تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817116895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوست دارم دوباره به ايران برگردم - رايكوترومن: بسكتبال ايران خارق العاده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: دوست دارم دوباره به ايران برگردم - رايكوترومن: بسكتبال ايران خارق العاده است
شيوا شيرمردى

بسكتبال ايران را يكى از تيم هاى خارق العاده و عجيب دنيا مى داند چون معتقد است تيمى كه در مدت يك سال و نيم توانسته از رده ۵۱ به ۲۳ برسد جاى زيادى براى كاركردن دارد به طورى كه اكنون برترين هاى دنيا نگاهشان به اين تيم تغيير كرده و او را جزو بهترين ها مى دانند. رايكوترومن سرمربى صربستانى تيم ملى بسكتبال بزرگسالان ايران گرچه با پايان بازى هاى المپيك قراردادش با بسكتبال ايران به اتمام رسيده اما از حضورش در ايران راضى است و عنوان مى كند باز مى خواهد به تهران برگردد البته در صورت موافقت مسوولان فدراسيون. ترومن اين روزها با حضور در سالن بسكتبال آزادى بازيكنان جوانان را زير نظر دارد و معتقد است همين بسكتباليست ها مى توانند آينده روشنى را براى بسكتبال ايران رقم بزنند به طورى كه بايد گفته شود تيمى كه توانست با انجام تمرينات خوب به اين مرحله برسد حتما جاى پيشرفت هاى بيشترى دارد.
اين مربى صربستانى حضور تيم ايران در المپيك ۲۰۱۲ را آرزوى قلبى اش مى داند و مى گويد اين مساله با روحيه و انگيزه بالاى بسكتباليست هاى ايرانى كارى دور از دسترس نيست بلكه در سال هاى آينده بسكتبال ايران جايگاه اصلى اش را به دست خواهد آورد.

با پايان قرارداد رايكو ترومن سرمربى صربستانى تيم ملى بسكتبال بزرگسالان ايران آيا او دوباره قصد دارد تمديد قرارداد كند يا خير
راستش هنوز هيچ چيز مشخص نيست هم من و هم فدراسيون حدود ۳ ماه زمان داريم كه در اين باره تصميم گيرى كنيم.
آيا از عملكردت در تيم ملى بسكتبال ايران راضى بودى در واقع به آن چه كه هدفت بود رسيدى يا خير
موقعى كه من سرمربى گرى تيم بسكتبال بزرگسالان ايران را در اختيار گرفتم اين تيم در رده پنجاهم جهان قرار داشت اما اكنون تيم ملى بسكتبال ايران با صعود بيست و هفت پله اى در رده بيست و سوم قرار گرفته كه كسب اين جايگاه بزرگترين صعود تاريخ بسكتبال ايران است بنابراين من از بابت حضور در ايران راضى هستم.
پس چرا راضى به تمديد قرارداد نشدى
اين مساله كاملا نادرست است چون كوچكترين مشكلى بين من و مسوولان نيست كه باعث شده هنوز قراردادم را تمديد نكنم بلكه تنها دليل اين مساله خستگى من است كه قصد دارم با رفتن به صربستان ۳ ماه استراحت كنم و آماده تر كارم را دنبال كنم.
آقاى ترومن همانطور كه شما هم مى دانيد پيش از اين هدف بسكتبال ايران المپيكى شدن بود حالا ما به اين هدف كه در واقع يك آرزوى بزرگ بود دست پيدا كرديم اكنون نظر شما درباره جايگاه بعدى چيست و در واقع شما جايگاه اصلى بسكتبال ايران را كجا مى بينيد
اول بايد يادآور شوم ما پله پله قدم ها را برداشتيم به طورى كه هدف اول ما قهرمانى آسيا و المپيكى شدن بود و حالا بايد به دنبال قله هاى بلندتر باشيم.
بسكتبال ايران اكنون شرايط متفاوتى با گذشته دارد اين تيم داراى بازيكنان باتجربه اى مانند حامد حدادى، صمد نيكخواه بهرامى و... است. اكنون با اين شرايط نبايد به قهرمانى آسيا اتكا كرد بلكه بايد هدف بعدى حضور در المپيك ۲۰۱۲ لندن و قرار گرفتن در جمع دوباره ۱۲ تيم برتر دنيا باشيم. و مطمئن باشيد رسيدن به اين جايگاه سخت نيست و با همت و تلاش اين بازيكنان مى توان به اين افتخارات دست پيدا كرد.
گفتيد حامد و صمد بازيكنانى كه به تازگى به ليگ هاى اروپايى و امريكايى پيوستند. نظر شما در اين باره چيست
حضور حدادى در NBA گام بزرگى در عرصه بين المللى است با حضور حامد در NBA و صمد در ليگ فرانسه برگ جديدى در تاريخ بسكتبال ايران گشوده خواهد شد به اين ترتيب كه نگاه ها ديگر به بسكتبال ايران متفاوت مى شود و با حضور موفق اين بازيكنان در عرصه هاى بين المللى راه براى ديگر بازيكنان باز مى شود و همين مساله باعث خواهد شد كه حضور تيم ايران در مسابقه هاى بزرگ آسان تر از پيش باشد چون ديگر بسكتباليست هاى ايران با حضورشان در ليگ هاى NBA و اروپايى به اعتماد به نفس بالا و تجربه زيادى دست پيدا مى كنند كه كمك زيادى به پيشرفت بسكتبال ايران مى كند.
البته اين در حالى است كه گفته مى شود ترومن باعث حضور اين بازيكنان در ليگ هاى خارجى شد آيا اين طور است
اول از همه چيز بايد بگويم خود اين بازيكنان باعث شدند كه به اين مرحله برسند آنها در مسابقه هاى تداركاتى قبل از شروع المپيك بازى هاى قابل قبولى به نمايش گذاشتند و توجه تيم هاى خارجى را به خود جلب كردند كه پس از مشورت به اين تيم ها پيوستند و من هم از اينكه آنها به اين درجه رسيده اند بسيار خوشحالم و موقعى خوشحال تر خواهم شد كه بسكتبال ايران به المپيك لندن راه پيدا كند.
آقاى ترومن بسكتبال ايران در المپيك را چه طور ديديد
حضور در المپيك تجربه بسيار بزرگى براى بسكتبال ايران بود. بچه ها توانستند در اين دوره از رقابت ها با قوى ترين تيم هاى دنيا روبه رو شوند.
آيا از عملكرد تيم راضى بودى
بله راضى هستم چون ما در آن دوره از بازى ها به دليل برخى از مشكلات با آمادگى صد در صد وارد مسابقه نشديم.
چه مشكلاتى
مثل مصدوميت مهدى كامرانى، چون همان طور كه همه مى دانند كامرانى يكى از بازيكنان خوب بسكتبال ايران است اما متأسفانه ۲ هفته قبل از شروع رقابت ها از ناحيه مچ پا مصدوم و همين مسأله باعث شد او با شرايط بسيار بدى وارد مسابقه ها شود.
يعنى در صورت نبود اين مشكلات تيم مى توانست به نتايج بهترى دست پيدا كند
منظور من از نتايج يا نتيجه بهتر پيروزى نيست چون سطح بسكتبال ايران خيلى پايين تر از ساير تيم ها بود ولى شايد اختلاف امتيازها با نبود مشكلات كمتر مى شد هر چند كه بايد بگويم كه ما در المپيك بازى هاى بسيار دشوارى را انجام داديم و توانستيم سطح بسكتبال دنيا را تجربه كنيم.
با شروع رقابت هاى المپيك بعضى از كارشناسان معتقد بودند كه تيم ايران به دليل برگزارى اردوها و مسابقه هاى تداركاتى زياد در خارج از كشور خسته است و به همين خاطر نوسانات زيادى در رقابت ها دارد آيا واقعا همين گونه است
نه اصلاً اين طور نيست و من اين مسأله را كاملا تكذيب مى كنم و بايد عنوان كنم قبل از حضور در المپيك بازى در NBA و رقابت هاى دايموند پال تأثير خوبى روى تيم ما گذاشت به طورى كه بچه ها با آمادگى بيشتر و اعتماد به نفس بالا ترى وارد رقابت ها شدند.
پس دليل اين نوسانات چه بود
نوسان وجود نداشت بلكه حريفان ما آنقدر بزرگ و با تجربه بودند كه ما نمى توانستيم بهتر از اين بازى كنيم به همين دليل من از بازى تمام بازيكنان راضى هستم و معتقدم نتايجى كه به دست آمد فاصله بسكتبال ايران با برترين هاى دنيا را نشان مى داد كه كاملا واقعى است و اكنون با به دست آمدن اين فاصله و سطح بايد با برنامه ريزى هاى خوب به دنبال آينده اى بهتر بود.
سهم شما از اين پيشرفت هاى بسكتبال ايران چه بوده است
خيلى سخت است در اين باره صحبت كنم كه اين نتيجه يك كار گروهى و ملى است و تمام افراد براى رسيدن به اين مرحله با دلسوزى كار كردند و بايد گفته شود همه و همه در اين پيروزى سهيم هستند حتى مربيان ليگى كه بازيكنان ملى پوش نداشتند.
راستى شما سال قبل ليگ ايران را از نزديك تماشا كرديد نظر تان درباره برگزارى اين مسابقه ها چيست
متأسفانه ليگ ايران يك تعطيلى بلندمدت ۶ ماهه دارد كه به اعتقاد من اين تعطيلى نبايد بيش از يك ماه باشد و زمانى كه بازيكنان ملى پوش در حال تمرين هستند بايد ديگر بازيكنان بى كار نباشند بلكه تمرين جدى بكنند چون همين مسأله باعث ضعف توان فيزيكى بازيكنان ايران است.
به نظر رايكو ترومن چقدر پتانسيل در ايران وجود دارد و براى اين افراد چه كارهايى بايد بكنيم
وقتى در يك سال و نيم به طور خارق العاده از رنكينگ ۵۱ به ۳۲ رسيديم يعنى اينكه پتانسيل زيادى براى رشد وجود داشته باشد و اين در شرايطى است كه تيم ايران در المپيك جوان ترين تيم حاضر در رقابت ها بود كه مطمئنا با برنامه ريزى دقيق و منظم مى توان به پيروزى و موفقيت هاى بزرگ در آينده اميدوار بود.
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن