تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 24 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829386956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جذابیت فن آوری های جدید


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: جذابیت فن آوری های جدید

فن آوری های نوین ارتباطی به طور همزمان از سه عنصر كلام ‏‌تصویر و موسیقی سود می برند:‌مبلغان در امر متقاعد سازی مخاطبان از ابزارهای ارتباطی نهایت استفاده را می برند.كلام، تصویر و موسیقی سه عاملی است كه در این زمینه به گونه موثر قابل بهره برداری است.تركیب و همسویی كلام‏‌،‌ تصویر و موسیقی، ‌در جهت القای مقاهیم می تواند منشاء بسیاری از باورها، احساسات و رفتارهایی باشد كه به موقع خود در رویارویی ها و سوگیری های سیاسی، در فروشگاهها و مراكز خرید، و در بسیاری از فعالیت های خرد و كلان اجتماعی موثر واقع شود.تصاویر در رسانه های جدید:‌تصویر سه نقش عمده را دنبال می كنند:‌1- با شبیه سازی و به تصویر كشیدن صورت و اندام انسان و یا هر چیزی كه با انگیزه های بنیادی ارتباط دارند، به برانگیختن هیجانات دامن می زنند.2- از چیزی كه گویی اتفاق افتاده، یك مدرك تصویری به ظاهر مستند به دست می دهند.3- این محصول و تصاویر یك نوع ارتباط ضمنی و پنهان برقرار می كنند.

بازیهای رایانه ایتاریخچه بازی های رایانه ای به دهه 1970 برمی گردد.در حال حاضر گستره بازیهای رایانه ای، به عنوان یك وسیله گذران اوقات فراغت به عرصه بزرگسالان نیز كشیده شده است.اما آثار فرهنگی و اجتماعی آن به گونه ای است كه دیگر نمی توان به این بازیها فقط به عنوان وسیله گذران اوقات فراغت نگریست.اشاعه و آثار بازیهای رایانه ای به حدی است كه از آن با عنوان انقلاب بازیهای رایانه ای “ یاد می كنند. با ملاحظه وسیع كودكان، نوجوانان و جوانانی كه جذب بازیهای رایانه ای شده اند‏ اثرات این انقلاب بر نسل جوان، به طور ملموس تری احساس می شود.نتایج بررسی انجام شده در سال 1995 در انگلیس:میانگین سنی شروع بازیهای رایانه ای، 8 سال می باشد. دلایل اعلام شده برای شروع بازی:‌خنده(75 درصد)، مبارزه ( 27 درصد)، هماهنگ شدن با سایر دوستان( 25 درصد) و نداشتن سرگرمی جالب توجه دیگر ( 23 درصد)دلایل پرداختن به بازی های رایانه ای:‌خنده دار بودن بازی(‌26 درصد)هیجان انگیز بودن بازی( 10 درصد)خشونت موجود در بازیها ( 31 درصد)آهنگ های هیجان انگیز متن بازیها( 5/4 درصد)دشوار بودن بازی ( 3/3 درصد)گرافیك زیبای بازی( 14 درصد)‌مبارزه موجود در بازی( 7 درصد)امكان انتخاب تیم مورد نظر برای بازی( 8 درصد)راحت بودن بازی ( 7/3 درصد)برخی از دلایل گسترش سریع بازی های رایانه ای در ایران:1- بازی های رایانه ای، به لحاظ گرافیكی،صدا و پردازش صحنه ها، جذابیت و گیرایی بسیار زیادی برای مخاطبان خود دارند.2- قیمت دستگاههای مربوط به بازیهای رایانه ای در سالهای اخیر روند نزولی داشته است.3- كمبود سایر امكانات ارزان گذران اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان.4- گسترش روزافزون فروشگاهها و كلوپ های بازیهای رایانه ای.نتایج تحقیق انجام شده در ایران در مورد بازی های رایانه ای:1) برخی از آثار مشاهده شده:‌- اعتیاد به بازی ها- شرط بندی- فرار از مدرسه- صرف پول تغذیه برای بازی- ضعف بینایی در صورت افراط در بازی- پرخاشگری- كم شدن علاقه به فعالیت های بدنی- دزدی برای تهیه پول بازی- گوشه گیری

تعارضات اخلاقی بازی های رایانه ای غربی با فرهنگ ایرانی- اسلامی:1) نمایش فرهنگی2) القای خشونت و پرخاشگری3) نمایش قمار4) اسوه سازی از شخصیت های غیر اخلاقی5) ارایه نمادهای غیر اخلاقی یا ضداخلاقی6) ارایه هویت كالایی‏ خشن و ستیزه جو از زنان7) القائات عقیدتی( مفاهیم مذهبی خاص را با موضوعات خرافی مانند جادو و ارواح شریر،‌ در هم آمیختن و نشان دادن چهره ای منفی از مفاهی دینی و مذهبی)آثار مثبت بازی های رایانه ای:‌1- نقش آموزشی:بازی های رایانه ای به سبب انگیزه های بیشتری كه در فراگیران پدید می آورد، می تواند در انتقال مواد آموزشی تاثیر زیادی داشته باشد.افزایش سرعت خواندن و آموزش زبان از طریق بازی های رایانه ای تجربیات مثبتی بوده است. همچنین دروسی مانند عموم و فیزیك را به كمك بازی های رایانه ای می توان بهتر آموزش داد.2- نقش بازی ها در تربیت افراد خلاق:‌به خاطر انعطاف پذیری و نقش فعالی كه فرد در حین بازی دارد.لینک مطالب مرتبط: فن آوری نوین ارتباطی و امنیت اخلاقی(1)و (2)  فن آوری نوین ارتباطی و امنیت اخلاقی (3)  رسانه ها و انحرافات اجتماعی  امپریالیسم و رسانه‌های عالمگیر (1)  امپریالیسم و رسانه های عالمگیر (2)  نقش رسانه‌ها در کنترل جامعه(1)  نقش رسانه‌ها در کنترل جامعه (2)  جذاب و اثر بخش! 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 393]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن