تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820635415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي «نهي از تعيين وقت ظهور امام زمان(عج)» به روايت وبلاگستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: بررسي «نهي از تعيين وقت ظهور امام زمان(عج)» به روايت وبلاگستان
گروه وبلاگ و IT: بلاگر «ظهور» با استناد به روايات معصومين‏(ع) به بررسي موضوع نهي از تعيين وقت ظهور حضرت مهدي(ع) پرداخته‌ است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، اين وبلاگ كه در سرويس‌دهنده بلاگفا به‌روز مي‌شود براي آشنايي بيشتر كاربران با ظهور امام زمان(عج) با استناد به روايات معصومين‏(ع) به بررسي نهي از تعيين وقت ظهور امام زمان(عج) پرداخته و در اين باره مي‌نويسد: «تعيين وقت براي ظهور جايز نيست و براساس روايات معصومين‏(ع) ما وظيفه داريم كساني را كه به تعيين وقت براي ظهور مي‏پردازند، تكذيب كنيم. امام صادق‏(ع) در روايتي خطاب به محمدبن مسلم مي‏فرمايد: اي محمد! هر كس براي تو خبري از ما درباره تعيين وقت ظهور نقل كرد در تكذيب او درنگ نكن؛ زيرا ما اهل بيت براي هيچ‏كس وقت ظهور را تعيين نكرده‏ايم.»

بلاگر به حديث ديگري از امام صادق كه خطاب به مهزم بوده اشاره‌ مي‌كند كه فرموده است: «اي مهزم! آنان كه براي اين امر تعيين وقت مي‏كنند دروغ مي‏گويند و آنها كه در اين امر شتاب مي‏كنند نابود مي‏شوند و كساني كه تسليم مي‏شوند نجات مي‏يابند.»

وي ادامه مي‌دهد: «همچنين در توقيعي كه از ناحيه مقدسه صاحب‏الزمان‏(ع) در پاسخ به پرسش‏هاي «اسحاق بن يعقوب» وارد شده، چنين مي‏خوانيم: اما آشكار شدن فرج، به اراده خداوند است و آنان كه براي ظهور وقت تعيين مي‏كنند دروغ مي‏گويند.»

بلاگر تصريح مي‌كند: «توجه به روايات يادشده به‏خوبي اين نكته را روشن مي‌كند كه ما، نه تنها حق نداريم به استناد برخي رويدادهاي اجتماعي و يا حوادث طبيعي به پيش‏بيني زمان ظهور و تعيين وقت براي آن بپردازيم؛ بلكه بر ما لازم است ادعاي كساني را كه مدعي دانستن زمان ظهورند تكذيب كنيم و جلوي نشر اين‏گونه ادعاها را بگيريم.»

نويسنده ادامه مي‌دهد: « اگر هر از چندي زماني براي ظهور تعيين شود و ظهور به وقوع نپيوندد سبب مي‌شود مردم رفته رفته نااميد ‏شوند و اعتقاد خود را نسبت به اصل انديشه مهدويت و ظهور منجي از دست بدهند، بنابراين بايد بسيار مواظب بود و اجازه نداد كه «انتظار فرج» به عنوان ارزشمندترين سرمايه اعتقادي شيعه در عصر غيبت، بازيچه دست جاهلان يا شهرت ‏طلبان شود.»

بلاگر در پايان تأكيد مي‌كند: «اگر چه ما از تعيين زمان براي ظهور نهي شده‏ايم اما اين بدان معنا نيست كه با موضوع ظهور به عنوان واقعه‏اي دور از دسترس كه در آينده‏اي دور و نامعلوم به وقوع مي‏پيوندد برخورد كنيم، بلكه بايد همواره خود را در چند قدمي ظهور ببينيم و اميدوار باشيم كه در زمان حيات خود، ظهور حضرت حجت‏(ع) را درك كنيم.»

وبلاگ «ظهور» را اينجا ببينيد!
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن