تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819794798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادعاي يك استاد الهيات درتركيه درباره رمي جمرات باواكنش شديد مواجه شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ادعاي يك استاد الهيات درتركيه درباره رمي جمرات باواكنش شديد مواجه شد
آنكارا- ادعاي پروفسور " بايراكتار بايراكلي" استاد الهيات دانشگاه مرمره استانبول مبني بر اين كه مراسم " رمي جمرات " در مناسك حج جايي در اسلام ندارد، با انتقاد شديد آگاهان وكارشناسان امور ديني در اين كشور مواجه شد.


به گزارش ايرنا، پروفسور بايراكلي در روزهاي گذشته در گفت وگو با برخي روزنامه هاي تركيه مدعي شده بود كه مراسم " رمي جمرات در جريان مناسك حج " جايي در اسلام ندارد.
وي گفته بود: آنچه كه بايد در جريان مناسك حج انجام شود در سوره بقره گفته شده و در اين سوره به مراسم رجم اشاره اي نشده است.
ادعاي اين پروفسور از سوي محافل و بسياري از كارشناسان امور ديني در تركيه با واكنش تند روبه رو شده است .
پروفسور " نوري ييلماز" رييس سابق سازمان امور ديانت تركيه در اعتراض به سخنان بايراكلي در اين زمينه مي گويد: از 14 قرن تاكنون اين امر به جاي آورده مي شود.
وي با تاكيد بر اين كه حضرت محمد (ص) نيز اين مراسم را به جا آورده اند، گفت: سخنان بايراكلي معتبر نيست، چنين بحث هايي بي مورد است و لزومي به مخدوش كردن افكار عمومي نيست.
پروفسور" سامي يپرم " عضو سابق شوراي عالي امور ديني تركيه نيز در اين زمينه گفت: مراسم رمي جمرات 1400 سال است كه در مناسك حج انجام مي شود و لزومي ندارد كه همه چيز در قرآن گفته شود.
پروفسور " بياض بيلگين " نيز با اشاره به اين كه به جاي آوردن مراسم رمي جمرات در جريان مناسك حج الزامي است، گفت: هر چند به اين مراسم در قرآن اشاره اي نشده، ولي در حيات ديني اين مراسم هميشه جاي داشته است.
پروفسور دكتر " فيليز شاهين " نيز با انتقاد از بايراكلي گفت: رد كردن اين مساله از لحاظ اجتماعي و علم اجتماعي صحيح نيست.
خاورم** 2012 ** 230 **1368
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن