تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817126816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جلسه علني ديروز استيضاح وزير جهادكشاورزي به هيات رئيسه مجلس ارائه شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در جلسه علني ديروز استيضاح وزير جهادكشاورزي به هيات رئيسه مجلس ارائه شد
بخش خبري : طرح استيضاح محمدرضا اسكندري وزير جهادكشاورزي با 46 امضا ديروز به هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي ارائه شد. حجت الاسلام ابوترابي فرد نايب رئيس اول مجلس كه در ساعات پاياني جلسه علني ديروز رياست جلسه را برعهده داشت گفت : طرح استيضاح وزير جهادكشاورزي در جلسه علني روز يكشنبه اعلام وصول خواهد شد. بدين ترتيب جلسه استيضاح وزير جهادكشاورزي در جلسه علني روز 21 آبان برگزار مي شود .
نحوه ارائه طرح استيضاح وزير جهادكشاورزي
سه تن از نمايندگان مجلس در تذكري به هيات رئيسه اعلام كردند كه چرا استيضاح وزير جهادكشاورزي كه زودتر از طرح استيضاح وزير كشور به هيات رئيسه ارائه شده بود را اعلام وصول نمي كنيد
قاضي پور نماينده اروميه با استناد به آيين نامه داخلي مجلس خطاب به نايب رئيس اول مجلس گفت : استيضاح وزير جهادكشاورزي با 46 امضا زودتر از استيضاح وزير كشور به هيات رئيسه ارائه شده اما تاكنون اعلام وصول نشده است .
حجت الاسلام ابوترابي فرد در پاسخ گفت : علت تاخير در اعلام وصول اينست كه اين طرح هنوز رسما به ما تحويل نشده است .
حسن نوروزي نماينده رباط كريم نيز در تذكر خود گفت : طرح استيضاح وزير جهادكشاورزي مقدم بر استيضاح كردان است لذا هيات رئيسه بايد زودتر آنرا اعلام وصول كند.
ابوترابي فرد در توضيح علت عدم اعلام وصول طرح استيضاح اسكندري خطاب به نماينده رباط كريم گفت : با ثبات قطعيت خواست نمايندگان بر طرح استيضاح آنرا اعلام وصول مي كنيم .
حجت الاسلام قدرت الله عليخاني نماينده قزوين نيز در انتقاد به تاخير هيات رئيسه با طرح اين سئوال كه چرا استيضاح وزير جهادكشاورزي اعلام وصول نمي شود گفت : بخاطر خسارت وارد شده به كشاورزان وزير جهادكشاورزي بايد پاسخگو باشد.
حجت الاسلام ابوترابي فرد در پاسخ به تذكرات استيضاح كنندگان گفت : هيات رئيسه طرح استيضاح وزير جهادكشاورزي را دريافت شده تلقي مي كند و در جلسه علني آينده (يكشنبه 12 آبان ) آنرا اعلام وصول خواهد كرد . خاطرنشان مي شود مجلس شوراي اسلامي هم اكنون استيضاح علي كردان وزير كشور را در دستور كار دارد كه جلسه استيضاح سه شنبه هفته آينده برگزار مي شود.
مصوبات مجلس
نمايندگان مجلس به كليات لايحه اي راي مثبت دادند كه در صورت تصويب نهايي آن تخلف از كدهاي حفاظت جرايم انضباطي و اعمال خلاف شرع و اخلاق عمومي محسوب مي شود.
در صورت تصويب نهايي اين لايحه تخلف از كدهاي حفاظت آزمودني انساني از پژوهش هاي علوم پزشكي جز تخلفات انتظامي و جرايم شامل تخلفات انضباطي و اعمال خلاف شرع و اخلاق عمومي محسوب خواهد شد.
نظر به اهميت رعايت موازين و اصول اخلاقي مرتبط با امر تحقيق و پژوهش و تبعات ناشي از تخلف از اصول مذكور و با عنايت به اين كه رفع مشكلات اخلاقي مرتبط با تخلفات پژوهشي مستلزم رسيدگي توسط مراجع ذيربط با آيين نامه انتظامي اعضاي هيئت علمي مي باشد و اين امر در خصوص تخلف از كدهاي حفاظت آزمودني انساني در پژوهش هاي علوم انساني در قوانين موضوعه پيش بيني نگرديده است لذا به منظور رفع خلاهاي قانوني اين لايحه تقديم مجلس شده است .
كليات لايحه چگونگي اعتراض كاركنان مشمول قوانين استخدامي نيروهاي مسلح نسبت به آرا صادره از هيئت هاي رسيدگي به تخلفات انضباطي تصويب شد.
در جلسه علني ديروز مجلس كليات اين لايحه به تصويب رسيد و براين اساس كاركنان مشمول قوانين و مقررات استخدامي نيروهاي مسلح مي توانند حداكثر يك ماه بعد از ابلاغ راي به شخص ذي نفع نسبت به آرا قابل اجرا هر يك از هيئت هاي مذكور و قانون ارتش قانون استخدامي سپاه پاسداران و قانون استخدامي نيروهاي انتظامي به محاكم صالحه شكايت كنند و در غير اين صورت راي صادره قطعي و قابل رسيدگي در اين محاكم نخواهد بود.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همچنين كليات لايحه اي را به تصويب رساندند كه در صورت تصويب نهايي آن به منظور تقدير از خدمات شايسته متخصصان سپاه پاسداران كاركناني كه حداقل 25 سال سابقه داشته باشند ارتقا حقوقي پيدا مي كنند .
در اين جلسه كليات لايحه اي به تصويب نمايندگان رسيد كه براساس آن كاركنان ارتش و وزارت دفاع كاركنان زبده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در صورتي كه حداقل 25 سال تمام سابقه داشته باشند براي يك بار و به ميزان حداكثر يك ارتقاي حقوقي تشويقي اعطا مي شود و ارتقا مزبور صرفا در محاسبه حقوق در طول خدمت موثر بوده و پس از خاتمه خدمت حذف مي شود.
اين ارتقا در كاركنان سپاه به نسبت يك درصد آمار كاركنان انجام خواهد شد.
مجلس همچنين به كليات لايحه اي راي مثبت دادند كه در صورت تصويب نهائي آن صندوق بيمه روستائيان و عشاير در فهرست نهادها و موسسات عمومي غيردولتي قرار مي گيرد.
در صورت تصويب نهائي اين لايحه صندوق بيمه روستائيان و عشاير به فهرست نهادها و موسسات عمومي غيردولتي موضوع قانون فهرست نهادها و موسسات عمومي غيردولتي مصوب 1373 الحاق مي شود .
با توجه به اينكه صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير يك موسسه دولتي بوده و امكان هيچگونه فعاليت اقتصادي به نفع مشمولين خود را ندارد و از طرفي منابع نقدي آن نيز در حساب هاي بانكي مشمول دريافت سود نمي شود لذا به منظور فراهم نمودن زمينه فعاليت اقتصادي براي اين صندوق به نفع مشمولين خود اين لايحه تقديم مجلس شده است .
نمايندگان مجلس در مصوبه ديگري به دولت اجازه دادند تا به عضويت اتحاديه جهاني بهره برداران هسته اي درآيد.
براساس ماده واحده اين لايحه به دولت اجازه داده شد در اتحاديه جهاني بهره برداران هسته اي عضويت يابد و نسبت به پرداخت حق عضويت مربوط و يا كمك اقدام كند.
لايحه عضويت ايران در گروه مطالعات بين المللي مس و بنياد اروپايي مديريت كيفيت اتحاديه بين المللي تائيد صلاحيت آزمايشگاهي و مجمع بين المللي تائيد صلاحيت از ديگر لوايحي بود كه در جلسه علني امروز مطرح و به تصويب مجلس رسيد.
با تصويب اين لوايح ايران بايد نسبت به پرداخت حق عضويت مربوط در اين مجامع و اتحاديه ها اقدام كند.
نمايندگان مجلس همچنين به دولت اجازه دادند تا به عضويت مجمع كشورهاي صادركننده گاز درآيد.
مجمع كشورهاي صادركننده گاز يك مجمع جديدالاحداث است كه با حضور 3 كشور روسيه ايران و قطر و به ابتكار جمهوري اسلامي ايران شكل گرفته است .
نمايندگان همچنين به دولت اجازه دادند كه در اتحاديه بين المللي گاز عضويت يابد.
هم اكنون 67 كشور جهان در اتحاديه بين المللي گاز عضويت دارند و به گفته مخبر كميسيون انرژي مجلس ايران از سال 1345 به عضويت اين اتحاديه درآمده است و در سال 62 مجلس اجازه استمرار عضويت در اين اتحاديه را به دولت داده است .
براساس ماده واحده اين لايحه به دولت اجازه داده مي شود تا ضمن عضويت در اين سازمان بين المللي نسبت به پرداخت حق عضويت مربوط و يا كمك اقدام كند.
تعيين و تغيير دستگاه اجراي طرف عضويت نيز برعهده دولت است .
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه به دولت اجازه دادند تا در 5 انجمن سازمان و مجمع بين المللي عضويت يابد و حق عضويت مربوط به آن را پرداخت كند.
نمايندگان در جلسه علني ديروز ضمن بررسي لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در مجمع بين المللي انرژي آنرا به تصويب رساندند.
تمامي كشورهاي توليدكننده و مصرف كننده در مجمع بين المللي انرژي عضويت دارند.
نمايندگان مجلس همچنين به بررسي لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در انجمن بين المللي آب پرداختند و اين لايحه را نيز به تصويب رساندند.
لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در سازمان منطقه اي درياي پاك ديگر لايحه اي بود كه در جلسه علني ديروز مجلس بررسي و مورد تصويب قرار گرفت .
سازمان منطقه اي درياي پاك براي همكاري كشورها در خصوص حفظ درياها و رودخانه ها از آلودگي هاي نفتي تشكيل شده است .
نمايندگان مجلس همچنين به بررسي گزارش كميسيون انرژي مجلس در مورد لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در شوراي برق كشورهاي مستقل مشترك المنافع پرداختند و آن را به تصويب رساندند.
لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در طرح همكاري نظارت بر امور دارويي ديگر لايحه اي بود كه در جلسه علني ديروز به تصويب نمايندگان مجلس رسيد.
اظهارات رئيس مجلس
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد : آمريكا نبايد تصور كند كه تجاوزاتش به كشورهاي اسلامي از جمله پاكستان و سوريه يك بازيگوشي بي هزينه است و بايد مراقب باشد پيكر و جسم خود را روي مين هاي مقاومت و شهادت طلبان نيندازد.
علي لاريجاني تصريح كرد : حملات اخير به سوريه يك ماجراجويي جديد در منطقه است كه عواقب آن در هدايت آمريكا نخواهد بود.
وي ادامه داد : البته علاج اين تجاوزات نيز در تذكر سياسي و شكايات ديپلماتيك نيست بلكه سبك و سياق آمريكا در تجاوز به كشورها با پاسخ محكم و غيرقابل تصور قابل پاسخگويي است يعني همان سيره شهيدفهميده و حزب الله در جريان جنگ 33 روزه كه سيلي محكمي به گوش رژيم صهيونيستي زد.
وي نقطه ضعف رژيم صهيونيستي را نداشتن نيروي مجاهد شهادت طلب دانست و افزود : قدرت نظامي در ادوات نظامي پيشرفته نيست بلكه در مقاومت مبتني بر اراده اي قوي است .
لاريجاني يادآور شد : آمريكا چندين بار به بهانه مبارزه با تروريسم به كشور اسلامي پاكستان حمله كرده و ده ها تن از مردم اين كشور را به خاك و خون كشيد و اينك هم اين اقدام را در مورد كشور اسلامي سوريه تكرار كرده است .
در حاشيه مجلس
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس كه اخيرا به همراه دو نماينده ديگر در اجلاس صندوق بين المللي پول در واشنگتن شركت كرده بود ديروز در جلسه اي غيرعلني درباره موضوع مطرح شده مبني بر مذاكره با نماينده آمريكايي به نمايندگان مجلس گزارش ارائه كرد. مصباحي مقدم در سخنان خود مطالب مطرح شده درباره مذاكرات نمايندگان مجلس ايران با مجلس آمريكا را رد كرد و ديدار با يك نماينده مجلس آمريكا را اتفاقي و غيررسمي خواند.
نماينده ملاير در جلسه علني ديروز نسبت به بازديد برخي نمايندگان از كنگره آمريكا در سفر به اين كشور اعتراض كرد. حسن وفايي اظهار داشت : مگر كنگره آمريكا موزه است كه برخي آقايان از آن بازديد كرده اند و اين افراد بايد بدانند كه مملكت صاحب دارد و رهبر انقلاب خط مشي و سياست هاي نظام را تعيين مي كنند و كساني كه مرشد هستند خودشان بايد مسائل را رعايت كنند تا ما هم تصميمات آقايان را قابل قبول بدانيم .
احمدرضا دستغيب عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت : فضاي كلي مجلس موافق استيضاح كردان است . نماينده شيراز به جلسه استيضاح كنندگان وزير كشور اشاره كرد و افزود : در اين جلسه گزارشاتي از حمايت نمايندگان براي انجام استيضاح كردان مطرح شد و ارزيابي كلي از گزارش اين بود كه تعداد زيادي از نمايندگان به استيضاح راي مي خواهند داد البته هنوز اين فرصت براي وزير كشور باقي است تا خود شخصا تصميم گرفته و استعفا دهد زيرا نكته اي كه در اين جلسه بر آن تاكيد شد اين بود كه استيضاح آخرين ابزار است و راههاي ديگر نيز وجود دارد.
سليمان جعفرزاده رئيس كميسيون اجتماعي مجلس از پيگيري استيضاح وزير ارتباطات پس از انجام استيضاح كردان وزير كشور خبر داد.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 399]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن