تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816875649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل دفتر پژوهش وآموزش استانداري مركزي خبرداد: راه‌اندازي كتابخانه ديجيتال در دفتر پژوهش استان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل دفتر پژوهش وآموزش استانداري مركزي خبرداد: راه‌اندازي كتابخانه ديجيتال در دفتر پژوهش استان
خبرگزاري دانشجويان ايران - اراك
سرويس: شهرستان‌ها

مديركل دفتر پژوهش و آموزش استانداري مركزي گفت: شركت‌هاي دولتي مشمول بند 26 قانون بودجه 87 مكلف به اختصاص يك درصد از اعتبارات عملياتي خود به امر پژوهش هستند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه مركزي، مهدي چقايي، افزود: البته در سال‌هاي گذشته همه دستگاه‌ها موظف بودند، يك درصد از اعتبارات خود را در امر پژوهش هزينه كنند، اما امسال اين مورد منحصر به شركت‌هاي دولتي شده است.

وي درباره فعاليت‌هاي دفتر پژوهش و آموزش، اظهار كرد: فعاليت‌هاي اين دفتر در بخش آموزش و پژوهش خلاصه مي‌شود؛ اولين بحثي كه در بخش آموزش در اولويت كاري ما قرار دارد، كاربردي كردن آموزش‌ها است و هدف ديگر تعميم آموزش‌ها و عنوان‌ها به بخش غيردولتي است؛ لذا به دليل آن كه موفقيت و كارآمدي سازمان‌ها در گرو تجهيز نيروي انساني به دانش حرفه‌اي و مهارت‌هاي فني روز و تبديل علم به عمل است.

وي ادامه داد: اين نقش بر عهده آموزش است كه براي همه كاركنان حتي تحصيلكردگان دانشگاهي هم لازم است، بطوري كه اين امر در كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه به عنوان يك اصل پذيرفته شده است؛ لذا با بازآموزي، نوآموزي و آماده‌سازي مي‌تواند در افزايش دانش نيروي انساني و كارآيي سازمان‌ها موثر باشد.

چقايي تصريح كرد: بر اين اساس اولويت كاري ما كاربردي كردن آموزش و پس از آن تعميم آموزش‌ها به بخش‌هاي غيردولتي است كه تحقق آن موجب تقويت و كارآيي كاركنان دولت در ارائه خدمات مطلوب‌تر خواهد بود.

وي افزود: اگر كاركنان دولت در ارائه خدمات تقويت شوند، كمك زيادي به توسعه بخش خصوصي خواهد شد؛ چراكه سياست‌هاي كلان بخش‌هاي غيردولتي از طريق دولت و دستگاه‌هاي دولتي انجام مي‌شود و لذا اگر دستگاه‌هاي دولتي بتوانند خدمات خوبي ارائه كنند، كمك خوبي به بخش‌هاي غيردولتي خواهد كرد.

مديركل دفتر پژوهش و آموزش استانداري مركزي با اشاره به وجود 200 عنوان آموزشي در اين دفتر، افزود: هم اكنون نزديك به 56 استاد كه از اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها و افراد تواناي جامعه هستند، به صورت پاره وقت با دفتر پژوهش همكاري مي‌كنند؛ از طرفي عنوان‌هايي همچون بهبود مديريت شغلي، توجيهي بدو استخدام و فن‌آوري اطلاعات از جمله عناويني است كه در دفتر پژوهش وجود دارد كه هر كدام داراي شاخه‌هاي گوناگوني هستند.

وي ادامه داد: از طرفي در بخش آموزش يك سري كارگاه‌هاي آموزشي طراحي شده كه غالب آن در موضوعات مختلف آموزشي است تا عناوين متناسب با نياز دستگاه‌ها به مديران ارائه شود؛ همچنين كارگاه رايانه ما يكي از مجهزترين كارگاه‌هاي كامپيوتر استان است كه همزمان 56 نفر مي‌توانند از آموزش‌هاي مركز استفاده كنند.

چقايي از راه‌اندازي كتابخانه ديجيتال در دفتر پژوهش استان خبرداد و گفت: به دليل كمبود فضا و در جهت صرفه‌جويي در هزينه‌ها، تصميم به راه‌اندازي كتابخانه ديجيتال گرفتيم تا خدمات بهتري به مردم ارائه شود؛ لذا كليه مديراني كه داراي منابع علمي در غالب CD هستند، مي‌توانند براي تجهيز كتابخانه با دفتر پژوهش و آموزش استان همكاري كنند.

چقايي با اشاره به راه‌اندازي آموزش مجازي در دفتر پژوهش استان، تصريح كرد: اين موضوع در جهت صرفه‌جويي در وقت كارمندان دولت، كاهش هزينه آموزشي دستگاه‌ها و ارتقاي سطح دانش آن‌ها در برنامه‌هاي اين دفتر پيش بيني شده است.

وي در ادامه گزارشي از فعاليت‌هاي پژوهشي اين دفتر ارائه كرد و افزود: در استان معمولا دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها مراكز پژوهشي دارند كه اين مراكز نيازمند راهبري و مديريت هستند كه يكي از وظايف دفتر آموزش و پژوهش، رسيدگي به اين مسأله است؛ همچنين در جهت كاهش هزينه‌ها و جلوگيري از موازي كاري، اقدام به تاسيس بانك اطلاعاتي در دفتر پژوهش و آموزش كرديم كه در نهايت شاهد استفاده بهتر از پژوهش‌ها در بخش‌هاي مختلف خواهيم بود؛ براي كاهش سليقه‌ها هم نرم افزار AHP در اين مركز طراحي شد كه قادر است با 27 متغير، اولويت‌هاي پژوهشي در انتخاب عناوين و پروپزال‌هاي پژوهشي در بخش‌هاي مختلف را مشخص مي‌كند.

چقايي ادامه داد: با توجه به اهميت ارتباط صنعت، دانشگاه و دولت در امر پژوهش، يكي از وظايف اين دفتر ارتباط مستمر با اين مراكز است؛ لذا اين امر در قالب شورايي پژوهشي متشكل از معاونان و مسؤولان پژوهشي هر سه دستگاه، جلساتي را با دبيري اين دفتر تشكيل مي‌دهند كه اين مراكز مي‌توانند نيازها، ضرورت ها و انتظارات خود را از يكديگر مطرح كرده و راهكار ارائه دهند.

مديركل دفتر پژوهش و آموزش استانداري مركزي با اعلام اين كه همه بخش‌ها به پژوهش نياز دارند، تصريح كرد: اگر مي‌خواهيم شاهد توسعه بخش خصوصي باشيم، بايد دستگاه‌هاي دولتي خدمات بهتر و مطلوب‌تري را ارائه كنند و اين كار تنها با كار پژوهشي و آموزشي محقق مي‌شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن