تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826562050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزه‌های دینی در سینمای جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: نگاهی به آموزه‌های دینی در سینمای جهان

موضوع "آموزه‌های دینی" و به خصوص مسیحی و یهودی از نخستین گامهای هنر هفتم بر پرده سینماها، قابل پیگیری وبررسی است، از "ده فرمان" (سیسیل ب. دومیل) تا "ده فرمان" (كریستوف كیشلوفسكی) آثار شاخص و ماندگاری در این خصوص خلق و به ثبت رسیده‌اند.در آوریل 1975، "پائولین كیل" در یك سخنرانی كه در باشگاه هنری شیكاگو برگزار شد، اعلام كرد:‌غالب فیلم‌های برجسته ساخته شده در سالهای اخیر، توسط فیلمسازان كاتولیك كارگردانی شده است.او به فیلمسازانی چون "رابرت آلتمن" ،"مارتین اسكورسیسی"، و"فرانسیس فوركاپولا" اشاره كرد.این اظهار نظر به خصوص از این جهت قابل تامل است كه كاپولا در سال 1974 به خاطر كارگردانی فیلم پدر خوانده 2 جایزه اسكار بهترین كارگردانی را از آن خود كرده بود و آلتمن نیز با فیلم بحث برانگیز "نشویل" سر و صدای زیادی بر پا كرده بود.پائولین كیل بر این باور بود كه "غنای احساسی" زندگی گذشته این كارگردانان تاثیر شگرفی بر كیفیت كار آنها داشته است.او بر این باور بود كه در فیلمهای "نشویل" و "پدرخوانده"، شما حماسه‌هایی از نوع آمریكایی دریافت می‌كنید و برای نخستین بار با تجربیات حقیقی زندگی آمریكایی، از آن نوع كه واقعا هست نه آن شكلی كه در آثار هالیوودی می‌بینید مواجه می‌شوید.در این مجال اندك كاتولیك بودن یانبودن كاپولا مورد بحث قرار نخواهد گرفت، بلكه بیان رابطه زندگی هنری او و تربیت مذهبی وی از یك سو وغنای احساسی‌اش برای بیان حقیقت سینمایی مهمتر به نظر می‌رسد.آنچه آمده است:"كاپولا" فرزند والدینی مهاجر است و نخستین فیلمساز ایتالیایی آمریكایی است كه در تركیب پس زمینه‌های تربیتی و فرهنگی ایتالیایی و زندگی معاصر امریكا بگونه‌ای موفق عمل كرده است.جهانی كه كاپولا خلق می‌كند، تركیبی است از خیر و شر كه به گونه‌ای متقابل بر هم تاثیر می‌گذارند، از این جنبه آثار او كاتولیكی محسوب می‌شوند.دنیای قانونمند آثار "كاپولا را نباید با تقدیر گرایی موجود در آیین كاتولیك یكی پنداشت "تقدیر گرایی دنیایی را ارائه می‌كند كه در انسانی، همه چیز از پیش مقدر شده است، اما آنچه كه به عنوان تقدیر گرایی كاتولیكی مشهود است بیشتر بر تقدیری تراژیك تاكید دارد.شخصیت‌های آثار كاپولا از گناهانی كه انجام می‌دهند عمیقا رنج می‌برند، آنها بدون آنكه بخواهند به دامان گناه فرو می‌غلتن، در واقع گناه و شر بگونه‌ای تقدیری در كمین آنها است.آنچه در دنیای كاپولا رنج آور است، تاثیر متقابل و اجتناب ناپذیر كنش‌ها و پیامدهای آن است.همچنین در دنیای آثار كاپولا كنایه‌های نیرومندی وجود دارد. تخیل قوی و افسار گسیخته كاپولا حاصل تربیت كاتولیكی اوست.در فیلم‌های او نه تنها كنایه تحولات غیرمنتظره با نیات باطل وجود دارد بلكه كنایه همزیستی اضداد نیز موجود است.كنایه، در حقیقت در كانون تخیل سینمایی كاپولا قرار دارد و او به كمك آن به جهان آثارش نظم می‌دهد، در واقع كاپولا از همان آغاز فعالیت فیلمسازی‌اش، به این شكل بیانی تمایل نشان داده بود.منبع : ایسنالینک :اكران 10 فرمان كریستف كیشلوفسكی





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 338]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن