تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817192780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك روحاني : علمي ترين روش نگهداري گوشت روش مسلمانان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك روحاني : علمي ترين روش نگهداري گوشت روش مسلمانان است
نماينده ولي فقيه در سازمان دامپزشكي كشور گفت: دانشمندان غربي معتقدند علمي ترين روش نگهداري گوشت روشي است كه مسلمانان به كار مي گيرند.


به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام والمسلمين " عليمحمد سلطاني " روز يكشنبه در گردهمايي ذبح شرعي از ديدگاه اسلام در سرسراي اداره كل دامپزشكي استان كرمانشاه با اشاره به نقش ارزنده ناظرين شرعي در كشتارگاههاي دام و طيور كشور افزود : اكنون 280 روحاني در سراسر كشور وظيفه نظارت بر حسن اجراي ذبح شرعي دام و طيور را بر عهده دارند.
وي افزود: اين مسئله كشور ايران را در رديف برترين كشورهاي اسلامي جهت بسترسازي در خصوص بحث حلال خوري مواد غذايي و پروتئيني بر اساس فقه جعفري قرار داده است.
وي با پرداختن به آيات قرآني در خصوص حلال خوري افزود: در قرآن بحث حلال خوري و پاك زيستي بارها مورد تاكيد قرار گرفته است و در واقع جامعه اي سالم تلقي مي شود و عمل صالح زماني شكل مي گيرد كه پيش از آن تكليف حلال خوري آن جامعه مشخص شده باشد چرا كه در قرآن تاكيد شده است كه انسانها در بحث خوراك به دنبال ناپاكي ها نروند.
وي با اشاره به نقش روحانيت در گسترش فرهنگ حلال خوري و دوري از ناپاكي ها گفت : به حتم روحانيون در مجموعه نظام جمهوري اسلامي نقش بي بديلي در هدايتگري شهروندان بر عهده دارند لذا بايد به علم روز مجهز شوند تا بتوانند نقش هدايتگري خود را به نحو احسن انجام دهند.
نماينده ولي فقيه در سازمان دامپزشكي كشور در ادامه به ارائه گزارش از پي گيري محقق شدن كد حلال در كشور اشاره كرد و گفت : براساس مصوبه سازمان كنفرانس اسلامي بحث درج كد حلال بر روي تمام مواد غذايي قابل توزيع در جهان اسلام در حال پي گيري است.
وي افزود: در اين خصوص دفتر نمايندگي ولي فقيه سازمان دامپزشكي كشور نهايت تلاش خود را جهت محقق نمودن اين مصوبه طي ساليان اخير به كار گرفته و در نظر دارد با تاسي از فقه پوياي جعفري ضمن تدوين دستورالعمل هايي در اين خصوص استانداردهاي غذاي حلال را كه با تلاش همكاران در هزار صفحه تدوين نموده است به تصويب برساند.
سلطاني اشاره كرد: رايزني هايي از سوي كشورهاي اسلامي جهت الگو برداري از روشهاي به كار گرفته شده توسط سازمان دامپزشكي كشور جهت تامين سلامت گوشت دام و طيور عرضه شده از نظر نظارت بهداشتي و ذبح شرعي صورت گرفته است.
وي تصريح كرد: بسياري از كشورهاي اسلامي ضمن استقبال از برنامه هاي سازمان دامپزشكي كشور خواهان استفاده از الگوهاي مورد نظر ما هستند كه اين خود موفقيت عظيمي است كه با تاسي از آيات قرآني ، احاديث ، سيره انبيا و استعانت از فقه پوياي جعفري حاصل شده است.
وي در پايان از زحمات مدير كل دامپزشكي استان كرمانشاه و نماينده ولي فقيه در استان كرمانشاه جهت پيشبرد برنامه هاي نظارتي ، بهداشتي و شرعي بر كشتارگاه هاي استان قدرداني كرد.
مسوول نمايندگي ولي فقيه دامپزشكي استان كرمانشاه نيز در ادامه اين گردهمايي به ارايه گزارشي از فعاليتهاي صورت گرفته اين دفتر جهت استقرار ناظزين شرعي در كشتارگاههاي دام و طيور استان پرداخت .
حجت الاسلام " بهمن غلام نژاديان " افزود: با توجه به اهميت حضور ناظرين شرعي در كشتارگاههاي استان طي سال گذشته و امسال هفت نفر از روحانيون آشنا به مباحث ذبح شرعي در كشتارگاههاي دام و طيور استان مستقر شده و از نزديك مباحث مربوط به رعايت نكات ذبح شرعي دام و طيور را دنبال مي كنند.
وي با اشاره به اهداف برگزاري اين گردهمايي افزود: پس از گردهمايي سال گذشته كه در آن بحث آموزش ذابحين شرعي كشتارگاههاي استان پي گيري شد گردهمايي اخير در پي آن است كه ضمن آموزش ناظرين شرعي از تمام پتانسيل هاي موجود جهت اطلاع رساني به ذابحين و افكار عمومي در خصوص رعايت مباحث مربوط به ذبح شرعي استفاده نمايد.
مدير كل دامپزشكي استان كرمانشاه نيز در ادامه بااشاره به وضعيت كشتارگاههاي دام و طيور استان گفت : به لحاظ رعايت اصول مربوط به بهداشت كشتارگاههاي طيور در استان كرمانشاه مشكل خاصي احساس نمي شود و در سالهاي اخير گامهاي مثبتي جهت ارتقاي سطح بهداشتي كشتارگاهها برداشته شده است.
دكتر"امير ابراهيم مقصودي فرد" سپس به وضعيت كشتارگاههاي دام استان پرداخت و افزود: طرح ساماندهي كشتارگاههاي دام استان ظرف يك سال اخير با جديت دنبال شده است.
وي افزود: با حمايتهاي صورت گرفته از سوي استاندار معاون برنامه ريزي ، معاون سياسي امنيتي ، فرماندار و شهردار كرمانشاه اميد مي رود ظرف يك تا دو ماه آينده كشتارگاههاي زاگرس و بيستون با نصب ادوات و امكانات لازم صنعتي شوند كه اين مهم نقش ارزنده اي در تامين بهداشت گوشت قرمز استان و ارتقاي وضعيت موجود خواهد داشت.
7452/567/1139 شماره 421 ساعت 14:12 تمام
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن