تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819291542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادعاي مك‌كين و اوباما درباره برنامه‌ هسته‌اي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ادعاي مك‌كين و اوباما درباره برنامه‌ هسته‌اي ايران
دو نامزد اصلي انتخابات آمريكا در جريان نخستين مناظره خود كه از تلويزيون‌هاي سراسري آمريكا پخش شد، در حالي كه مدير كل آژانس اتمي به تازگي براي سيزدهمين بار صلح‌آميز بودن هسته‌اي ايران را تاييد كرده است، نسبت به آنچه كه خطر «برنامه اتمي ايران» خواندند، هشدار داده‌اند.


جان مك كين نامزد جمهوري‌خواهان در اين مناظره مدعي شد: مجهز شدن ايران به سلاح اتمي خطر بالقوه ايجاد يك «هولوكاست دوم» عليه يهوديان اسرائيل را به دنبال دارد و به رقابت تسليحاتي در منطقه دامن مي‌زند.
اين سناتور اهل آريزونا با بيان اينكه ما نمي‌توانيم اجازه وقوع يك هولوكاست دوم را بدهيم، افزود: ساير كشورهاي منطقه «براي به دست آوردن سلاح‌هاي اتمي» تحت فشار قرار خواهند گرفت.
مك كين گفت: ما مي‌توانيم تحريم‌هاي جدي و دردناكي بر ايران تحميل كنيم، كه به نظر من مي‌تواند اثر مثبتي داشته باشد.
وي همچنين دولت ايران را ناكارآمد دانست و اظهار كرد: ايران دولت بدي دارد، براي همين وضع اقتصادش هم بد است، در حالي كه ايران صاحب درآمدهاي قابل توجه نفتي است.
باراك اوباما نامزد دموكرات‌ها نيز گفت كه او در مورد ابعاد تهديد ايران با جان مك كين موافق است، اما مخالفت او با به كارگيري ديپلماسي مقابل تهران و ساير دشمنان آمريكا را قبول ندارد.
او تاكيد كرد كه ايران در اثر جنگ عراق قوي‌تر شده است.
اوباما نگراني مشابهي را در مورد خطر به راه افتادن رقابت تسليحاتي در منطقه منعكس كرد و گفت كه مسلح شدن ايران به سلاح اتمي با توجه به تهديدي كه متوجه اسرائيل مي‌كند «شرايط بازي را عوض خواهد كرد.»
اما سناتور دموكرات افزود: من با سناتور مك‌كين موافق نيستم كه قادر خواهيم بود تحريم‌هايي كه لازم است را بدون مقداري همكاري با كشورهايي مانند روسيه و چين اعمال كنيم.
وي كه همواره خواستار گفت‌وگوي مستقيم با ايران شده است، تكرار كرد: ما همچنين بايد درگير يك ديپلماسي شديد و مستقيم با ايران شويم.
مك‌كين كه در ارتباط با جمهوري اسلامي ايران پيرو سياست سلطه طلبانه جورج بوش رييس‌جمهوري كنوني آمريكا است، همچنين در مناظره يادشده افزود: بايد جبهه‌اي از كشورهاي به اصطلاح دموكراتيك تشكيل شود كه با وجود ممانعت روسيه از اقدام جدي عليه ايران، بتواند تحريم‌هاي معني داري را عليه ايران تصويب و اجرا كند.
باراك اوباما نامزد دموكرات انتخابات رياست جمهوري نيز در اين مناظره گفت: اين نظر كه با گفت‌وگو نكردن به نتيجه مي‌رسيم و آنها نظر خود را تغييرمي دهند، نادرست است.
مك‌كين در اعتراض به اين سخنان اوباما گفت وي مي‌خواهد با رييس‌جمهوري ايران بر سر يك ميز بنشيند در حالي كه احمدي‌نژاد مي‌خواهد اسرائيل را از نقشه جهان محو كند.
اين درحالي است كه اوباما نيز با تكرار ديپلماسي مستقيم گفت: هنري كسينجر و چند تن از وزيران خارجه سابق آمريكا به تازگي گفتند كه بايد بدون پيش شرط با ايران مذاكره كرد.
اوباما در عين حال گفت كه رژيم ايران سركش است و ممكن است مذاكره به نتيجه نرسد، اما در صورت طرح ايده مذاكره و مخالفت ايران با آن، ما مي‌توانيم اتحاد قوي تري عليه تهران ايجاد كنيم.
نامزد دموكرات‌ها در ادامه تصريح كرد كه او از ديپلماسي قاطع در قبال ايران و تشديد تحريم‌ها حمايت مي‌كند.
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن