تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817675516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علامه فضل‌الله: رژيم‌هاي عربي با همدستي با اسرائيل عليه ايران، امنيت خود را نابود مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: علامه فضل‌الله: رژيم‌هاي عربي با همدستي با اسرائيل عليه ايران، امنيت خود را نابود مي‌كنند
خبرگزاري فارس: مرجع شيعيان لبنان تاكيد كرد: برخي رژيم‌هاي عربي براي ايجاد شرايط سياسي و امنيتي تهديد‌آميز عليه ايران با آمريكا و رژيم صهيونيستي همدست شده‌اند اما بايد بدانند كه بازي‌هاي سياسي آمريكا، امنيت كشورهاي عربي را نابود مي‌كند.


به گزارش فارس، علامه فضل الله در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز در مسجد "الامامين الحسنين" منطقه "حاره حريك" بيروت اظهار داشت: در عمق پيامدهاي جهاني و تحولات پيشرو در منطقه، اظهارات نخست‌وزير رژيم اشغالگر برجسته شده كه از عقب‌نشيني اسرائيل از بلندي هاي جولان و برخي مناطق عرب‌نشين در قدس اشغالي سخن مي‌گويد و اينكه اسرائيل بايد با فلسطينيان به توافقنامه صلح دست يابد و اعتقاد وي در سال‌هاي اخير درباره اينكه اسرائيل مي‌تواند كنترل همه مناطق قدس را به دست گيرد اشتباه است و بدون عقب‌نشيني از بلندي‌هاي جولان تحقق صلح با سوريه ممكن نيست.
وي افزود: اين اظهارات اولمرت نشان از رسيدن اسرائيل به بن‌بست و تنگناي شديد دارد و پاسخي است به كساني كه گمان مي‌كردند انتفاضه دستاوردهاي قابل ذكري نداشته اما بايد گفت اين اظهارات ارزش عملي ندارد چون هيچ راهبرد اسرائيل در حل مشكل فلسطين را نشان نمي‌دهد به ويژه كه اولمرت از عقب‌نشيني كامل به پشت مرزهاي 1967 و برچيدن شهرك‌ها و ديوار حائل سخن نگفته و طرف فلسطيني در جايگاه قدرت نمي‌تواند آن را بپذيرد چون نمي‌تواند مردم را راضي كند اضافه بر اينكه صهيونيست‌هاي تندرو نيز با اين طرح‌ها مخالفند.
مرجع شيعيان در لبنان تاكيد كرد: ما بر اين باوريم كه اين اظهارات نخست‌وزير رژيم صهيونيستي نشان از صلابت ملت فلسطين و مقاومت و انتفاضه‌شان در مسير مواجهه و پافشاري براي تحقق اهداف مشروع خود دارد و اين دشمن را از رسيدن به ثبات و منيت در فلسطين نااميد كرد.
علامه فضل الله تصريح كرد: همگان در فلسطين بايد با پايداري و مقاومت خود ثابت قدم بمانند و با اتحاد در موضع خود به وحدت سياسي دست يابند چون اختلاف بين تشكيلات خودگردان با مقاومت موضع سياسي و جهادي در مسير آزاد‌سازي را ضعيف مي‌كند.
وي ادامه داد: سخن تشكيلات خودگردان از اصول فلسطيني تنها شعار است و حقيقت ندارد چون منجر به اختلاف پراكني در حقيقت سياسي فلسطين شده و از مساله دفاع از اصول اساسي فلسطين دور مانده به ويژه كه جامعه يهودي بر اهداف راهبردي خود براي منع مردم فلسطين از دستيابي به حقوق مشروع خود تاكيد دارد و نيرنگ آمريكا عليه فلسطينيان در مساله صلح و سخن از تشكيل دو كشور مستقل كه هيچ راهكار واقعي براي آن انتخاب نشده، روشن است.
مرجع شيعيان لبنان تاكيد كرد: حتي در طرح نقشه راه كميته چهارجانبه تحت فشار آمريكا و مخالفت‌هاي صهيونيستي هيچ كارايي ندارد و كشورهاي عربي نيز بيش از پيش در اعمال فشار بر رژيم دشمن و دولت واشنگتن سست عمل مي‌كنند چون اعراب در راستاي بازي سياسي كه آمريكا تحت عنوان "محور اعتدال عربي" به راه انداخته، فعاليت مي‌كنند تا دوستي خود را با اسرائيل عميق كرده و موضع عربي را به هماهنگي با اسرائيل در جهت از بين بردن قضيه فلسطين و امتيازدهي‌ها هماهنگ كنند تا راه حلي ضعيف كه كم‌ترين آرمان‌هاي ملت فلسطين را محقق نمي‌كند قبول كنند و شرايط سياسي و امنيتي تهديد آميز عليه ايران فراهم كنند.
علامه فضل الله اظهار داشت: اگر اسرائيل بخواهد با هماهنگي آمريكا نيروگاه‌هاي هسته‌اي ايران را مورد حمله قرار دهد امنيت كشورهاي عربي نيز نابود مي‌شود چون اعراب نمي‌توانند چيزي را كه آمريكاي اسرائيلي و اسرائيل آمريكايي بخواهد رد كنند و آنها جهان سياسي و اقتصادي و امنيتي عرب را ضعيف مي‌كنند همچون آنچه كه در همكاري آنها( آمريكا و اسرائيل) با كشورهاي غربي در جنگ ايران و عراق و جنگ كويت نمودار گشت كه منجر به نابودي اقتصاد ايران و كشورهاي عربي شده و شرايط استراتژيك براي تاسيس پايگاه‌هاي نظامي آمريكا در كشورهاي خليجي به بهانه دفاع از آنها در برابر حملات طغيان‌گر در عراق و خطر احتمالي ايران فراهم آورد.
وي درباره اوضاع لبنان نيز گفت: لبنان با حمله تروريستي كه به اتوبوس حامل نيروهاي ارتش وارد شد، در دوره جديدي از ناامني قرار گرفته و نگراني از احتمال كشيده شدن دامنه آن به ديگر مناطق لبنان وجود دارد به ويژه كه حمله عليه "ارتش لبنان يعني قدرت مقابله با اختلال امنيتي در كشور"، صورت گرفته است.
علامه فضل الله گفت: آمريكا كه تاكيد بر حمايت از نهادهاي دولتي و سرويس‌هاي امنيتي دارد و نداي ضرورت سيطره ارتش بر سلاح در لبنان سر مي‌دهد اما هيچ اقدامي براي مسلح كردن ارتش لبنان و نيروهاي امنيتي ديگر با سلاح‌هاي پيشرفته كه بتوان با آن به مقابله با حملات داخلي و خارجي پرداخت انجام نمي‌دهد چون اسرائيل با اين امر موافق نيست و يك مقام آمريكايي نيز تصريح كرد: ممكن نيست كه به ارتش لبنان هيچ سلاح پيشرفته‌‌اي دهيك چون اسرائيل همپيمان ما است.
مرجع شيعيان در لبنان اظهار داشت: در شرايط كنوني كه منطقه عربي شاهد اوضاع امنيتي انفجاري است و در سوريه ، عراق و سومالي شاهد آن هستيم بايد به دقت مراقب اوضاع بود چون آتش در هر كجا كه افروخته شود زبانه‌هاي آن به لبنان نيز كه دچار اختلافات عربي و شكاف امنيتي است نيز كشيده مي‌شود پس بايد با منطق و احساس مسؤوليت به فكر وحدت ملي و صلح داخلي و همزيستي مسالمت‌آميز با هموطنان بود.
انتهاي پيام/.
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن