعیل مورد خشم خلیفه قرار گرفت و از امارت مدینه عزل شد. به دستور امیر جدید، هشام را بازداشت كرده و در جلوى خانه مروان بن حكم در معرض دید اهالى مدینه قرار دادند تا هر كس از وى شكایتى دارد، آن را اقامه كند و حق خویش را بستاند. هشام، كه در توقیف مأموران امیر بود، مرتباً مىگفت: من از كسى واهمهاى ندارم جز على بن حسین (ع) كه به وى آزارهاى زیادى رساندهام.اما در همان ایام، امام زینالعابدین (ع) فرزندان و اطرافیان خویش را گرد آورده و به آنان سفارش كرد كه از هشام شكایتى نكنند. اطرافیان امام (ع) عرض كردند: ما منتظر چنین روزى بودیم كه انتقام ستمكارىهاى او را بستانیم، آیا ما را امر مىنمایى تا در مورد دشمن شما و اهل بیت(ع) كوتاه بیاییم؟ امام (ع) فرمود: حتى به یك كلمه هم در صدد انتقام نباشید، وى را به خدا واگذار كنید.روزى امام (ع) به هنگام عبور از جلوى توقیفگاه هشام، از وى تفقّد و دلجویى كرد. هشام كه بزرگوارى و كرامت نفس امام (ع) را ملاحظه كرد، گفت: اَللَّهُ اَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسالَتَهُ؛ (1) یعنى خداوند متعال داناتر است كه رسالتش را در كجا (چه خاندانى) قرار دهد.همچنین در روایتى آمده است كه امام زین العابدین (ع) براى هشام پیغام فرستاد كه ببین از مال دنیا چیزى دارى كه خود را رهایى بخشى و از بند رها سازى؟ در پیش ما چیزى نیست كه تو را كفایت كند؛ اما از ما مطمئن باش كه آسیب و آزارى به تو نمىرسد. هشام كه از بزرگوارى و عفو امام(ع) متحیر و مبهوت شده بود، گفت: اَللَّهُ اَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسالَتَهُ.آرى، امام زین العابدین (ع) با این سیره و رفتار خود به همگان آموخت كه زمین خوردگان را زمین زدن روا نیست. مردانگى و غیرت در این است كه در برابر ستمكاران، در هنگام اعمال ناشایستشان ایستادگى شود. (2)2. حسادت هشام بن عبدالملك از مقام معنوىِ امام زین العابدین (ع)هشام بن عبدالملك دهمین خلیفه از سلسله بنىامیه و هفتمین خلیفه از تبار مروانیان بود كه به مدت بیست سال بر جامعه اسلامى حكومت راند. او پیش از زمامدارىِ خویش، در عصر خلافت پدرش، عبدالملك یا برادرش، ولید بن عبدالملك، سالى به حج رفت. در آن سال، زایران خانه خدا بسیار زیاد بودند و كثرت جمعیت، انجام مراسم و آداب زیارت خانه خدا را دشوار مىساخت.هشام در حال طواف خانه خدا به حجرالاسود رسید و چون خواست استلام كند (دست بر آن بكشد) به دلیل ازدحام زیاد، این امر ممكن نشد. به ناچار منبرى براى او در مسجد الحرام نصب كردند و هشام بر روى آن نشست. شامیانى كه به همراه وى به حج آمده بودند نیز در كنارش ایستاده و نظارهگر مردم بودند.در آن هنگام، امام زینالعابدین (ع) كه داراى صورتى زیبا و بوى خوش بود و محل سجده در پیشانىاش پینه بسته بود، با وقار تمام وارد مسجدالحرام شد و طواف خانه خدا را آغاز كرد و همین كه به حجرالاسود رسید، مردم به احترام آن حضرت، راه را باز كرده و با ملاحظه هیبت و جلالت وى از كنار حجرالاسود دور شدند تا آن حضرت به راحتى استلام كند و اعمالش را به خوبى انجام دهد.مشاهده این وضعیت براى هشام، كه خود را بالاتر و والاتر از همه مىدانست، گران آمد و موجب خشم وى گردید؛ اما خشم خود را اظهار نكرد تا این كه یكى از شامیانى كه در كنارش بود، از او پرسید: این شخص كیست كه مردم براى وى احترام ویژهاى قائلند و او را بر خود مقدم مىشمارند؟ هشام براى این كه شامیان، آن حضرت را نشناسند، خود را به نادانى زد و گفت: او را نمىشناسم.ابو فراس فرزدق، شاعر اهل بیت (ع)، كه در آن جا حاضر بود، گفت: اگر شما وى را نمىشناسید، من او را مىشناسم و به شما معرفى مىكنم. شامیان گفتند: اى ابوفراس! وى را به ما بشناسان.فرزدق آن حضرت را در قالب قصیدهاى توصیف و معرفى كرد كه در مطلع آن آمده است:هذا ابْنُ خَیْرُ عِبادِ اللَّهِ كُلِّهِمْهذا التَّقیُ النَّقیُ الطَّاهِرُ الْعَلَمُچون هشام این ابیات را از فرزدق شنید، به خشم آمد و دستور داد جایزههاى وى را قطع كنند و او را در مكانى میان مكه و مدینه، مشهور به عسفان زندانى كنند.فرزدق مدتى در زندان خلیفه بود و سپس آزاد شد. امام زینالعابدین (ع) دوازده هزار درهم براى وى فرستاد و عذرخواهى نمود كه اگر بیشتر نزد ما بود، زیادتر از آن، تو را صله مىدادیم. فرزدق از گرفتن آن درهمها خوددارى كرد و گفت: هدف من از سرودن این ابیات، چیزى غیر از رضاى الهى نبود. من خواستم خدا و رسولش را خشنود كنم. امام (ع) وى را دعا فرمود و از وى خواست كه آن مال را بپذیرد. فرزدق پس از اصرار امام (ع) آن را پذیرفت و بركت زندگى خویش قرار داد.(3) كلمات شریفه1. قالَ السجّادُ (ع): اِنَّ اَحَبَّكُمْ اِلىَ اللَّهِ اَحْسَنُكُم عَمَلاً، وَاِنَّ اَعْظَمَكُمْ عِنْدَاللَّهِ عَمَلاً اَعْظَمَكُمْ فیما عِنْدَ اللَّهِ رَغْبَةً.(4)محبوبترین شما نزد خداوندمتعال، نیكوكارترین شما است و عظیم كارترین شما نزد خداوند متعال، راغبترین شما به عبادات الهى است.2. قالَ (ع): هَلَكَ مَنْ لَیْسَ لَهُ حَكیمٌ یُرْشِدُهُ وَذَلَّ مَنْ لَیْسَ سَفیهٌ یَعْضُدُهُ.(5)در هلاكت است كسى كه دانشمندى وى را ارشاد ننماید و خوار است كسى كه سفیهى وى را هم بازو نشود و كمك ننماید.3. قالَ (ع): اِتَّقُوا الْكِذْبَ الصَّغیرَ مِنْهُ وَالْكَبیرَ فى كُلِّ جِدٍّ وَهَزْلٍ. فَاِنَّ الرَّجُلَ اِذا كَذِبَ فِى الصَّغیر اِجْتَرَأ عَلَى الْكَبیر.(6)از دروغ، چه كوچك باشد، چه بزرگ و چه جدى باشد و چه شوخى، بپرهیزید؛ زیرا كسى كه دروغ كوچك بگوید، جرأت بر گفتن دروغ بزرگ نیز پیدا خواهد كرد.4. قالَ (ع): ما مِنْ شَیءٍ اَحَبَّ اِلَى اللّهِ بَعْدَ مَعْرِفَتِهِ مِنْ عِفَّةِ بَطْنٍ وَفَرْجٍ.(7)نزد پروردگار منان هیچ چیز پس از خداشناسى دوست داشتنىتر از عفت شكم و فرج (حلال خورى و پاكدامنى) نیست.5. قالَ (ع): طَلَبُ الْحَوائجِ اِلَى النَّاسِ مَذِلَّةٌ لِلْحَیاةِ وَمُذْهِبَةٌ لِلْحَیاءِ وَاِسْتِخْفافٌ بِالْوَقارِ وَهُوَ الفَقْرُ الْحاضِرِ.(8)درخواست حوایج و نیازمندىها از مردم، موجب خوارىِ زندگى، از بین رفتن حیا و كاستن متانت است و آن، فقر حاضر است.1 . انعام (6) آیه 124.2 . مناقب آل أبىطالب، ج3، ص 301.3 . همان، ج3، ص 306.4 . بحار الأنوار، ج 104، ص 73، باب 1، ح 25.5 . همان، ج 78، ص 158، باب 21، ح 19.6 . همان، ص 136، باب 21، ح3.7 . همان، ص 141، باب 21، ح 3.8 . همان، ص 136، باب 21، ح 3.برگرفته شده از كتاب خاندان عصمت علیهم السلام - تالیف سید تقى واردى
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 504]
صفحات پیشنهادی
سیری در حیات امام زین العابدین(ع)
سیری در حیات امام زین العابدین(ع). سیری در حیات امام زین العابدین(ع) معرفی امامفرزندانزمامداران معاصررویدادهاى مهمداستانها:1. گذشت امام زین العابدین (ع) از امیر معزول ...
سیری در حیات امام زین العابدین(ع). سیری در حیات امام زین العابدین(ع) معرفی امامفرزندانزمامداران معاصررویدادهاى مهمداستانها:1. گذشت امام زین العابدین (ع) از امیر معزول ...
حمايت از محرومان در سيره معصومين (عليهم السلام)
(2)اميرمؤمنان (ع) فقر و تنگدستي را بدتر از مردن دانسته و مي فرمايد:«الفقر الموت الأکبر» ..... امام زين العابدين (ع) پيک محبت بود و در راه، هر جا بي کسي را مي ديد، يا فقير و مستمندي را مشاهده ... سيري در سيره ي ائمه، شهيد مطهري، ص 112، با دخل و تصرف.
(2)اميرمؤمنان (ع) فقر و تنگدستي را بدتر از مردن دانسته و مي فرمايد:«الفقر الموت الأکبر» ..... امام زين العابدين (ع) پيک محبت بود و در راه، هر جا بي کسي را مي ديد، يا فقير و مستمندي را مشاهده ... سيري در سيره ي ائمه، شهيد مطهري، ص 112، با دخل و تصرف.
انسان شناسی در صحیفه سجادیه
امام زین العابدین(ع) در این دعای شریف هم به مراتب مردم دوستی و هم به شیوههای ..... ایمان به معاد و رستاخیز: در انسان شناسی دینی، زندگی آدمی محدود به دنیا و حیات مادی ..... انصاریان.10- مطهری، مرتضی، (1376)، سیری در سیره ائمه اطهار، تهران: انتشارات صدرا.
امام زین العابدین(ع) در این دعای شریف هم به مراتب مردم دوستی و هم به شیوههای ..... ایمان به معاد و رستاخیز: در انسان شناسی دینی، زندگی آدمی محدود به دنیا و حیات مادی ..... انصاریان.10- مطهری، مرتضی، (1376)، سیری در سیره ائمه اطهار، تهران: انتشارات صدرا.
امام مجتبي(ع) در آينه مكتوب
15 سپتامبر 2008 – 14- سيره معصومان(ع): امام حسن، امام حسين، امام زين العابدين عليهم ... مولف طي تحقيقات فراوان، اولين نوشتار مكتوب از حيات امام حسن(ع) را كتاب ... رقعي(شميز)سيري كوتاه در زندگي پيامبر اكرم(ص)، امام علي و امام حسن و امام حسين(ع) است.
15 سپتامبر 2008 – 14- سيره معصومان(ع): امام حسن، امام حسين، امام زين العابدين عليهم ... مولف طي تحقيقات فراوان، اولين نوشتار مكتوب از حيات امام حسن(ع) را كتاب ... رقعي(شميز)سيري كوتاه در زندگي پيامبر اكرم(ص)، امام علي و امام حسن و امام حسين(ع) است.
کتاب شناسی امام کاظم(علیه السلام)
28-الصحیفه الکاظمیه: ادعیه الامام ابی ابراهیم موسی بن جعفر(ع» سید محمد .... حسینی رشتی (م1259 ق)، شارح خطبه: زینالعابدین خانکرمانی (م 1360 ق) (نسخه .... سیری در زندگانی امام هفتم سید عبدالرسول حجازی، تهران، کانون انتشار،351، رقعی،316 ص.
28-الصحیفه الکاظمیه: ادعیه الامام ابی ابراهیم موسی بن جعفر(ع» سید محمد .... حسینی رشتی (م1259 ق)، شارح خطبه: زینالعابدین خانکرمانی (م 1360 ق) (نسخه .... سیری در زندگانی امام هفتم سید عبدالرسول حجازی، تهران، کانون انتشار،351، رقعی،316 ص.
خدا خبرهای خوش را به آدمهای بد می رساند؟
گفته اند: - هر که امیدش را از مردم قطع کند و در همه امورش از خدا یاری بخواهد؛ خداوند نمی گذارد در کاری بماند- امام چهارم: زین العابدین(ع). * پیش خدا، آدم نادانی که چیزی از دین و ...
گفته اند: - هر که امیدش را از مردم قطع کند و در همه امورش از خدا یاری بخواهد؛ خداوند نمی گذارد در کاری بماند- امام چهارم: زین العابدین(ع). * پیش خدا، آدم نادانی که چیزی از دین و ...
سیره معصومین(ع) از منظر شهید مطهری
کتاب - کتاب «سیری در سیره معصومین علیهمالسلام» خلاصهای از کتابهای سیری ... (علیه السلام)»، «صلح امام حسن (علیه السلام)»، «سخنی درباره امام زین العابدین (علیه ...
کتاب - کتاب «سیری در سیره معصومین علیهمالسلام» خلاصهای از کتابهای سیری ... (علیه السلام)»، «صلح امام حسن (علیه السلام)»، «سخنی درباره امام زین العابدین (علیه ...
فقر و فقرزدایی از دیدگاه امام علی علیه السلام
سيري در زندگاني و سخنان امام عليه السلام نشان مىدهد كه، دنياى بشريت پيش از آنكه در ... بوده است كه حيات مطلوب خود را در تورم خود طبيعى بوسيله مواد اقتصادى و ثروت و .... و اين كه امام زين العابدين )ع( فرد اخير در دعاى خود را سزاوار نرسيدن به احسان از ...
سيري در زندگاني و سخنان امام عليه السلام نشان مىدهد كه، دنياى بشريت پيش از آنكه در ... بوده است كه حيات مطلوب خود را در تورم خود طبيعى بوسيله مواد اقتصادى و ثروت و .... و اين كه امام زين العابدين )ع( فرد اخير در دعاى خود را سزاوار نرسيدن به احسان از ...
عصر بلاهاي طبيعي
امام زين العابدين (ع)در اين باره مي فرمايد :«هر گاه نجف شما را سيل وباران پرکرد. .... (52) خشک سالي از ديگر بلاياي طبيعي که حيات انساني ،جانوري وگياهي را تهديد مي .... ،به گفته پژوهشگران ،غير مسيحي و بسيار باستاني است (سيري در اساطيريونان .
امام زين العابدين (ع)در اين باره مي فرمايد :«هر گاه نجف شما را سيل وباران پرکرد. .... (52) خشک سالي از ديگر بلاياي طبيعي که حيات انساني ،جانوري وگياهي را تهديد مي .... ،به گفته پژوهشگران ،غير مسيحي و بسيار باستاني است (سيري در اساطيريونان .
مدرسه مهدوي (2)
براي نمونه، امام زين العابدين (ع)مي فرمايد : من ثبت علي موالاتنا (ولايتنا)في غيبة قائمنا .... و فقط مخصوص قشري خاص نيست، بلکه در حيات کل بشر تأثيرگذار است. ..... و تربيت ». www.mesbahyazdi.org 25-مرتضي مطهري، سيري در سيرة ائمه اطهار، ...
براي نمونه، امام زين العابدين (ع)مي فرمايد : من ثبت علي موالاتنا (ولايتنا)في غيبة قائمنا .... و فقط مخصوص قشري خاص نيست، بلکه در حيات کل بشر تأثيرگذار است. ..... و تربيت ». www.mesbahyazdi.org 25-مرتضي مطهري، سيري در سيرة ائمه اطهار، ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها