تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816927476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده اهواز در گفت‌وگو با ايسنا: دستگاه‌هاي اجرايي بر اساس سند ملي توسعه فعاليت‌هاي خود را تنظيم كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده اهواز در گفت‌وگو با ايسنا: دستگاه‌هاي اجرايي بر اساس سند ملي توسعه فعاليت‌هاي خود را تنظيم كنند
خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: مجلس

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: از مهمترين وجوه توسعه نيافتگي استان مي‌توان به 2 شاخص محوري توسعه انساني يعني بيكاري و بي‌سوادي اشاره كرد.

شبيب جويجري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خوزستان اظهارداشت: خوزستان و شهرستان اهواز علي‌رغم برخورداري از منابع غني كه مورد شناخت همگان است، متاسفانه در شاخص‌هاي مختلف از درجه توسعه يافتگي نامناسبي نسبت به ساير استان‌ها برخوردار است.

وي ادامه داد: خوزستان در بيكاري رتبه 22 و در بي‌سوادي رتبه 13 را در ميان استان‌هاي كشور داراست و آسيب‌هاي فراوان اجتماعي بر اين دو شاخص مترتب است. گزارش‌هاي آموزش و پرورش استان از وضعيت نامناسب در شاخص‌هاي مرتبط تكان دهنده است و توسعه استان را در آينده دچار مشكل جدي مي‌كند.

نماينده اهواز يادآور شد: با توجه به توسعه نيافتگي استان خوزستان متناسب با امكانات آن چگونه مي‌توان در زماني معقول درجه توسعه استان را متناسب با برخورداري‌ها و ظرفيت‌هاي بالاي آن رشد داد؟ درمان و علاج توسعه نيافتگي كدام است؟ جواب و راه حل هر چه باشد، يقينا نياز به مديريت مدير از كليدي‌ترين و اساسي‌ترين مطالب در توسعه استان است.

جويجري خاطرنشان كرد: متاسفانه علي‌رغم تلاش مديريت عاملي استان، متناسب با حجم مشكلات قدم برداشته نمي‌شود و مي‌توان گفت مديريت سليقه‌اي و نه كلان‌نگر بر استان حاكم است. استان خوزستان به مديريتي كارآمدتر، كلان‌نگر و دورانديش، عدالت محور و با روحيه جهادي نياز دارد و نمايندگان استان آماده‌اند تا در اين جهت با دولت عدالت محور نهايت همكاري را داشته باشند تا مديريت مبتني بر شايسته سالاري اصولگرايانه در استان خوزستان به منصه ظهور برسد.

وي گفت: همانگونه كه در بعد امنيتي دستگاه‌هاي مرتبط در مقابله با استكبار و صهيونيسم با اقتدار پيروز ميدان بوده‌اند، ساير دستگاه‌ها و ارگان‌هاي استان خوزستان نيز بايد با همان سرعت و دقت در زمينه‌هاي مختلف فرهنگي، سياسي و اجتماعي و اقتصادي حركتي متوازن و مضاعف از خود نشان داده و به تذكرات دلسوزانه نمايندگان بيشتر از گذشته توجه نموده و بر اساس سند ملي توسعه خوزستان تمامي اقدامات و فعاليت‌هاي خود را تنظيم كنند.

جويجري ادامه داد: مساله تورم و گراني كه مورد اتفاق خاص و عام است، نياز به عزم جدي و همكاري صميمانه قواي سه گانه براي كاهش آن و اثرات مرتبط آن دارد، نمايندگان مردم همانگونه كه اعلام كرده‌اند آماده همكاري كارشناسانه با دولت از يكسو و پر كردن خلاءهاي قانوني از سوي ديگر هستند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تصريح كرد: طرح تحول اقتصادي با هفت برنامه محوري آن، نياز به بررسي دقيق‌تر و كارشناسانه‌تر دارد، و اميدواريم با همكاري كارگروه تحولات اقتصادي دولت و كميسيون ويژه مجلس و در نهايت در دولت و مجلس به سرانجام مطلوب در جهت حل مشكلات اقتصادي مردم برسد.

وي ادامه داد: سازمان تربيت بدني بايد توجه بيشتري به تقويت ورزش استان بالاخص تيم‌هاي فوتبال داشته باشد، همچنين وزارت نيرو بايد پيگير برنامه‌ريزي جهت تنظيم آب كرخه و كارون براي حل مشكل كشاورزان شهرستان‌هاي جنوبي استان خوزستان باشد. اين وزارت بايد توجه جدي جهت تكميل شبكه فاضلاب مناطق مختلف اهواز از جمله كوي نهضت آباد، حصيرآباد، آسيا آباد، منبع آب، مسير كوت عبدالله و شهرهاي ملاثاني، حميديه و ويس و شيبان داشته باشد.

نماينده اهواز ادامه داد: وزير كشور نيز بايد در تسريع در ارتقاء بخش حميديه و بخش باوي و دهستان اسماعيليه و دهستان غيزانيه و نيز تعيين تكليف الحاق و يا ارتقاء روستاي عين 2 كه به اهواز متصل است، اقدام كند.

وي بيان كرد: همچنين از سوي وزير كشور بايد تصويب نهايي معاونت سوم فرمانداري اهواز(معاونت برنامه‌ريزي) دنبال شود. توجه جدي به نهادهاي حمايتي از جمله بهزيستي و كميته امداد امام (ره) با توجه به حجم بالاي مراجعات و درخواست‌ها، توجه بيش از پيش به مناطق حاشيه اهواز در زمينه خدمات رفاهي و فرهنگي و مسائل عمراني، توجه به روستائيان شهرستان اهواز در زمينه آبرساني، راه‌هاي روستايي، بهسازي روستاها، گازرساني، توسعه مدارس در مقاطع مختلف و تاسيس مراكز فرهنگي در مناطق پر جمعيت نيز از ديگر مشكلات شهرستان اهواز است كه بايد از سوي مسوولان مربوطه مورد توجه باشد.

وي افزود: تسريع در اتمام پروژه جاده كمربندي اهواز و نيز افزايش پروازها به مقصد اهواز و آبادان و برعكس نيز بايد از سوي وزير راه و ترابري مورد توجه باشد. وزير بهداشت و درمان نيز بايد تسريع در تكميل درمان بستر شهرهاي ملاثاني، ويس، شيبان و حميديه اقدام كند، دستور تسريع در عملياتي كردن پروژه بيمارستان امير كبير اهواز از سوي وزير رفاه و تامين اجتماعي نيز از ديگر خواسته‌هاي اين شهرستان است. همچنين وزير آموزش و پروش بايد توجهي خاص به استان در زمينه مديريت، نيروي انساني كارآمد و اعتبارات لازم داشته باشد.

جويجري گفت: توجه ويژه به مسائل فرهنگي و هنري در استان خوزستان نيز از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضروري است. همچنين مديرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) بايد تقويت صندوق در استان خوزستان مخصوصا شهرستان اهواز را در جهت حل مشكلات جوانان در نظر داشته باشد.

وي تصريح كرد: مجلس هشتم با بهره‌گيري از پيام مقام معظم رهبري و با تدوين اولويت‌ها و استراتژي‌ها سعي خود را بر حل مشكلات عامه مردم و تاكيد بر نظارت دقيق و وسيع در چارچوب قانون خواهد كرد.

جويجري يادآور شد: اصولگرايان نعمت خدمت به مردم را با اتحاد بيش از پيش خود قدر نهاده و در امتحان انتخابات رياست جمهوري دهم با دوري از هر گونه اختلاف، سعي خود را جهت مشاركت حداكثري مردم و استمرار راه خدمتگزاري صادقانه و خالصانه هموار كنند و از رهنمودهاي جامعيت مدرسين و روحانيت بهره‌ گيرند.

انتهاي پيام
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن