تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813270731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كار و امور اجتماعي : هر سال يك ميليون و 200 هزار نفر جوان جوياي كار وارد بازار مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير كار و امور اجتماعي : هر سال يك ميليون و 200 هزار نفر جوان جوياي كار وارد بازار مي شوند
سبزوار ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : گردهمايي صاحبان صنايع و كارفرمايان با حضور وزير كار و امور اجتماعي و مسئولين شهرستان سبزوار برگزار شد. در اين نشست كارفرمايان و صنعتگران از مشكلات پيش روي صنعت و بازار كار در سبزوار سخن گفتند.
مشكل مديريتي كمبود نقدينگي عدم همكاري بانك ها در پرداخت تسهيلات و اعتبارات بدهي بخش صنعت از جمله عناوين مطرح شده در اين گردهمايي بود . وزير كار و امور اجتماعي خطاب به صاحبان صنايع سبزوار اظهار داشت : هر ساله يك ميليون و 200 هزار نفر جوان جوياي كار وارد بازار كار مي شوند كه براي اين افراد بايد سرمايه گذاري لازم فراهم شود.
وي افزود : يك مدير و مسئول خوش فكر بايد بداند كه سرمايه گذاري مولد و پايدار زماني به اشتغال پايدار منجر مي شود كه اولويت ها و مزيت هاي ملي منطقه اي به صورت متناسب فراهم شود.
دكتر جهرمي وام 81 4 درصدي سهميه پرداخت شده به شهرستان را رقم خوبي ارزيابي كرد و گفت : مبلغ 149 ميليارد تومان عقد قرارداد شده كه نشان دهنده حركتي موثر و مفيد در سبزوار بوده و حركت رو به رشد شروع شده در سبزوار با همكاري بانك ها و منابع موجود در حد مطلوب مي باشد. جهرمي افزود : اگر كشوري توليد كننده عوامل توليد و سرمايه گذاري را در اولويت قرار ندهد به توسعه پايدار نخواهد رسيد. وي يادآور شد اگر به درآمد سرانه رتبه اول كشورمان در منطقه و موضوع اشتغال مي انديشيم بايد توليد و سرمايه گذاري براي اين منظور را سامان دهيم و با حمايت از توليد كنندگان آن ها را براي دريافت در بازارهاي بين المللي آماده سازيم . اين مسئول صيانت از نيروي كار حمايت از كارگر و نيروي بيكار را با افزايش توليد ميسر دانست و گفت : حمايت از توليد بخشهاي مختلفي دارد كه بخشي از آن قوانين و مقررات است كه نگاهي دقيق و نظارتي مطلوب بر منابع را مي طلبد. وي براي حل مشكل بيكاري اظهار داشت : بايد با شناخت و درك صحيح در جهت كاهش تاثيرات منفي آن اقدام كرد و راهكارهاي متناسب ارائه نمود. جهرمي مشكل بيكاري و معضلات پيش روي آن را برشمرد و گفت : دستگاه هاي اجرايي نيز بنابه به مسئوليت خود در اين زمينه عملكرد خوبي ندارند. وي با انتقاد از روند تفكر دولتي ماندن دستگاه ها افزود : در واقع اين تفكر يكي از مشكلات اصلي كشور محسوب مي شود.
وي اظهار داشت : بعضي ادارات فلسفه وجودي خود را مانع تراشي براي سرمايه گذاران و توليد كنندگان مي دانند درحاليكه بايد براي حضور بيشتر مردم و در جهت رفع مشكلات آن ها تلاش نمايند تا زمينه مناسب براي سرمايه گذاري فراهم شود و در جهت جلب اعتماد و جذب بخش خصوصي اقدام اساسي انجام شود.
جهرمي با بيان اين مطلب كه در مديريت دستگاهي كه هم سياستگذار ناظر و مجري باشد اشتباه است افزود : در نتيجه ناظر و سياست گذار از اجراي خود ايراد نخواهند گرفت . وي از دولتي ماندن بعضي دستگاه ها كه تاكنون 80 90 و حتي صد درصد باقي مانده اند ياد كرد و افزود : درصد كم واگذاري شده به بخش خصوصي تاكنون افزايش كارايي و كاهش قيمت ها را در پي داشته است .
فرماندار سبزوار با اشاره به فضاي دو سال گذشته شهرستان سبزوار اظهار داشت : در گذشته رغبتي براي سرمايه گذاري در بخش صنعت وجود نداشت اما امروز حداقل اتفاقي كه افتاده اميدوار كننده است و در اين راستا براي توسعه صنايع و بازار كار شهرستان روند رو به رشدي شكل گرفته است . محمدرضا محسني نماينده سبزوار در مجلس شوراي اسلامي نيز از سبزوار به عنوان يكي از صادر كنندگان منابع مالي به استان و حتي تهران ياد كرد و يادآور شد : اگر چه در زمينه صنعت سبزوار از ديگر مناطق عقب افتاده اما در بخش تجارت و بازرگاني حركت رو به رشدي پيش رو دارد. نماينده ديگر مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب كه نرخ بيكاري در شهرستان 10 5 درصد مي باشد افزود : اين رقم از متوسط استان و حتي كشور هم بالاتر است . علي بروغني با اشاره به سرمايه هاي فراوان اما سرگردان در شهرستان اظهار داشت : درصورت مديريت و هدايت سرمايه هاي راكد كه در زمينه صنايع توليدي بكار گرفته شوند و با توجه به استعدادهاي فراوان و نيروي كار در سبزوار ويژگي خاصي براي فراهم آمدن صنايع مادر وجود دارد. وي ابراز اميدواري كرد : درصورتيكه اين مهم فراهم شود در آينده شاهد رشد چشمگير توليد و كاهش نرخ بيكاري خواهيم بود.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن